En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Ligger visst i lä där, för mig är det första barnet. :)
Kul med ytterligare fler som är i v 14!
Ligger visst i lä där, för mig är det första barnet. :)
Kul med ytterligare fler som är i v 14!
Nu har jag lagt till dig :)
Jag må vara helt vimsig, men kommer de upp på något vis på fb då? Någon inbjudan så jag hittar gruppen? Än har jag inte fått något :)
Vad heter du på fb?
Jag heter Fridha Melin
Tror jag Är den ända..
Vill du lägga till mig?
Jag har inte fb, gillar inte fb så mycket. Kul om iaf några blir kvar här
Jag menade inget illa alls. Ställde bara en fråga i all välmening :)
Har varit inne och kikat lite i den här tråden lite då och då, men inte riktigt vågat hoppa in. Har haft några oroliga veckor pga upprepade tidiga missfall. Men var på UL och KUB förra veckan, och allt såg så bra ut som det bara kunde. Så nu är det på riktigt :)
Är i vecka 15 (14+2) och har BF 17 april och tänkte jag hoppar in i den här tråden jag också
Någon annan här som har problem med att sova? Tredje natten i rad nu som jag knappt sovit någonting! Huvudvärk........
Haha min mage känns enorm! Är i vecka 17 och folk på jobb har flera gånger frågat om jag inte väntar tvillingar..... Men är också liten i mig själv och det har bara vuxit utåt!
Hej hej på er! Har bara skrivit nåt enstaka inlägg tidigare men ska försöka bli mer aktiv. :) har ni pratat något om att skaffa en hemlig Facebook grupp? Jag var med i en med första barnet och tycker det är lite enklare och roligare än fl. ????
Jag lyckades gå ur aprilbebis gruppen på fb och ansökte in igen men det var nån dag sen, så om någon här är med så får ni gärna lägga till mig igen :/ Maria Vilmunen Pizarro
Ingen som är sugen på att fixa en hemlig Facebook grupp?:) blir lite lättare och mer personligt att prata :))
11 pojkar
15 flickor
5 vet ej
Fr1da 31 år bf 1/4 flicka
Jjousefajn 23 år bf 5/4 pojke
Sommarsnö 38 år bf 10/4 pojke
Hfriborg 28 år bf 12/4 flicka
Emmadee 35 år bf 17/4 vet ej
Kiickson 28 år bf 18/4 vet ej
ArdnasK 35 år bf 19/4 flicka
Linaslus 30 år bf 25/4 pojke
Madelenb 28år bf 25/4 flicka
S1528 27 år bf 27/4 flicka
Tjallamallan 26 år 28/4 - vet ej
Ullin 38 år bf 28/4 - vet ej[/quote]
Jag tog influensavaccin igår. Hur gör ni andra?
Vad heter facebook-gruppen för Aprilbebisarna? :)
Kan du vara gullig och skicka till mig med?
Hej. Hittade den här tråden för ett tag sedan men det blev inte av att skriva något. nu börjar det närma sig BF och jag känner behovet av att dela och ta del av lite tankar och känslor. Så jag hänger på.
Var hos BM idag. är i v.35+3 idag. SFmåttet 36 cm, nosar på översta streckade linjen. Det betyder inte att barnet är stort utan beror nog snarare på att hon fortfarande är helt rörlig där inne. Fick också en tid för UL på tisd. för att kolla hur bebis ligger, de misstänker att hon ligger med rumpan nedåt. Någon som nyligen gjort ett vändningsförsök? kollar de automatiskt vikt och allmäntillstånd på bebben när de ändå kollar hur den ligger? är så nyfiken ju.
det låter ganska likt min situation. förutom att varken BM eller BM-studenten som kände på magen kunde lista ut hur bebis ligger.. mitt hopp lever fortfarande om att huvudet ändå är nedåt.
vad märkligt lika. min Bm skrev i journalen vid förra besöket i v.34 att barnet låg med huvudet nedåt. jag var nyfiken så hon kände efter. Det som fick dem att tro att huvudet är uppåt nu är att hjärtljuden hörs så tydligt högt upp på magen, närmast den hårda klumpen vid revbenen och inte närmast den hårda klump som balanserar på mitt blygdben. tydligen så hörs hjärtat tydligast närmast huvudet. På min MVC har de inte tillgång till UL så det blir att åka till lasarettet för att veta definitivt.
Snitt är ju inte riktigt vad man hoppas på. iaf inte jag.