Inlägg från: S1528 |Visa alla inlägg
  • S1528

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

BF idag, och inga känningar på att bebis vill komma ut.. Igår kväll lossnade slemproppen, eller iallafall delar av den men sedan dess har det varit kolugnt.. Det känns lite ironiskt att man varit sjukskriven för prematura sammandragningar och hotande förtidsbörd och nu helt plötsligt är på väg att gå över tiden ;)

• S1528

Gnällstatus just nu:

BF +2 idag, och inga känningar :( Hade molvärk igen igår men det visade sig vara ännu ett falsklarm..

Kroppen fortsätter att samla vätska och det känns som att huden på fötterna skall spricka varje steg jag tar. Jag är helt övertygad om att det kommer att bli en maj-bebis, även om det känns som att hon ALDRIG kommer att komma ut. 12 maj och en ev. igångsättning är evigheters evighet bort. Just nu känns det omöjligt att överleva på det här sättet så länge!

• S1528
    Guckin skrev 2015-04-29 11:49:18 följande:

Jag känner så väl igen mej! Är inne på bf+8 idag och håller på att bli tokig. Precis som för dej känns fötterna som att dom ska spricka snart. Fötterna och fogarna är det som tar knäcken på mej fysiskt. Har fått tid på sjukhuset imorgon för en bedömning. Vänta lite till eller sättas igång, det är frågan... Vill helst att det drar igång av sej självt men vill inte må så här längre!
    Usch, det låter som du har det jobbigare än jag. Jag är nog mest bara gnällig tror jag ;) Har egentligen ingen anledning att gnälla dela eftersom jag bara gått över två dagar, och dels eftersom jag fortfarande är väldigt liten och smidig i kroppen men det är såå svårt att låta bli.. Jag vill ju ha henne på utsidan nu ;)
  • S1528

Ett roligare inlägg än imorse..

BM besök idag BF +2 och hon tyckte att jag såg väldigt förlossningsredo ut. Hon gjorde ingen undersökning men allt kändes väldigt mycket lättare när man fick prata av sig lite.

Gick därifrån med ett litet leende på läpparna efter att ha fått höra fina ord om min fysik. BM med 14 år i yrket var väldigt imponerad över min magmuskulatur och hade bara sett ytterst få i samma "skick". Hon sa att jag knappast skulle få någon degmage efter FL. Inte för att det på något sätt är det viktigaste, men lite beröm mår man ju inte pyton av :)

• S1528
    Jozsan skrev 2015-05-01 08:36:13 följande:

Bf + 3 och ingen bebbe i sikte! Känner absolut ingenting heller så detta lär nog dröja :( Börjar bli less nu, och varje dag som går känns så lång. Kroppen känner väl av stressen så ska försöka slappna av. Ni som fött, hur startade er fl? Kände ni något innan eller började det bara pang bom?

BF +4 här idag.. Hoppades att det skulle vara dags inatt men inte då.. Det enda jag känner är att jag har varit lätt illamående de senaste tre dagarna, men det har inte hänt ett dugg förutom det.. Och nu har folk börjat tjata också :(
  • S1528
    Jozsan skrev 2015-05-01 13:22:42 följande:

[quote=75236169][quote-nick]S1528 skrev 2015-05-01 09:30:57 följande:[/quote-nick]

BF +4 här idag.. Hoppades att det skulle vara dags inatt men inte då.. Det enda jag känner är att jag har varit lätt illamående de senaste tre dagarna, men det har inte hänt ett dugg förutom det.. Och nu har folk börjat tjata också :(

Jag vet, nu börjar folk ringa och svarar jag inte då blir det hysteri o alla tror att vi är på BB! Önskar att en kunde känna att något var på g, men icke.

Samma här.. Det började ringa redan på BF och har inte blivit mindre. Just nu är jag väldigt tacksam över att jag inte gått ut med graviditeten alls på Facebook, för det hade nog tagit knäcken på mig om det skulle frågas även där..
  • S1528
    Guckin skrev 2015-05-01 16:08:08 följande:

S1528 skrev 2015-05-01 09:30:57 följande:BF +4 här idag.. Hoppades att det skulle vara dags inatt men inte då.. Det enda jag känner är att jag har varit lätt illamående de senaste tre dagarna, men det har inte hänt ett dugg förutom det.. Och nu har folk börjat tjata också :(

Bf+10 idag... Har iaf äntligen börjat få lite känningar, men det är liiiite. Gjorde en hinnsvepning igår som resulterat i en del sammandragningar/förvärkar i varierande styrka + att det inte kan finnas mycket kvar av slemproppen nu, det mesta måste ha kommit i morse. Så, nu väntar jag på dom riktiga värkarna. Hit me!!! smile1.gif
    Ååh, jag håller tummarna för dig! :)
  • S1528

BF +5 och ingen bebis i sikte :/

Ni som fött redan, är det någon av er som börjat gå ned i vikt redan innan förlossningen? Vägde mig för första gången på typ tre veckor idag och nu har jag tydligen gått ned istället för upp? :/

• S1528
    91an skrev 2015-05-02 18:58:58 följande:

27/4 kom vår lilla Meline till världen. 2895g och 49cm. Värkarna började 15:00, 22:00 gick vattnet jag klev ur bilen vid förlossningen, 2,5 timme senare är hon född :)

Grattis!! :)
  • S1528

BF+7 och fortfarande ingen bebis.. Känner mig helt uppgiven nu och är övertygad om att jag kommer att få gå ända till igångsättning.. Usch det enda jag vill göra idag är att vältra mig i självömkan :(

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)