Inlägg från: DiplomatiskaJag |Visa alla inlägg
  • DiplomatiskaJag

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Phosie skrev 2014-09-24 20:56:35 följande:

Hej allihop! Tänkte att det hade varit roligt att hoppa in här och dela denna längtan efter bebis med alla andra! Är i vecka 11 (10+3) och längtar efter RUL, och att få lite mindre ont i ryggen ???? Men allt har sin tid! Någon annan som också fått problem med svank och rygg tidigt?

Hej! Ja vi är fler med ont i ryggen. Jag är i v13 och har både ont i ryggen (svanken) och höfterna.
  • DiplomatiskaJag
    agirlnamedbill skrev 2014-09-25 01:25:54 följande:

Tänkte bara kommentera att när jag gjorde vul och fick se ett hjärta sa gynläkaren att jag snart var v5 men som jag förstår så kan man inte se hjärta då, enligt egna beräkningar så var jag då 6+4, alltså snart v7. Så tror att gynläkare kan säga fostrets ålder men på mvc säger dom graviditetens ålder.

Jag ligger för övrigt inne på sjukhus på gynavdelningen pga smärtor i övre magen, verkar ju i alla fall inte vara nåt som har med bebisen att göra eftersom smärtan sitter högt.. Kan inte hålla någon mat nere heller så är helt utmattad, men har för ont för att sova :(

• DiplomatiskaJag
    agirlnamedbill skrev 2014-09-25 01:25:54 följande:

Tänkte bara kommentera att när jag gjorde vul och fick se ett hjärta sa gynläkaren att jag snart var v5 men som jag förstår så kan man inte se hjärta då, enligt egna beräkningar så var jag då 6+4, alltså snart v7. Så tror att gynläkare kan säga fostrets ålder men på mvc säger dom graviditetens ålder.

Jag ligger för övrigt inne på sjukhus på gynavdelningen pga smärtor i övre magen, verkar ju i alla fall inte vara nåt som har med bebisen att göra eftersom smärtan sitter högt.. Kan inte hålla någon mat nere heller så är helt utmattad, men har för ont för att sova :(

Krya på dig, hoppas du får komma hem snart och att det var nåt lättåtgärdat.
  • DiplomatiskaJag
    Bell13 skrev 2014-09-25 17:55:55 följande:

Tror det är bra med livmoder i bakvägg. Ligger den i framvägg kan det bli komplikationer.

Vad kan det bli för komplikationer med moderkakan i framvägg? Vet du det?

Hade det med sonen och det var aldrig någon som nämnde att det kunde ge komplikationer. Bara att bebisens rörelser kan vara svåra att känna och därför vanligt att man känner rörelserna senare.

Har uppfattat det som att om moderkakan ligger nedanför bebisen däremot så kan det ge komplikationer men det kanske var det du menade?
  • DiplomatiskaJag
    Bell13 skrev 2014-09-26 04:39:17 följande:

Googla föreliggande moderkaka.

Föreliggande och framvägg är inte samma sak. Men då vet jag at det var föreliggande du menade och inte framvägg :)
  • DiplomatiskaJag
    Bell13 skrev 2014-09-26 04:51:53 följande:

V 14 idag wieee illamåendet kom tillbaka igår, hoppas det bara är tillfälligt. Tröttheten är olidlig kvällstid och jag somnar runt 21.00 och vaknar supertidigt.

Har börjat längta efter den lilla bebisen

Klev in i v13 i tisdags och har fått tillbaka energin, så skönt! Och illamåendet är som bortblåst.

Håller tummarna för at ditt illamående bara var tillfälligt.
  • DiplomatiskaJag
    naughtyn skrev 2014-09-28 07:53:13 följande:

Hur många här gör INTE kub och varför?

Vi hade tid för Kub på tisdag med valde att avboka den eftersom vi kom fram till att vi inte vill fatta något beslut baserat på att sannolikheten för kromosomavvikelse vore hög. Det är trots allt så få somliga med dawns och hade det inte varit för att vi erbjöds testet gratis så skulle jag aldrig funderat på det från början. Jag är 28 år.

Jag avstår kub och är 34 år. Jag vet inte vad jag ska ha resultatet till och är orolig att en högre risk skulle göra mig orolig hela graviditeten.

Vem har rätt att bestämma att en med down inte har rätt till ett liv?? För mig blir det ett etiskt dilemma. Jag vill ha ett friskt barn såklart men har jag rätt att välja bortett sjukt barn?

Sen finns det såklart andra värre kromosonavvikelser som kan upptäckas på kub men jag väljer ändå att avstå.
  • DiplomatiskaJag

Vi har sparat allt från sonen så vi behöver inte köpa något förutom en liggdel till vagnen. Så när vi vart på rul kan vi börja fundera på liggdel och eventuellt köpa nåt nytt klädesplagg bara för att det är kul. Då kommer vi även börja fundera på namn :)

• DiplomatiskaJag
    emmasdag skrev 2014-09-29 16:55:24 följande:

Jag som också varit med om en tragedi med våran förra graviditet förstår precis hur alhi menar. Dels tog det lång tid att bli gravid, och sedan när jag väl var gravid var det något som kändes väldigt konstigt. Både jag och min sambo hade dessa känslor, min svärmor med har hon sagt nu i efterhand. Min magkänsla brukar stämma, den gjorde det då. Och jag hoppas den gör det nu, för denna gång känns allt väldigt väldigt bra :)

mandalii skrev 2014-09-29 14:37:33 följande:

Jag förstår absolut ditt val. Men jag förstår inte hur du menar med att du kunde känna på dig att bebisen inte mådde bra redan i vecka max 13? Då känner man ju inte så mycket, jag menar vad var det du kände?

Jag hade en ofostrig graviditet förra hösten och jag kände att någit inte stämde men avfärdade det. Jag borde ha litat på min magkänsla.
  • DiplomatiskaJag

Jag köpte storlek 56 när jag väntade soben. Han var 53 lång och vägde 4585g så han var stor.Jag resonerade att jag troligt kommer få ett stort barn då jag var stor själv och om nu bebisen skulle födas för tidigt så kan min sambo, mamma, svärmor och andra i vår omgivning skynda att köpa mindre kläder. Plus att jag var beräknad i juli då kläder i är jätte viktigt. Funkar med filt och kropsvärme från mamma o pappa.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)