Inlägg från: tjej89 |Visa alla inlägg
  • tjej89

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Krabban skrev 2014-09-10 20:05:42 följande:

Hej!
    Tänkte bara berätta att jag tyvärr fick missfall. Känns så obeskrivligt sorgligt och ledsamt. Jag lämnar nu denna tråd men vill önska alla er en fin graviditet och ett fantastiskt 2015 med bebis och mys!

Jag beklagar verkligen! Jag har varit där själv, och det gör så ont i hjärtat.

Försök att tänka att det var kroppens sätt att ta bort det som är sjukt. Ingen tröst just nu jag vet men försök.

Hoppas att du får en sommarbebis!

Lycka till!
  • tjej89
    cat08 skrev 2014-09-12 09:38:01 följande:

Hejsan hoppar in här Glad tjej 28 sambo 29 väntar mitt första hans andra Glad är i v 9 (8+4) enligt mobil appen jag har laddat ner Flört

Grattis och välkommen! Du är en dag efter mig bara är i 8+5 idag :)
  • tjej89
    FCet skrev 2014-09-12 19:41:49 följande:

Är i v 10 (9+2) mycket kvar till RUL, men kan inte sluta tänka på om vi ska ta reda på könet eller inte.

Jag vill ta reda på det just för att jag vill veta vad som finns där inne, men mest för att kunna förbereda inför vår bebis ankomst.

Men samtidigt vill jag få reda på det vid förlossningen, med dotter visste jag körnet. När hon föddes så ropa dom "åååhh en lite flicka blev det" och jag svara liksom bara "jag vet". Jag vill vara den som ropar "vad blev det?"

Hahaha så svårt. Hur ska ni göra?

Vi tog inte reda på könet med min son.

Det var så häftigt när han föddes, och hur jag frågade "vad blev det!?" Och min sambo grät och sa "det blev en kille"

Och hur jag svarade "..... Kom!"

Vi hade redan pojknamn klart så det var så fint att han fick heta det från sin första sekund.

Nu tänker jag däremot om vi ska ta reda på kön. För att liksom ha testat båda sätten...

Men jag är så tveksam då det var så kul att undra och gissa vem som skulle komma. Och sen få reda på det när han föddes!
  • tjej89
    cat08 skrev 2014-09-12 16:26:28 följande:
    tackar smile1.gif åh spännande smile1.gif har varit på inskrivning redan v 5 ska dit på måndag igen då jag går in i v 10. men på inskrivningen tog hon inga prover mer än blodtrycket och det tyckte jag var konstigt. :-/ men ska få beställa tid för KUB själv (antar efter jag varit där på måndag) så nu väntar vi bara på att måndag ska komma smile1.gif
    Jag har inte ringt mvc än. Ska göra det nästa vecka och boka tid.

Första träffen är väl mer information och sånt? Sen själva inskrivningen brukar vara runt vecka 10-12 då man gör blodprov, sockerprov, väger sig ect...

Så var det för mig sist iallafall :)

Lycka till på måndag!
  • tjej89

Så nu har jag ringt mvc, är i vecka 10. 9+2 idag. Dragit ut på det då jag sist fick ringa och berätta att jag fått missfall. Så väntade in i det sista nu.

Nästa vecka i 10+3 är det inskrivning och då är det inte många veckor kvar till kub (max tre!) känns skönt att ha ringt.

Jag tyckte inte mvc var så jätte kul att gå till, mycket viktprat och det gjorde mig stressad.

• tjej89
    Bell13 skrev 2014-09-16 10:35:54 följande:
    När jag skrev in mig nu tyckte jag att det blev lite för mycket prat om motion. Jag sa att jag verkligen inte orkar röra på mig så mycket nu. Hon envisades med att det måste jag göra och gärna börja på gravidyoga och gå till simhallen. Jag tycker att det är jobbigt att gå till Lidl och köpa en liter mjölk. 
    När jag väntade min son så tyckte jag det var väldigt mycket fokus på vikt och motion, hur mycket jag fick gå upp ect.

Att jag faktiskt väntade barn försvann lite... Ska bli tuffare denna graviditet!
  • tjej89
    Madelen b skrev 2014-09-16 10:40:52 följande:
    Min bm är oxå väldigt vikt fixerad! Hoppas dock hon ser att ja väger lika mycket nu som med mitt första barn!

Bara acceptera att ja inte är trådsmal och är nöjd med det!

Just nu är ja dock som en flodhöst, magen är så sjukt uppsvälld:( fått sätta gummiband i jobbyxorna!
    Jag väger också mer än vad man "ska"

Men tycker inte att jag ska banta när jag är gravid.

Jag äter nyttigt, visst jag käkar inte bara bönor och blad. Men jag sitter inte å hets äter chips och tårtor som Hannah Widell pratade om i deras podcast.

Hoppas det känns bättre denna gång :)
  • tjej89
    Humledumle skrev 2014-09-16 14:32:31 följande:

Är det nån mer som gjort "bikarbonattestet" för att se vilket kön det är ? Gjorde det idag och det sa att jag väntar en tjej. Så vi får se i november om det stämmer :)

Jag gjorde när jag väntade min son, och det stämde! Har inte testat denna gång men ska nog :)

Ingen annan som inte vill veta kön på ultraljudet?
  • tjej89
    alhi skrev 2014-09-17 14:50:19 följande:

Precis varit på UL! Min bebis växer och mår bra. Lycka!

Hen slog volter och växer på dagen efter sin kurva.

Nästa UL 8/10

såkandetgå
    Vad roligt! Grattis! :):):)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)