En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
![Gråter Gråter](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-cry.gif)
Tyvärr har det inte hjälpt här. Eller jo, det hjälpte i början, plötsligt åt han bara en-två gånger per natt efter att vi börjat med gröt mitt på dagen och sedan matportion på kvällen. Men nu har han börjat vakna var och varannan timme igen. Han rullar över på mage hela tiden och vaknar av det och vill bli vänd på rygg, så somnar han om. Har testat med babynest och att rulla kuddar bredvid men han lyckas ändå rulla över...what to do?
Inser att vi måste börja barnsäkra igen. Dottern står nu på alla fyra, undrar när hon börjar krypa?
Hur ser era matscheman ut ungefär om dagarna? Hur mycket gröt och vanlig mat äter era små?
Det verkar som vi har liknande matupplägg. Så här ser det ut hos oss.
Frukost, gröt med rivet äpple eller päron.
Amning
Lunch, gröt eller matpuré
Fruktpure, oftast äpple eller päron.
Amning
Middag, matpuré. Hittills har vi bara testat fisk som protein. Till det potatis eller pasta med grönsaker (majs, morot, palsternacka, ärtor, broccoli). Ska köpa hem kyckling härnäst och laga till.
Vi har testat yougurt som mellanmål/efterrätt men det var INTE uppskattat Det åkte ut igen illa kvickt.
Sen amning till kvällen igen. Kan bli någon mer amning under dagen också ibland.
William har kommit på att han kan gnissla tänder, hur hanterar man det? Vi försöker avleda, erbjuda bitringen och försöka förklara går ju inte till en såhär liten! :) Det låter fruktansvärt obehagligt :O
Byta blöja just nu är ett helt gympapass, hon vägrar ligga stilla. Precis när man fått runt flärparna så snurrar hon runt så man får börja om. Har försökt distrahera med leksaker, mobil i taket. Byta på lekfilten istället. Men det enda som får henne stilla tillräckligt lång stund för att hinna byta är hårborsten. Den har ett gummerat handtag och det är tydligen jättegott att tugga på. Tur att hon inte har så mycket hår så det behövs för att borsta håret
Den tiden när hon snällt och nöjt låg stilla är förbi. Lägger/sätter ner henne på lekmattan så tar det 2 sekunder så har hon rullat utanför och ålar sig baklänges genom huset. Igår såg det ut som hon försökta ta några krypsteg när hon stod på alla fyra. Men hon vågar inte riktigt än.
Hon äter bra med vanlig mat nu, men det märks i blöjorna. Hon är så hård i magen. Vi kämpar på med katrinplommon och rivet päron. Men ändå är det små harpluttar i blöjan. Hon kämpar för att få ut dem, stackarn.
Ska testa med kiwi också, har för mig att det är lösande också.
De kan bli förstoppade av blåbär men också av spannmål.
Douglas blev jättehård i magen och jag fattade inte varför sedan när jag fick veta att blåbär är stoppande så fattade jag för han åt blåbärsgröt varje morgon.
Är bättre nu