En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Precis varit på UL! Min bebis växer och mår bra. Lycka!
Hen slog volter och växer på dagen efter sin kurva.
Nästa UL 8/10
Precis varit på UL! Min bebis växer och mår bra. Lycka!
Hen slog volter och växer på dagen efter sin kurva.
Nästa UL 8/10
Elisabeth/anonym- inte meningen att låta dryg. Orkade inte citera hela. Var mer att jag är antivikthets. Och tack! :)
Tack allihopa! Vi går på ett UL i månaden pga blödarsjuka. Så det är special.
Vi hade två små men en utan hjärtrytm i v 6-8. Tillbakabildad v 9.
Då förstår jag, hade missat det. Beklagar men gratulerar till den lilla som slog volter :) jag längtar tills jag får se vår. Inget kub och ingen anledning till VUL gör att vi får vänta till 3/11.
Vi fick jättefina siffror idag på kub, PÅ BÅDA BEBISARNA!! Japp, ni läste rätt, de är tv där inne som röjer! De måste ha gömt sig bakom varandra på VUL de jäklarna!
Lite svårt att se då en la sig "på tvären" men man ser två huvuden tätt ihop till vänster på denna bild (om inte fl vänder på den och det händer nästan alltid).
Jag är 33 år och ska inte göra ett KUB. Vet inte vad jag skulle göra med resultatet. De kollade nackspalten och allt såg fint ut förra veckan. Pga mimn blödarsjuka så får jag varken göra mkp eller fvp så ett KUB blir bara att bygga upp en rädsla som inte går att kontrollera.
Däremot har vi ett UL i månaden och längre fram kollar läkarna på hur bebisen håller händerna, tillväxt osv som också kan ge ledtrådar om trisomier. MIna barn brukar bli stora vilken tyder på allt är bra. Vi kollar även riktat på hjärtat i 22+ veckor.
Gått in i vecka 12 idag, enligt appen minskar risken för mf med 90 % efter denna vecka så nu hoppas jag bara att den här veckan ska gå väldigt fort! Hittar ju tusen små tecken eller känslor som man tolkar till att något ska vara fel hela tiden. Läser om alla som redan behöver mammakläder och undrar varför inget sånt börjar hända mig, inget tryck över magen, ingen viktuppgång.. Förstås individuellt men man nojar ju för allt. Har också som en stickande känsla vid äggstockarna som jag undrar över..
Tack för ert stöd söta ni! Vi bestämde oss för att åka in till gynakuten, fick vänta tre långa timmar, men kan säga att det var såååå värt det när vi fick se att vårt mirakel mådde prima! Plutten var nu 3 cm lång och jag är längre gången än jag trott, 9+6. Den lille rörde på sig för fullt och armar och ben var i full rörelse. Så häftigt, mäktigt, obeskrivligt. Nu kan jag andas ut för den här gången.
Jag tillhör en märklig skara som tycker att det är fruktansvärt tråkigt att handla bebissaker. Även barnkläder är trist. De växer så snabbt och kladdar ändå bara ner.
Men vagn måste vi ha med tanke på stallet. Annars bär jag mest i manduca eller beco.
Köpte äntligen lite nya kläder till mig själv igår. Massor av putmagevänliga plagg från Zara, Mango och Odd Mollly. Är lycklig så länge jag får plats i annat än de fruktansvärda gravidplaggen som finns på marknaden.