Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Vi kör på bb i hbg ser ingen anledning att åka till lund eller liknande, dem skickar oss dit iaf om det skulle behövas, vi bor granne med sjukhuset så sist gick jag in till förlossningen, planerar göra samma denna gång;)

• Madelen b
    Bell13 skrev 2015-01-29 09:53:09 följande:
    Vad praktiskt att knalla över gatan bara när det är dags Skrattande
    Haha ja lite längre än över gatan är det;) min sambo var väldigt stressad sist, men tror den promenaden hjälpte till att få en snabb förlossning!!
  • Madelen b
    Fr1da skrev 2015-01-29 12:27:23 följande:

Bor nära sjukhuset i Malmö, men om det finns tid kommer vi nog välja Lund i första hand. Främst då Malmö inte har något Familje-BB/patienthotell så pappan kan inte stanna kvar. Så länge man inte får enkelrum men det har dom inte så många av.

Idag går vi in i v 32! Inte långt kvar nu smile1.gif

Ja kände så m första barnet, men i hbg får inte pappan sova kvar heller om det är en normal förlossning, dock inget ja brydde mig om eller tyckte var jobbigt när vi väl låg där 1v. Min sambo kom tidigt och gick hem runt 01 på natten! Vi har även hundar så han var hemma m dem någre timmar o sov med dem mm!

Nu har vi ju dessutom storebror att tänka på!

Ja hoppas ja får åka hem snabbt, för jag har aldrig sovit ifrån sonen och tror hormonerna kommer göra de ännu jobbigare!

Bölade som en unge pga dåligt samvete mot hundarna så lär ju vara ännu värre mot sonen haha!
  • Madelen b
    Bell13 skrev 2015-01-29 13:49:51 följande:
    Jag skojade lite Solig min sambo är också stressad över förlossningen, han nojjar över att någonting ska gå fel. Jag tror att vi åker taxi till bb och sedan får han åka hem och hämta bilen med babyskydd i när det är dags att åka hem. Det är ju inte alltid det finns parkering i anslutning till bb heller och att behöva gå en lång bit med värkar kanske var fjärde minut låter inte som en dröm
    Ja man ska göra det som känns bäst:) jag kunde bara inte sätta mig ner så jag valde att gå, men kanske får gå lite tidigare denna gång;)
  • Madelen b
    S1528 skrev 2015-01-29 17:02:06 följande:

Okej tjejer..

Kudde till bebis eller inte kudde till bebis?

Och i så fall vad för kudde? Vanlig kudde eller pandakudde? Ska man ha kudde i vagnen också?

Vi kommer köra kudde både o vagn och sängen, körde de med ettan o kommer köra lika med tvåan. Och är väl de dem rekommenderar!?

Panda kudden fick ja googla aldrig hört om innan, så den kan ja inte uttrycka mig om! Men dock inte en kudde från ikea/ullared utan en bebiskudde som är godkänd för bebisar och som är "genomsydd" så inte stoppningen kan vandra iväg o klumpa sig!
  • Madelen b
    lais skrev 2015-01-29 17:27:19 följande:
    Maken stannade precis utanför entrén, följde mig in och gick sen och parkerade bilen medan bm skrev in mig så jag gick inte många meter smile1.gif

Här hemma är det precis tvärtom. Medan jag nojar över att föda i bilen är maken coollugn. Tydligen har jag större risk för "störtförlossning" eftersom förra gick snabbt men maken känner sig världsvana och påstår att han inte har några problem med en bilfödsel. Tror jag inte ett skit på smile5.gif
    Hur fort gick din första?

Min första förlossning var jätte snabb så är lite nervös att denna ska gå snabbare o vi inte hinner skaffa barnvakt mm! Bb sa " ja nästa gång får du väl tälta utanför för att hinna in" ????
  • Madelen b

Som sagt testat allt, men får väl ta bort allt kryddat:( buhu!

Ska testa den tredje receptfria nu mot halsbränna o se om den funkar enl bm, men annars fanns inte mycket mer att göra tydligen:/

Sf mått 28 idag växt mycket tycker jag!

Nu är det nästan 4 v tills nästa besök då hon inte hade några tider:/ sedan varannan vecka!

• Madelen b
    Freje skrev 2015-01-30 11:15:40 följande:

Har haft kraftig molvärk några dagar, så jag var till bm och lämnade prov för att kolla att jag inte har någon urinvägsinfektion. I onsdags var värken så jobbig att jag övervägde att ta en Alvedon. Men den lugnade ner sig när jag gick hem från jobbet och vilade. Har märkt att det blir värre när jag anstränger mig. Jag hoppas få svar på proverna idag.

Vecka 29 idag och 84 dagar kvar till BF! smile1.gif Lillan i magen är väldigt aktiv även dagtid numera och rumsterar om mycket. Hon verkar vara mest aktiv i nedre delen av magen, hoppas hon inte redan försöker sig på att hitta ut. :-/

Jag har oxå kraftig molvärk idag:( funderade på att ringa förlossningen o dubbel kolla, vad sa din BM? Jag var där i morse men det var inte så illa då men nu är det extremt:(
  • Madelen b
    lais skrev 2015-01-30 10:57:08 följande:
    5 timmar från första känning, två timmar på förlossningen...

De sa åt oss att åka in tidigare nästa gång men att tälta utanför var ju på en annan nivå smile5.gif Det som gör att det känns sådär är att mamma och pappa som ska ta storebror han 40 min restid till oss och sen har vi en halvtimme in till BB så vi behöver lite tid på oss...
    Ja nästan som mig, vattnet gick men inget mer hände, 4h sedan från första värken och 1,5h på förlossningen! Snabbt o bra:)

Vi har oxå svärmor/farmor 40min bort utan körkort:/ ska förvarna en jobbar kompis som bor i närheten om hon ev kan komma o ta sonen om de skulle bli snabba puckar! Annars går vi ta med honom helt enkelt!
  • Madelen b
    Freje skrev 2015-01-30 13:42:07 följande:
    Hon misstänkte ju uvi direkt så därför fick jag lämna prov. Har precis fått svar att provet inte visade på några bakterier. Det är ju skönt att veta.  Men annars så sa hon bara att det händer och växer mycket just nu så att ha molvärk kan vara normalt, men om värken blir för jobbig så självklart ska man ringa förlossningen.

Just nu känner jag ingenting, ingen värk och inte särskilt mycket sammandragningar. Så jag avvaktar lite, men om jag får ont igen så kommer jag ringa förlossningen. Nu vet jag i alla fall att det inte är urinvägsinfektion som kan vara boven. Nu är det snart helg och lite välbehövlig vila smile1.gif Hoppas att värken håller sig borta för oss alla! Roligare kan man ha!
    Skönt det iaf!

Förlossningen ville ha in mig för att utesluta infektion och få sonen är förtidigt född! Alla kurvor och tappen såg bra ut, bebisen var pigg o sprattlade på! Dem tog flera odlingar och skrapade så får se vad de kan vara!

Annars kunde dem inte säga varför ja hade så ont( haft hela dagen) men om de vart värre skulle ja in igen! Jobbar ju tyvärr hela helgen så svårt att ta de lugnt:/
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)