En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Min man jobbar en del kvällar så jag försöker boka in tider på dagar han är ledig. Men för kub var det så svårt att få tid att jag får gå själv. Känns sådär ifall jag skulle få ett dåligt besked...
Hjälp tjejer.
Tröttheten och illamåendet är äntligen borta, mår bra och är mycket piggare.
MEN har fått så himla mycket finnar. Detta på ansiktet, halsen och ryggen. I vanliga fall brukar jag endast ha finnar när jag har mens. Men nu är det så mycket och det gör jätte ont, kan nästan inte röra mig i ansiktet.
Tips på något som hjälper?
Idag skall jag prata med min arbetsgivare om att jag kommer att bli sjukskriven 100% från vecka 25 och framåt. Känns jobbigt att "svika" men jag får tänka på att man har sett att tidiga sjukskrivningar minskar risken för förtidig födsel. Jag får ha det som "mantra" när det börjar kännas jobbigt. Jag har redan pratat med min chef och han är väldigt stöttande som tur är.
Den senaste veckan har jag haft problem med smärta i högra höften. Det känns bara när jag går, inte konstant men det kommer och går, och känns som att hela höften låser sig och jag måste liksom stanna för det tar tvärstopp. När smärtan kommer så strålar det nästan ända ner till knäet på utsidan av låret. Någon som har någon ide om vad det kan vara och om det hör ihop med graviditeten? Tips på lindring?