Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

LillaSandy skrev 2014-10-28 19:34:18 följande:

Har nån av er känt av bebisen och i såna fall när gjorde ni det första gången? Läste i tråden för de som har bf i maj att flera känt av rörelser. Jag har inte känt något än.

Tänk på att man känner tidigare med andra barnet än med första. Med första barnet misstog jag babyrörelser med tarmrörelserna. Nu med tredje barnet kände jag i v 16 15+4 för att vara exakt.

I början är det väldigt oregelbundet också. Gick nog 1 v till jag kände rörelser andra gången.
  • Bell13
    Fr1da skrev 2014-10-28 19:44:34 följande:

Är det någon mer som haft smärtor i underlivet? Är i v 17+6 och och har idag haft ont i underlivet, typ blygdläpparna (ursäkta detaljerna ;)). Någon som haft det, eller vet vad det kan bero på? Fortsätter det imorgon ringer jag nog min bm och hör med henne. Obehagligt :/

Jag har ibland känt som ett tryck neråt där du beskriver. Inte speciellt smärtsamt kanske men rätt obehagligt.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-10-29 12:20:28 följande:
    Händer inget här heller. Brukar pendla mellan 53 och 55 kg normalt och nu ligger jag på 55. Undrar när det kommer igång? Kanske man kan våga hoppas på att inte gå upp så mkt i totalvikt om det inte hänt något ännu? Eller kan det helt plötsligt explodera och man går upp 20 kg - pang!? smile1.gif
    Vilken vecka är du i? Jag vägde 59 kg innan graviditet och idag väger jag 66 kg så 7 kg och jag går in i v 19 på fredag så nästan halvtid.
  • Bell13
    Malinpetronella skrev 2014-10-29 14:32:08 följande:
    OM haha...har gått upp från 53 till 59 och äri v 18...19 på lördag
    Jag har gått upp från 59 kg till 66 kg. V 19 på fredag
  • Bell13
    Sanna890 skrev 2014-10-29 19:42:53 följande:

Hejsan, Sanna heter jag och väntar mitt andra barn med bf 2 april vad vi vet än så länge :), vi ska på rul den 5 november :)) innan har vi en pojke som nyss fyllde 1 år :) vi bor i Östersund :)

Hej och stort grattis. Vi har samma bf och samma datum för ul.

Hur mår du?
  • Bell13
    Ice skrev 2014-10-30 09:47:25 följande:

RUL om en timme och jag har kramat kräkshinken nu på morgonen. Börjar bli less på det. Känner mig inte så kaxig längre. Skakig och orolig i hela kroppen. 

En fråga. 

Fler än jag som fått problem med synen? Märker att mina glasögon inte räcker till längre och får huvudvärk ofta. 

Jag fick synrubbningar i början. Dessa har dock inte kommit tillbaka.

Lycka till på ditt rul :)
  • Bell13
    Ice skrev 2014-10-30 18:57:43 följande:

Mitt RUL gick idag jättebra! Blev flyttad en vecka så får gå om vecka 17-> 18 igen. Suck. Men annars såg lillhjärtat ut att må jättebra. Hoppade runt och rörde sig massor. Knep dock ihop benen så vi fick inte se om det var en kille eller tjej. 

Gjorde du kub? Om du gjorde det blev du då flyttad vid det ul?
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-10-31 06:43:35 följande:
    Allt fanns och satt på rätt plats på våra två små tjejer smile1.gif tillbaka igen om två veckor för nytt UL. Jag blev inte flyttad egentligen utan läkaren utgick från mitt första VUL vid datering så jag fick en dag "extra" och har nu bf den 31/3 istället för 1/4 som jag räknat med. Men de kommer ju komma ut tidigare med snitt så bf spelar mindre roll denna gång.
    Vad skönt att det såg bra ut, men det gör det ju i de allra flesta fall.

Jag har rul på onsdag och är förväntansfull och lite nyfiken på könet.
  • Bell13
    agirlnamedbill skrev 2014-10-31 09:23:19 följande:

Jag har ingen direkt nästäppa men det kliar i näsan väldigt ofta som precis innan man nyser.

Både igår och idag på jobbet, strax innan boendena ska äta frukost, så känns det som jag ska svimma. Igår trodde jag att det var för jag inte åt nån frukost innan jag åkte till jobbet i samband med lite sömn. Inatt sov jag 12 timmar och åt frukost innan jag åkte till jobbet men det blev ännu värre idag, började komma prickar och grejer framför ögonen. Borde jag ringa vårdcentralen? Barnmorskan?

Det där med synrubbningar du skriver om hade jag också. Det beror på hormoner. Det är också symptom på preklampsi men det får man oftare senare i graviditeten. Är du orolig så ring din bm.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-10-31 08:01:15 följande:
    Samma här! Har fått näsblödning nu också ibland. Hopplöst på nätterna från och till. Kör med koksalt men det är inte alltid det hjälper. Tror det blir värre om jag dricker varmt innan jag går och lägger mig också. Men annars har jag väl inga direkta tips. Försöker att ligga högt med huvudet på natten. Stackars sambon kan väl inte sova heller när jag ligger och frustar smile2.gif
    Jag får också näsblod ett par ggr i veckan. Jag använder nozoil näsolja och tycker att det lindrar lite grann.

Nästäppan försöker jag ignorera även om det är svårt. Tycker att det är svårare att ignorera nu när det är lite torrare luft både inne och ute.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)