Inlägg från: Sommarsnö |Visa alla inlägg
  • Sommarsnö

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

linnis83 skrev 2015-02-06 13:05:06 följande:

Bell13: var hos bm i måndags på 32+0 och hade oxå 30 i sf-mått. Bm lät nöjd och jag låg precis mitt på kurvan. Förra gången hade jag 27 så den har ju växt ganska mycket sen dess.

Skönt att du får kolla upp det, men det är säkert ingen fara! Dom du säger då kan dom ju mäta lite olika.

Tycker jag har legat lågt på kurvan flera gånger nu men bm verkar inte vara orolig. Första gången var det då jag kom hem från Norge men då sa hon att eftersom det har varit olika som mätt så var hon inte orolig. Och andra gången låg bebisen på snedden så då var det därför. Hoppas ju att hon har rätt men nästa gång tänker jag nog säga till om hon fortfarande inte bryr sig......
  • Sommarsnö

Häromdagen så fick jag ett sånt känslopåslag - första gången jag kände en sådan kärlek så att det gjorde ont till honom därinne. Kan bara tänka mig hur det känns när han väl är ute då. Ni som redan har barn, hur fixar man den stora kärleken och oron för sina barn? Jag kände bara; hur ska det här gå att leva med?

• Sommarsnö

Har sammanlagt gått upp 8 kg i vikt i graviditeten (är i vecka 32 nu). Men de sista veckorna har jag ökat med 1 kg i veckan. Undrar om det är normalt eller om man ska vara orolig för havandeskapsförgiftning - att jag lägger på mig mkt vatten? Äter ju som förut. 

• Sommarsnö

Alltså jag känner mig kissnödig jämt trots att jag precis varit på toa. Gör ni det också? Det är som om det gör ont i nedre delen av magen och trycker på fast jag precis kissat. Idag när jag gick promenad fick jag plötsliga ilningar som gjorde lite småont och det kändes som om jag skulle kissa på mig och ett tryck. Någon annan som känt så?

• Sommarsnö
    tjallamallan skrev 2015-02-12 16:07:33 följande:
    Urinvägsinfektion kanske? Kolla upp det så du inte går omkring med det. Inte bra!
    Åh vad drygt - har precis ringt in till BB redan tidigare idag ang min viktökning och jag skulle avvakta till nästa BM-besök på tisdag men hålla koll om jag får andra symtom. Måste jag ringa nu igen om detta.....De kommer att tro att jag är helnojig, haha.
  • Sommarsnö

Toppen att ni alla finns så man kan dela med sig av sina funderingar och inse att man inte är ensam! Speciellt skönt när man som jag inte har någon kompis som är gravid samtidigt.

• Sommarsnö

Vad har ni köpt för ytterkläder? Räcker det med typ en fleecedress som bebisen kan ha kalla dagar i vår/sommar eller behöver man jacka och så också? Vantar?

• Sommarsnö
    lais skrev 2015-02-12 20:50:40 följande:
    Vet du hur bebis ligger? Jag har så också; tryck, ilningar och ibland ont. Min bebbe ligger på tvären långt ner så jag tror att det är h*n som trycker på urinblåsan. Tänk att det nu finns så gott om plats i livmodern och så ska h*n prompt klämma ner sig i botten mellan höftkammarna, slå på urinblåsan och kittla mig i ljumskarna...Längtar tills h*n kickar mig i revbenen istället
    Jag pratade med en BM på telefon idag och hon trodde som du säger att det är bebisen som ligger på ett sånt sätt och roterar ned så att det trycker på och ilar.
  • Sommarsnö
    BigMami skrev 2015-02-13 09:46:41 följande:
    Tunna vantar kan vara bra. Jacka blir nog knöligt. Lättare med en fleeceoverall eller så
    Jag tänkte mer på typ en liten ulljacka. Men det kanske räcker med en omgång ytterkläder?
  • Sommarsnö
    BigMami skrev 2015-02-13 10:08:09 följande:
    Tänkte du ha jacka utanpå overallen? Bättre att ha lager med filtar istället som man kan ta av eftersom
    Nejnej, utan vid andra tillfällen. Lite svårt att veta om en fleecedress alltid är bra när det är lite kallare eller om man behöver lite andra varma plagg också (bomullskofta och så har jag tänkt att köpa i vilket fall)?
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)