En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Kanel ska man vara försiktig med till små barn men det har du säkert hört
.. en halv tsk äter man ju inte ens som vuxen/dag om jag skulle ätit tex gröt dagligen... :)
Kanel ska man vara försiktig med till små barn men det har du säkert hört
här får dotter också hålla sked, ibland med mat på då hon faktist får in den i munnen till o från, beror lite på hur mycket jag orkar städa som avgör :)
någon som gör egna pureer? har svårt att få till dem lika bra som brukarna tyvärr... får mest kväljningar av det som jag gör medan brukarna faktist verkar gå i! Men skulle så gärna vilja göra egen mat, så nån som har tips? har kört genom vitlökspressen, men man kanske ska använda stavmixer?
hade tänkt testa pasta idag med stavmixern, men kanske ska vänta med de då om de är svårt att få den slät... hon har väldigt svårt för bitar har jag märkt :P
Kanske blir att införskaffa lite rotfrukter istället och hoppas hon godkänner de. BVC sa att vissa bara äter brukmat, men känns som att de kanske mer är en vanesak...
Oj vad alla verkar ge mycket mat! Här har vi bara börjat med pyttesmå smaksensationer ännu - högst någon tesked åt gången. Han blir 6 månader nästa vecka. Har köpt gröt som vi ska börja prova med. Han verkar tycka att det är godare om man låter honom smaka lite olika saker från fingret än att ge med sked. Tycker det är svårt att få det helt lent med stavmixer faktiskt. Kanske skulle testa sådana där klämmisar. Är det helt rena fruktpuréer eller är det något tillsatt jox i dem också?
Gröten är ingen hit alls.. Usch! Den borde inte ens få säljas. Seriöst, är det nån unge som verkligen gillar den som den är??
Vad är det för frukt-ris?
Frukt slinker ner ganska lätt här
I morgon fyller Vidar hela 6 månader redan!
Men åh vad kul att den här tråden fortfarande är aktiv! Har inte varit inne på familjeliv sen i våras. Tiden har ju gått så fort, min lilla tjej blir 6 månader i dagarna! Dagarna flyter på här. Har hållt på med smakisar i nån månad och började idag med gröt. Hon har sovit så bra på nätterna med nån amning, tills nu, hon vaknar och vill äta flera gånger. Antar att hon behöver nåt mer då :)
Är det nån här som har börjat krypa? Jag har skjutit på allt vad den tiden innebär, men måste nog börja barnsäkra snart. Och städa mer haha. Storebror älskar ju lego också så där behövs det göras nåt åt.
Här håller tand nr3 på att kika fram, en framtand i överkäken.. Den enda biverkningen än så länge med denna tanden är många bajsblöjor!
tand nr2 var gnälligt och han fick alvedon i omgångar! Och nr 1 bara kom helt oväntat :)
Har faktiskt en sån hemma, som vi ska testa. Hoppas hon gillar den också. Matar du med sked eller äter han direkt från klämmisen?
Vi köpte en tripp trapp till äldsta sonen då han var kanske 4-6 månader, som nu fyller 13. Nu har Vidar fått tagit över den Trots att den har använts flitigt av 4 små barn (och en massa vuxna ) Så ser den så gott som ny ut! Nu funderar jag på att bränna in barnens namn och födelsedatum på ryggen utav stolen. Ett roligt minne att ha kvar Förhoppning kommer den att användas flitigt av framtida barnbarn Usch!! Nu lät jag ju som om jag var lika gammal som en dinosaurier .....
Kan tillägga att vi är 3 syskon (och jag är äldst) som använt den :)