Inlägg från: BigMami |Visa alla inlägg
  • BigMami

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2015-06-30 14:51:55 följande:

Jag måste få skriva av mig. Jag har en svärmor som hör hemma i helvetet. Hon är rakt igenom ond. Hon hatar mig över allt annat. Det har verkligen eskalerat sedan vi fick barn. Inget jag gör är bra och hennes metoder är de bästa givetvis. Att barn ska skrika ensamma i sin säng är helt normalt får de inte göra det blir det inte folk av dem. Att jag ammar ofta är helt åt helvete också så klart. Bebisar ska också badas och schamponeras minst en gång om dagen enligt henne. Naglarna på honom är alltid för långa och hans skorv i hårbotten ska skrapas bort. Hon hånar mig för allt jag gör och hon trycker ner mig varje gång vi ses.

Det har gått så långt så jag får ångest varje gång de ska komma hit, det ska alltid sovas över för det är helt omöjligt att komma över dan.

Min sambo tycker att det här är jobbigt men tar alltid hennes parti och säger att jag ska vara en större människa och inte bry mig om henne. Min sambo vill att vi ska semestra med dem och det gör mig helt panikslagen, är också rädd att hans mamma ska bli slutet för vår relation.

Men usch! Tycker verkligen synd om dej! Min var också sådär när ettan föddes. Allt skulle göras och vara på henns vis. Vi skulle följa hennes traditioner osv.. Till slut sade jag ifrån! Sedan dess lugnade hon ner sig. Visst, hon pratade inte med mig (oss) på ett par månader, men det var det värt! Sedan fick man höra att det var JAG som hade gjort hennes son så konstig osv.. Jag sa bara att vi var en egen familj och ville ha egna traditioner

Det var hon som vackert introducerade sötsaker som tex nappen doppad i saft osv.. Nu med nr 2 & 3 så frågade hon först och accepterade ett nej fast hon blev grinig.. 3an har också problem med magen emellanåt så vi var väldigt försiktiga med vad hon fick äta.. Varför kan de inte bara låta saker och ting vara? Fatta att det är inte som förr och att de inte alltid vet bäst?? Blir så jäkla less... Nej det bästa är att säga ifrån så de blir snopna. Låt fanskapet bli tjurig..
  • BigMami
    S1528 skrev 2015-07-01 14:04:18 följande:

Skrev i maj-tråden men provar här också..

Tankar kring hur man klär på och bäddar för bebis i vagnen i värmen?

Jag har body och byxor i bomull och en ljus filt över den svarta suffletten. Sockarna har jag tagit av och fötterna känns svala men inte kalla..

Hur gör ni? Eller stannar ni inne?

Vi kör på enbart body eller onepice med korta ben utan strumpor, keps/solhatt & skuggläge! Lägger honom på en filt på gräsmattan eller öppen vagn, eventuellt med parasoll. Tunn filt i vagnen. Gallerfiltar är de bästa!
  • BigMami

Men usch så läskigt med fästingen! Hatar dessa småkryp.. Jag vill så gärna gå i skogen och plocka svamp m.m men gör det helst inte pga fästingar.. Usch!! Går inte heller i högt gräs osv... Hoppas Hugo inte får nåt av den..

Här åker solhatten/kepsen på så fort vi går ut. Håller oss i skuggan då jag själv är känslig för solen...

Idag har vi över 30 grader i solen och just nu håller vi oss inne. Åker till stranden i eftermiddag istället...

• BigMami
    Freje skrev 2015-07-02 20:13:52 följande:

Ni som skriver att ni har solhatt på, vad är det för typ och var har ni köpt den?

Jag tycker det är jättesvårt med just mössa. Tösen avskyr att ha mössa. Jag har inte hittat någon solhatt i små storlekar (mindre än 42/44). Och mössa med uv skydd som man knyter under hakan blir hon helt hysterisk om jag sätter på.

Jag fick sy in Vidars keps, den var också för stor. Han har också en solhatt med snören under hakan. De brukar sluta skrika ganska snabbt när den väl är på.. Jag köpte de på Lindex men kanske babyproffsen eller nån sådan affär har mindre storlekar?
  • BigMami

Undrar varför tiden alltid går så fort när de väl är ute?

Bell13: redan 12 v!? Kommer ihåg på slutet när du trodde att han aldrig skulle komma.

Vidar är också jätteduktig att sova om nätterna & det är så skönt! Dock har han ingen egen säng.. Men det gör inget

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-07-08 13:12:10 följande:

Hans pappa undrade när han kan flytta tillbaka in i vårt sovrum från gästrummet där han sovit de senaste 12 veckorna. Jag inser att det nog är dags att låta Dolle sova i sin säng nu. Det är mer jobbigt för mig för det är så mysigt att ha honom intill mig.

Jag kommer också ihåg hur jag var förtvivlad för att dagarna bara gick och inget hände och sen 12 dagar över tiden satte det igång.

Haha! Känner igen det där.. Min gubbe har legat på soffan snart i 3 år tror jag

Skönast för ryggen och så har jag Vidar bredvid mig i sängen och han är rädd att rulla på honom..

Jag kommer ihåg det. Jag tyckte då himla synd om dig! Hur går det med flaskan då?
  • BigMami

Jag låter Vidar vara själv om han är nöjd med det. I tex babysittern eller på golvet.

Självklart leker vi med honom också, han har ju 3 syskon som skämmer bort honom Så kul nu när han skrattar och blir glad och sträcker sig efter en. Man får liksom svar tillbaka

• BigMami

Hmm.. vi märkte aldrig av något speciellt hos Vidar vid 3 månader Solstrålen själv! Har sovit nu hela nätter från 20-08 ca superskönt! Äter sovandes vid 23-24 för säkerhets skull & det verkar funka!

Här ges inte rota-virus alls. Möjligtvis om man betalar för det.

Nästa bvc har vi nu vid 4 månader då ska de prata mat men det kan vi redan. Tycker ändå det kan vara kul att kolla växtkurvan

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-07-16 10:18:19 följande:

Douglas var 64.5 cm lång och vägde 6662 g i tisdags.

Han ligger två kurvor över normalkurvan så han växer på bra.

Vi fick en tid i mitten på semptember när han är 5 månader. Då börjar också föräldragruppen.

Det var ju bra

Här har de inga normalkurvor utan de är ju hur han förljer sin kurva och nu ligger han precis på den.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)