Inlägg från: agirlnamedbill |Visa alla inlägg
  • agirlnamedbill

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2014-11-05 12:41:46 följande:

Har varit på rul precis. Allt såg bra ut. Moderkakan ligger i framvägg så hon sa att det är svårare att känna sparkar då. Har känt lite grann. Vi väntar en liten pojke

Grattis!
  • agirlnamedbill
    emmasdag skrev 2014-11-06 13:00:26 följande:
    Jag är inte vidare exalterad över själva ultraljudet. Längtar bara så otroligt mycke efter att få se den lilla, o att allt är bra med den! Trots två tidigare ul vågar jag inte riktigt slappna av än..
    Det är just det jag längtar till, att se att bebisen mår bra. Kan ju ha hänt vad som helst sen det tidiga ul i vecka 7.
  • agirlnamedbill
    Humledumle skrev 2014-11-06 15:03:54 följande:

Tack ! :) är så hilma lycklig att jag tror jag är en egen planet :D hihi har ni börjat tänka på namn än ? Jag har några men inget som jag fastnat 100% för :)

Vi är enade om ett tjejnamn men killnamn har det varit svårare med, men jag tror att vi hittat ett som båda gillar nu! Jag har velat att om det blir en pojke ska han heta Konstantin, men det gillade inte karln alls. Men har ett finskt som han verkade gilla (även om han är svensk/chilensk) ^^
  • agirlnamedbill
    madde10 skrev 2014-11-08 11:28:59 följande:

Gah, jag börjar noja nu. v 17+4 och har inte känt nånting än. Barn nummer två. Nojar över MA hela tiden. RUL på onsdag så då får jag veta. 

Jag nojjar också. Är andra barnet och är i 15+6 idag. Med första kände jag på utsidan i 16+5 så har tänkt att jag borde känna på insidan nu med andra barnet. Jag har RUL den 25e så det är ett tag kvar :/
  • agirlnamedbill

Bebisen i min mage är beräknad den 26e (innan ul men tror inte det kommer flyttas för har haft väldigt regelbunden mens så har koll på när det hände) men tror att hen kommer vara sen, precis som dottern och precis som både mamma och mormor haft med alla barn så räknar med ett barn typ 5e maj kanske. Så jag har faktiskt redan köpt lite och köpte en dress i mjukisbyxtyg (collegetyg? Vad heter det?) och tror den kommer räcka med en filt och mössa förstås :)

• agirlnamedbill
    Phosie skrev 2014-11-11 13:25:18 följande:
    En litet tips! Du kan köpa en doppler för Max 400 kronor så får du höra att hjärtat slår =) Jag gjorde det för några veckor sedan och använt den två gånger när jag varit lite orolig och det kändes mycket bättre!
    Jag har en doppler och tror att jag hittat rätt men är ju inte hundra eftersom jag inte vet exakt hur det ska låta.. Har hittat nåt som låter som en snabb puls men känner mig ändå osäker :(
  • agirlnamedbill
    ullin skrev 2014-11-12 11:30:40 följande:

Hej.

Kan jag hoppa in? Är beräknad 28/4 och gick idag in i v 17. Har gjort dateringsultraljud redan och har RUL om två veckor.

Detta är en riktig sladdis då min yngsta är femton år. :)

Välkommen och grattis!

Vad kul, hur känner syskonen när dom är så stora?
  • agirlnamedbill
    ullin skrev 2014-11-12 12:22:02 följande:

Tack tack. :)

Båda storebrorsorna ser fram emot ett litet syskon. Känns verkligen suveränt att ha deras stöd för hade nog lätt kunnat kännas awkward med så stor åldersskillnad men inte det. :)

Jag är en sladdis, mina bröder är 9 och 10 år äldre och dom har alltid tagit hand om mig. Det tråkiga är ju bara att jag aldrig haft nån släkting i min ålder att vara med, varken syskon eller kusiner. Inte förrän jag blev 17-18 har jag kunnat umgås med dom som riktiga syskon. Men det är självklart mest positivt, skulle inte ens vilja ha nåt syskon i min ålder, tror vi skulle bråkat mer då :P
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)