Inlägg från: agirlnamedbill |Visa alla inlägg
  • agirlnamedbill

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag tror det är väldigt individuellt det där med lyft.. Om det inte känns bra så ska man inte fortsätta. Min förra graviditet så var jag på ikea i vecka 38 och bar alla tunga möbler själv utan att det ens kändes i magen. Nu får jag ont i fogarna av att hjälpa gamlingarna på jobbet upp från sängen liksom..

• agirlnamedbill
    julii skrev 2014-10-30 19:02:30 följande:

Färga håret? Får man de eller inte? Kan de skada de små på något vis?

Min bm sa att det var okej så jag var både svarthårig, blond och skrikröd förra graviditeten.
  • agirlnamedbill

Jag har ingen direkt nästäppa men det kliar i näsan väldigt ofta som precis innan man nyser.

Både igår och idag på jobbet, strax innan boendena ska äta frukost, så känns det som jag ska svimma. Igår trodde jag att det var för jag inte åt nån frukost innan jag åkte till jobbet i samband med lite sömn. Inatt sov jag 12 timmar och åt frukost innan jag åkte till jobbet men det blev ännu värre idag, började komma prickar och grejer framför ögonen. Borde jag ringa vårdcentralen? Barnmorskan?

• agirlnamedbill
    Bell13 skrev 2014-10-31 09:43:01 följande:
    Det där med synrubbningar du skriver om hade jag också. Det beror på hormoner. Det är också symptom på preklampsi men det får man oftare senare i graviditeten. Är du orolig så ring din bm.
    Kanske ska se om jag har högt blodtryck.
  • agirlnamedbill
    agirlnamedbill skrev 2014-10-31 10:18:23 följande:
    Kanske ska se om jag har högt blodtryck.
    Blodtrycket var normalt så är väl hormoner.
  • agirlnamedbill
    Linaslus skrev 2014-10-31 12:41:32 följande:

Å vad jag är avundsjuk på alla ni som har rul nu. Jag får vänta ända tills 1 december. Jag hatar att vänta, kommer vara i v 20 +6.

Vad länge :( har du sett bebisen innan? Jag har den 25e november och såg bebis på en snabbkoll i vecka 7 för att se att det inte var utomkvedshavandeskap igen. "Aa det är en graviditet, där är hjärtat, hejdå" haha så jag längtar såååå tills att få se en liten som inte ser ut som en kidneyböna! :)
  • agirlnamedbill
    Anonym (Orolig) skrev 2014-11-01 14:45:47 följande:

Kan tillägga att hans vänner och hans familj verkar inte veta att han inte kan hantera spriten. Och hans vänner vet inte heller att han ska bli pappa. 

Vad ledsen man blir när man läser detta.. Droppen blev ju när du skrev att hans vänner inte ens vet om att han ska bli pappa! När jag väntade första barnet var jag tillsammans med en kille som kunde dra iväg hur som helst. Jag kunde vänta hemma och sen när han inte kom hem så ringde jag och kunde få svar att han var i nån stad flera mil bort. Nu är det ju inte alkohol inblandat på samma sätt som för dig men att man bara drar iväg, gör saker i smyg osv är sjukt jobbigt att hantera.. Speciellt tanken på hur det ska bli när bebisen föds. Denne människa var otrogen mot mig minst 20 gånger under de tre år vi var tsm. När dottern var ca 2 månader var han nästan alltid hos sina kompisar och har fått veta i efterhand att han sagt till dom att vi inte var tsm och att han var där med en annan tjej, detta pågick i en månad och sen dumpade han mig när jag kom på honom. Han bad att få tillbaka mig men stod emot eftersom jag ville göra allt bra för mitt barn, och är glad för det nu. Din kille kanske inte är den otrogna typen men jag tycker att alla sorters hemligheter är hemska i ett förhållande, typ hur mkt man dricker och vad man gör om kvällarna.. Vet inte hur du ska hantera det, vet bara att man kan ju inte tvinga nån att ändra sig. Det som föregående skrev så kan det nog vara bra att vara ifrån varandra, även om det känns hemskt när man väntar barn ihop. Jag hoppas att ni kan lösa det! Blir så ledsen :(
  • agirlnamedbill
    S1528 skrev 2014-11-03 17:51:03 följande:
    Va? Det finns väl inget vaccin emot rs-virus?? Menar du influensavaccin eller har jag helt missat något?
    Vad är rs-virus?
  • agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-11-04 09:08:49 följande:

Jag som aldrig blir sjuk har nu haft en långdragen förkylning i snart 1 mån så nog märks de att immunförsvaret är sämre!

Fler än jag som redan har "råmjölk" i brösten? Fick de tidigt med första sonen oxå men inte såhär tidigt och då kunde jag inte ligga på sidan för de bara rann ur mig! Hoppas INTE de blir så denna gången ;P

Jag har börjat få som vita prickar som man kan pilla bort från bröstvårtorna, men inget vätskeaktigt än.

När jag var 16 gjorde jag en abort och nån vecka efter aborten (gjorde en tidig abort) kom det mjölk ur brösten när man tröck på dom. (Usch det var hemskt, nog med att jag redan var ledsen efter aborten så kom det mer tecken på att jag varit gravid..)

Med dottern fick jag inte mjölk förrän väldigt sent, typ 35? Och då var det bara nån droppe så behövde inte använda skydd i bhn.
  • agirlnamedbill

Jag är mullig (73kg på 168cm) och dom på jobbet säger att det syns redan!

Är så glad att jag börjar få en liten mage redan haha :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)