En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Det är därför man oftast äter tex blåbärssoppa vid magsjuka.
Idag blir dottern 7 månader . Det firades genom att hon fått sin livs första förkylning . Inte så kul, hon har inte kunnat sova bra inatt och hållt mig vaken i stort sett hela natten. Eftersom jag själv också är förkyld så känner jag mig nästan gråtfärdig av trötthet. Dessutom är sonen 4 år också hemma från förskolan. Känner på mig att det här kommer bli en tuff dag.
Douglas har varit förkyld en gång och physiomerdpray räddade oss. Nästäppan släppte på en gång.
Ni som ammar ff. Hur länge tänkte ni fortsätta?
Med sonen slutade jag vid 8 månader, då han inte ville längre. Men med dottern känns det inte som jag har så bråttom, och än verkar hon ha behov av amningen.
Här ammas det numer bara 1-2 ggr per natt, sen hon börjat äta ordentligt med mat på dagen. Så nattamningen känns helt okej. På dagarna är det så skönt att ha alternativ till amning.
I veckan var vi på öppna förskolan för första gången på babyrytmik. Hon var helt fascinerad av alla andra småttingar. Men mest var det kul för mig att träffa andra föräldralediga.
Däremot läste jag i en annan tråd att om babyn vägrar ersättning kan man hälla i 1 krm vaniljsocker och då vill de flesta ha. Testade nu och han drack 200 ml
Plötsligt har dottern börjat skrika vid matbordet. I början funkade det att hon fick en egen sked, men inte längre. Hon vägrar att äta. Just nu godtar hon bara amning. Enda sättet att få henne att äta är att hon får göra det själv. Så jag funderar på att testa att låta henne äta mer själv. Lämplig mat i lämpliga bitar, typ kokta morotstavar, kokta broccolibuketter. Vi har testat lite men det blir ju väldigt kladdigt
Någon som testat ?