En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Åååååå. Kände just supertydliga sparkar!!! Kändes till och med utanpå på handen. Oh My god så awesome!!!!!!!!!!!!
??????
Vecka 17 (16+6) idag och RUL om en vecka. :)
Åååååå. Kände just supertydliga sparkar!!! Kändes till och med utanpå på handen. Oh My god så awesome!!!!!!!!!!!!
??????
Vecka 17 (16+6) idag och RUL om en vecka. :)
Händelserik dag.. VC på bms begäran pga misstänkt uvi.. Slutar med att läkaren på VC ringer förlossningen och sätter mig i sjuktaxi till lasarettet!! Det var jag inte beredd på, var ju inställd på en uvi och antibiotikakur! Nädå, sammandragningar och en liten en i magen som ligger med huvudet ner och spjänar emot i "taket" med benen så mycket han bara kunde på ultraljudet! "Inte konstigt det känns om han håller på såhär!" var läkarens kommentar.. Lite kortare livmodertapp med, inte oroväckande kort, men tillräckligt för att inte låta de passera.. Så extra kontroll och ultraljud igen nästa vecka -lite lyx att få se honom i alla fall <3 ;) och ut får han då inte komma på några veckor!! Ordinerad vila och varm choklad av läkaren ;) Så nu är de troligen slutjobbat för min del resten av året..
Två dagar till RUL!!! Längtar och är nervös om vartannat. :)
Fjärde ultraljudet för oss i denna graviditet pga upprepade mf och ett MA i bagaget.
Måtte det fortfarande se suveränt ut. :)
4,5 timmar till RUL. :) Wihoooo.
6 dagar kvar till RUL !!
Fick hjärtat i halsgropen idag när jag var på gymmet och körde ett pass Trigger point (djupmassage av vävnader med hjälp av bl a en boll). Fick veta att man ska vara väldigt försiktigt med för hårt tryck under fötterna då det kan starta förlossning eller påverka bebisen. Visserligen inget som finns bevisat, men ändå. Hua, är inte riktigt redo för det än. Likaså skulle man vara försiktigt med alltför kraftig massage av axelpartiet.
Någon annan som hört om det kan stämma? Tillsvidare kör jag vidare, men med lite lättare tryck.
RUL såg bara fint ut. ????????????
Tog ej reda på kön. :)
Har varit på RUL imorse och där låg en pigg liten krabat som gjorde vad h*n kunde för att den stackars barnmorskan som tränade på ul skulle få några mått. Sparkade, viftafe och vände sig hela tiden. Det tog sin tid men det gjorde ju inte mig nåt Allt såg bra ut!!!
Nytt bf: 27/4 (hade 22/4 utifrån mensen)
Jag tycker att det skulle vara intressant att lägga till "vet ej", känns som om vi är nästan de enda som inte kollat kön men det kan väl ändå inte stämma?! Jag lägger till det så får ni ta bort det om det inte är ok.
11 pojkar
15 flickor
1 vet ej
11 pojkar
15 flickor
6 vet ej
Var på RUL idag, allt såg bra ut vilket vi är sååå glada för. Ville veta kön men barnmorskan kunde inte se eftersom att bebis började sparka så fort hon försökte kolla haha.. Blyg bebis! Beräknad 28/4 2014 :) <3
Hjärtljud och kön.
Det brukar väl sägas att höga hjärtljud är flickor och låga pojkar. På min syster och mig har det stämt så nu undrar jag om ni som vet kön hunnit få höra hjärtat än och vet hjärtljuden?
Syrran har tre flickor och alla låg högt medans mina två pojkar aldrig låg högre än 148.
:)