En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Fler här som har moderkakan fram? Man ska ju känna barnet senare då!?
Fler här som har moderkakan fram? Man ska ju känna barnet senare då!?
Jag är i v 15 och har börjat känna bebis. Men drt är bara på kvällen jag än så länge kännt. Ett par klubkar kallt vatten och att sen ligga på rygg då känner jag i i gårkväll väldigt tydigt!
V 18 idag wieee :) tiden går fort tycker jag. Snart halvvägs. Kommer fortfarande ihåg som det var i går när jag tog gravtestet och bara skakade när det blev ett plus på stickan.
Tycker det är jobbigt med alla restriktioner som gravid vad gäller maten - jag blir så nojig. Köpte alkoholfri glögg med max 0,5 % alkohol idag då jag och min sambo resonerade som så att det är så lite att man isåfall också borde utesluta fil och liknande som också innehåller alkohol. Men efter jag druckit en mugg så blev jag nojig och läste då om någon alkoholforskare som menade att man ska avstå även alkoholfritt upp till max 0,5 %. Men fil eller andra livsmedel som kan innehålla alkohol säger ju ingen något om! Hur tänker ni?
Nu får ni sluta nojja över att fil eller julmust innehåller alkohol . Det är så små så små mängder så det skall inte påverka fostret och tänk på att i Sverige har vi väldigt restriktiva regler kring alkohol och graviditet medan man i andra länder ex max skall dricka ett glas vin per dag som gravid