Inlägg från: alhi |Visa alla inlägg
  • alhi

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

naughtyn skrev 2014-09-28 07:53:13 följande:

Hur många här gör INTE kub och varför?

Vi hade tid för Kub på tisdag med valde att avboka den eftersom vi kom fram till att vi inte vill fatta något beslut baserat på att sannolikheten för kromosomavvikelse vore hög. Det är trots allt så få somliga med dawns och hade det inte varit för att vi erbjöds testet gratis så skulle jag aldrig funderat på det från början. Jag är 28 år.

Jag gör inte KUB. Är 33 år. Har pratat med chefen på gyn/kvinnokliniken som menar att det är ytterst osäkert med KUB och att man måste förberedd på att få siffror som indikerar på att fortsatta tester är att föredra. Jag vill inte ställas inför det. Både han och BM som jag träffar på spec-MVC sa att man ser en hel del på rutin-UL och att om fostret växer som det ska så kan jag slappna av. 

Man ska lita på sin magkänsla. Jag vet att denna bebis mår bra, har gjort det från början. När jag fick ett barn med hjärtfel så visste jag instinktivt att något var fel. Jag kunde känna på mig att bebisen inte mådde bra.
    såkandetgå
  • alhi

mandalii: Jag hade en enorm ångest. Jag trodde att bebisen skulle vara sjuk på något sätt och sa flera gånger till min man att om bebisen hade downs så skulle vi fixa det också. Det är svårt att förklara men det är en magkänsla.

såkandetgå
  • alhi

Idag fick jag med mig en bild av lilla hen. En lång rackare som sträckte ut sig till 13+6 fast huvudmåttet är mer korrekt på 13+3.

Iaf frisk liten bebis som är vild och galen och tog 45 min att mäta.

såkandetgå
  • alhi

lyckades inte väl från sidan men här är en svullen mage i v14. Viktuppgång så här långt typ 4 kg. 

såkandetgå
  • alhi

Här kommer bild på min mage nu i skarven av v 14 och 15. Lite svullen fortfarande men hejdå magrutor och hej liten kula.

såkandetgå
  • alhi

Kroppen är rätt fantastisk.
    Det här är min 4:e graviditet och jag har plussat 40-22 kg med de andra tre och jag har gått ner allt på 3 månader varje gång utan problem. Men tyvärr är det tungt de där sista månaderna så den här gången slutar jag inte rida och springa utan håller igång kroppen i hopp om max 17 kg upp.

såkandetgå
  • alhi
    91an skrev 2014-10-04 09:51:09 följande:

När tänker ni berätta på jobbet?

Jag är i v 12 (11+1) och ska på kub-UL nästa vecka. Jag jobbar på ett tryckeri och står upp hela dagarna, än så länge är det ju inga problem alls men kommer väl bli längre fram.

Vi är bara 6 st som jobbar i produktionen och har en öppen relation mellan varandra. Jag tycker det är så jobbigt att behöva vara kryptisk om vart jag ska någonstans när jag har varit på inskrivning hos BM osv. Skulle vilja berätta för min närmsta chef efter kub-UL. Så jag slipper hålla på och mörka om vart jag ska. Två av mina kollegor vet redan.

Hur tänker ni angående detta?

Ja berättade förra veckan i 12+ för min chef eftersom jag själv arbetar i middle management och behöver planera ledigheten väl. 

Hon tog det väl och de som jobbar med mig är glada för min skull.
    såkandetgå
  • alhi
    Bell13 skrev 2014-10-04 10:29:07 följande:
    Har du gått ner 40 kg på 3 månader???
    yes. Var iof mest vätska men min kropp har rasat av sig kilona efter förlossning. Vägde 99 kg dagen innan ettan föddes och 64 kg på återbesöket 9 veckor senare. Sista 5 kg sprang och ammade jag bort. Ska se om jag hittar någon bild.
    såkandetgå
  • alhi
    Bell13 skrev 2014-10-04 10:29:07 följande:
    Har du gått ner 40 kg på 3 månader???
    Ska lägga till också att jag alltid tränat ganska hårt så jag har en bra grundfysik. Den här bilden är tagen någon månad efter sonen föddes.
    såkandetgå
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)