Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

LillaSandy skrev 2014-12-10 13:34:17 följande:

Vi ska köpa en citycross från emmaljunga. 
    Har två funderingar: 

- Lufthjul eller ecco punkteringsfria hjul?

- En quadrolift eller en citykorg (eller en hårdlift)?

Jag bor i norra norrland och vi har myyycket snö, och snö stora delar av året. 
    Barnet kommer att födas i slutet av april. 

Vi hade en sådan till sonen, super nöjd, rejäl vagn men ändå smidig! Vi körde på punkteringsfria, har funkat super på alla underlag, varit med upp i norrland på vintrarna oxå och gått fram som en pansarvagn! Behöver aldrig oroa sig flr punka eller pumpar!

Sedan hade vi citykorg, bäst tycker jag om man har råd! Våran son är stor och ska overaller mm få plast så var den rymlig men ombonad!
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2014-12-11 14:36:27 följande:

Hur mycket sover ni nu i andra trimestern? Trots att jag käkar järntabletter så har jag jättestort sömnbehov och sover 10-12 timmar per dygn. Det kanske bara är en kombo av graviditeten och årstiden?

Med små barn o kvällsjobb så sover jag alldeles för lite!

Men däckar i soffan på dagarna eller kvällarna!
  • Madelen b

Tänk på att brio är uppköpt av Britax så alla vagnar kommer inte finnas kvar eller byta namn!

Så begagnat kan bli dyrt om de är av en modell dom kanske försvinner;)

• Madelen b
    Anonym (??) skrev 2014-12-13 09:34:47 följande:

Hur är det med höga ljud egentligen? Igår var jag på en krog/nattklubb då min sambos syster och en nära vän till oss är med i en krogshow de har där, för att kolla på de.

Väldigt mycket och högt ljud.

Ikväll är de en annan typ av show på ett annat ställe, där vi också känner en hel del av de som är med. Det är den sista gången innan de stänger ner för gott. Jag skulle vilja gå men ändå inte. Jag vet att de har bättre koll och feeling på ljudet och kör inte extremt högt som de gjorde igår.

Tror ni bebis blir påverkad av allt de ljudet eller inte?

Efter v 24 kan väl fostret få nedsatt hörsel om de utsätts för höga ljud KONTERNUELIGT (?) är de mycket basljud som är höga så kan det väl ge andra skador har jag läst!

MEN detta är om man är i bullriga miljöer som arbete tex 8h/dag! Jobbar man ute på arlanda tex får man bli omplacerad då detta inte är hälsosamt! Men en konsert här o där ska inte skada! Lyssna på din kropp och din bebis!
  • Madelen b

Jag tar endast gravid multitablett inget annat, kör på en allsidig kost!

Sedan jag har haft svår hosta nu i över 1mån, gick igår till apoteket men dem hade inget att rekommendera som gravid förutom en barn hostmedicin som bara var citron och honung som kunde lena! Fine köpte den o gick hem, öppnar förpackningen och där i står de att är man gravid skall den tas med försiktighet.... Ehhh ringer 1177 som råder mig att skippa den men gå till läkaren!

Sagt och gjort var till vårdcentralen idag där läkaren skrev ut en hostmedicin som funkade trots graviditet! Jag hämtar ut den på apoteket och går hem, läser bipakssedeln och läser att en fulldos innehåller alkohol av samma mängd som 4cl vin/8cl starköl! Men den har ibte visat ge några men på foster men man skall inte ta den om man ammar!!

Jag blir helt tokig och nojig, lagt ut 350kr på medeciner som jag inte alls känner mig bekväm med!

Hade ni tagit den trots att den innehåller alkohol?

• Madelen b

Är de fler här som kommer göra 3d ultraljud, gör ni detta pga nyfikenhet eller något annat?

• Madelen b
    emmasdag skrev 2014-12-18 00:26:23 följande:
    Vi har fått se lillebror i 3D :) gör ultraljud lite då o då så hon har växlat mellan de olika! Coolt men lite läskigt! Han är lik storasyster iallafall :)
    Jo jag tycker oxå de ser lite läskigt ut;)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)