Bell13 skrev 2015-09-29 08:41:24 följande:
När Douglas var 5 månader började han sova sämre, vaknade på sovstunderna på dagen efter en kvart, ammade och somnade om.
På natten var det likadant. Fick rådet att prova ge honom ersättning eller gröt men han ville inte ha nåt av det. Fruktklämmisar älskade han däremot. Han äter nu mellan 1 till 2 om dagen och sömnen funkar bättre och han är mer nöjd överlag.
Han är 5,5 månad nu och ser det som att jag ammade 2 v kortare på heltid än rekommendationen. Du får se det positiva, på alla kvällar amningen faktiskt fungerat inte är man sämre mamma för att din bebis växer och behovet blir ett annat.
Vi ammar 75 % fortfarande och jag anar att det kommer att trappas ner ännu mer.
Faktiskt har amningen fungerat bättre igen. Förmodligen för att jag är mindre stressad, då jag vet att hon tar flaskan om det kniper.
Vi har provat klämmisar nu. Det gick ner en tesked av det utan problem. Jag tror att jag haft lite höga förväntningar att hon ska gapa efter mer. Jag måste inse att smakisarna kanske bara blir en eller två skedar innan hon tappar intresset. Hon är mer intresserad av att leka med skeden
Så jag fortsätter med att ge en tesked då och då. Snart nog blir hon mer intresserad av att äta mer.
Sonen var helt tvärtom. Han ville äta mer av allt direkt, och så är det än. Han är en mkt matglad 4 åring
Men det är skönt att höra att fler är lagom intresserade av mat än. Men det kommer nog så småningom.