Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2015-04-09 14:59:32 följande:

Tack för din omtanke. Jag hoppas att det sätter igång snarast.

Går ju omkring och gråter här hemma om dagarna det är så psykiskt stressande och jag mår verkligen inte bra längre varken fysiskt eller psykiskt.

All STYRKA till dej! Snart har du guldklimpen i din famn! <3
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-04-09 19:35:12 följande:

Går omkring och hoppas på att de ska säga imorgon att de måste sätta i gång mig. Oddsen för det är lika med noll men det håller mig uppe just nu.

Lycka till idag!! <3
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-04-10 15:07:15 följande:

Ultraljudet visade att allt ser perfekt ut. Barnmorskan som utförde det sa att för en del fungerar det att åka till Ikea för att sätta i gång förlossningen STOR SUCK PÅ DEN! Var får folk allt i från

Ja och hur stor lust har man att gå på ikea!??.. Det var det värsta!! Tycker så synd om dig
  • BigMami
    Jaffen22 skrev 2015-04-10 18:16:44 följande:

Måste bara fråga er som är omföderskor , hur ofta går ni till era bm? Jag sist jag var hos bm var den 2 april, och jag ska till henne den 16e igen om bebis inte kommit. Första bebbe. Så var jag hos bm varje vecka typ .. Bör man inte kolla ofta på slutet även fast de är andra barnet eller är de helt normalt att de går två veckor mellan varje besök?

Såg allt bra ut så gick jag varannan var tredje vecka. Men du kan ju säga till om du vill gå oftare
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-04-10 20:49:37 följande:

Det känns lite bättre idag när jag har fått ett datum, den 17 april är det dags som senast. Jag känner mig lite snuvad om det blir igångsättning för jag tycker att det är en viss charm med att värkarna kommer, ringer till förlossning och sedan åker in.

Vad skön att du har fått ett datum i alla fall. Håller tummarna att bebis kommer tidigare t
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-04-11 09:40:00 följande:

Försöker leva som vanligt och ta dagen som den kommer

Ja det kanske är bäst En envis liten en som trivs alldeles för bra där inne!
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-04-12 16:53:33 följande:

Har haft förvärkar sen igår 21.30 var fjärde minut. De gör ont men om jag tar alvedon eller duschar varmt lindras de. Tycker inte han rör sig så mycket idag som han brukar men det kanske är för att magen är stenhård hela tiden.

Bör jag ringa förlossningen och fråga om det är normalt?

Ja, ring och fråga! Annars brukar de bli lugnare när det börjar bli dags Hoppas!!
  • BigMami

Vad skönt! Så det är i alla fall på G nu då eller?

Bell13 skrev 2015-04-12 19:31:13 följande:

Åkte in och allt såg perfekt ut. Känner mig lugnare nu. Förvärkarna kommer var femte minut hela tiden i alla fall

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-04-12 20:11:18 följande:

Hade fem värkar på 25 min. Kurvan såg jättebra ut sa läkaren. Han gjorde ul som också var bra. Han frågade om jag ville stanna men vi åkte hem.

Har duschat och värkarna avtar inte och gör bara ondare och ondare.

Kanske är skarpt läge nu ingen blir gladare än jag över det

Spännande! ! Hoppas verkligen att det är på G! Håller tummar och tår
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)