En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
De ligger ju ganska skyddade i liggdelen så jag tror det blir ganska varmt med locket på.
Just nu börjar jag bli frustrerad på amningen. På eftermiddagarna har dottern börjat att släppa taget och skriker och sen tar nytt tag. Och så håller hon på. Har provat att rapa henne och byta amningsställning men inget hjälper. Det enda som funkar är en liten stund är att byta bröst. Då äter hon glupskt en stund för att sen göra samma sak. Det är så otroligt stressande. Hon är ju fortfarande hungrig då hon söker bröstet igen efter en stund. Gah! Dessvärre verkar hon inte så intresserad av annan mat heller ännu. Vi kör med lite smakisar men hon bara ler när t ex potatis, eller palsternackan hamnar i munnen, smackar lite men stänger sen munnen och vill inte ha mer.
Funderar på att testa gröt, kanske det faller henne i smaken.
De är ju lite i den åldern då de blir mer nyfikna. Kanske är det så att mjölken inte rinner till lika snabbt? Eller så måste du börja kompletterna med annat som gröt eller ersättning?
Äntligen verkar dottern förstå hur man äter!! Idag fick hon i sig både gröt och morotpuré. Jippie.
Det märks att hon börjar behöva mer än bara amning, då helt plötsligt så vaknar hon upp till 3 ggr på natten för amning. Annars har det varit 1 gång bara. Ser gärna att hon återgår till att bara äta en gång på natten.
Hon blev 5 månader igår. Tänk vad tiden flyger iväg
Jag visste inte om detta med maltodextrin innan Bell tog upp det. Överhuvudtaget tycker jag det är läskigt att läsa innehållsdeklarationer på både mat och hygienartiklar. Vi försöker köra på så naturligt, ekologiskt och närproducerat som möjligt. Utan att gå till överdrift. Vi äter halvfabrikat ibland också när orken tryter. Just gröt kommer jag att köpa färdig första året pga järnberikningen. Sen blir det hemlagad.
Finns nåt som heter skrädmjöl som många gör gröt på. Har köpt det men inte testat ännu. Douglas är inte så förtjust i mat ännu. Har börjat mata honom men han vill inte ha.