aprilbebis15 skrev 2015-05-22 09:42:07 följande:
Hej allihopa har inte varit så aktiv i tråden men fick min lilla kille 23/4. Tänkte rådfråga er lite, han har varit väldigt nöjd och lättsam sen födseln, men senaste veckan ca har han börjat knorra/grina om kvällarna och är då svårtröstad. Han kan ligga och gny, dra upp benen mot magen och så pruttar han lite, kommer ännu mer om jag hjälper till med benen mot magen, vill amma hela kvällarna men kan mitt i amningen släppa bröstet och ge ifrån sig ett gallskrik, fortsätter ta bröstet men "tjorvar" osv. Verkar ha svårt att komma till ro, får amma han till sömns i sängen och han knorrar och gnyr samtidigt som han ser väldigt trött ut och håller på somna men kan plötsligt vakna upp och grina innan han tillslut somnar ordentligt, kan hålla på en timma. Han går upp väldigt bra i vikt, jag ammar bara, har mkt mjölk. Sambon hade mjölkproteinallergi som barn, försöker va uppmärksam på detta för de kanske är
Ärftligt tänker jag? Kan de va de? Vilka symtom ska man se efter isåfall? Vad kan det annars vara? Vi har vant oss vid att han i princip aldrig skriker och gör han de så har han varit hungrig och blivit nöjd med bröstet. Inte van vid detta grin och knorrande. Hoppas någon har råd/tips att ge
Kan det annars vara en fas han har hanmat i? En månaders-fasen? Övertrött? Vidar kan bli överträtt mot kvällen pch då är han otröstlig och vill varken amma, ha napp eller så..
Magnnip?
Rinner mjölken för snabbt/sakta? Kanske därför han gnäller..
Mjölkallergi har jag just ingen erfarenget av men brukar de inte få som små prickar då? Alltså mindre än hormonprickar och värmeutslag?