Inlägg från: ArdnasK |Visa alla inlägg
  • ArdnasK

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Har också börjat få som rejäl mensvärk till o från. igår kväll kom de ganska regelbundet som värkar men lugnare idag. Är bara i v33+4 men förvärkarna kanske sätter igång redan nu?

• ArdnasK

Jag har också drömt konstiga drömmar...bla att bebisen är född o att jag glömmer att amma henne o ta hand om henne!!:/

• ArdnasK
    Sharrona skrev 2015-03-23 18:31:19 följande:

Hej är nu i vecka 35 (34+6) bf 27/4

Varit på ytterligare ett ul idag pga min diabetes (haft sedan 8 år) fick veta att h*n växt på sig ordentligt på de senaste 3v sedan senaste uL. Idag 32,6% +. Ca 900g mer än beräknat. Om h*n mår bra därinne vill de jag går 37v sedan ut. Magen spänner å värker konstant. Hoppas det startar av sig självt innan då jag börjar må sämre å sämre. Men max 14 dagar kvar :)

Har också diabetes och ska på TUL på torsdag, är i v36+0 idag. Låg 13%+ förra TUL, hoppas hon inte växt på sig för mycket nu. Hur har du legat i blodsocker? Jag har mestadels legat bra med HbA1c på runt 30, men det tycks ju inte hjälpa med tanke på att hon låg på + sist...;)
  • ArdnasK
    Bell13 skrev 2015-03-23 21:48:05 följande:

Har din graviditet drabbats av komplikationer pga din diabetes?

Har en dotter som är 13 år med diabetes typ 1, därför jag undrar.

Nä, inga komplikationer. Haft diabetes sen jag var 12, har fått två barn tidigare utan problem. Hård kontroll av blodsockret under graviditeten dock för att minimera risken för fosterskador i början och för att barnet inte ska bli för stort. Båda mina två första har vägt 4 kg men ändå lätta förlossningar, första tog iofs 9 timmar men nr 2 tog 1 timma!;)
  • ArdnasK

Jag använde lustgas under de två första förlossningarna och är inställd på att köra med det även denna gång. Den tog ju absolut inte bort smärtan men den värsta toppen. Fördelen med lustgasen tyckte jag även var att jag kunde koncentrera mig mer på andningen och fokusera på den under värkarna.

Provade även med att duscha varmt vilket lindrade något i början. Har haft snabba förlossningar men skulle det nu dra ut på tiden och bli olidligt kommer jag kanske prova EDA denna gången, men absolut inte sterila kvaddlar som jag bara hört ska vara fruktansvärt!?

• ArdnasK
    Sommarsnö skrev 2015-03-29 20:15:03 följande:

Vilka spjälsängar har ni köpt? Har tänkt ha babynest i vår säng första tiden men lär ju behöva spjälsäng förr eller senare. Några tips? Vet iaf att jag vill ha en som man kan ta bort en sida från som ska stå mot vår säng.

Vi har ganska ttrångt i vårt sovrum så vi köpte en Troll Bedside Crib som är lite mindre än en vanlig spjälsäng. Perfekt att ha bredvid vår säng med en sida nersänkt.
  • ArdnasK
    BigMami skrev 2015-04-01 11:17:29 följande:

I morse 07.57 anlände det en liten gosse på 3910gram och 51cm! Allt gick bra

Grattis!! Så himla stor var han ju ändå inte...:) Nu längtar man ju ännu mer tills lillskruttan kommer ut!! Roligt att du igår skrev om att föda 1 april...;)
  • ArdnasK

Någon mer som åter igen blivit så där galet trött dom man var i början av graviditeten? Har 14 dgr till BF och är så sjukt trött, har ingen IFK eller energi alls. Försöker hålla igång lite varje dag med många pauser, igår fixade jag i trädgården och idag bakar jag bullar. I lugn takt, och sätter mig ber ofta men det hjälper liksom inte. Sover middag men inte heller det hjälper...:( Har nyligen kollar mitt Hb och set ligger helt ok. Nån som känner igen sig?!

• ArdnasK

Var på TUL idag och den lilla låg på +3% vilket egentligen inte är tillräckligt stort för igångsättning. Döm av min förvåning när läkaren ändå gav mig tid om en vecka då jag kommer vara i v39+2. Känns helskumt att ha fått en tid för förlossning, och vad olika det verkar vara mellan olika BM och läkare... Enligt min läkare sätter de helst inte igång förstföderskor men eftersom jag blev igångsatt med nr 2 och den förlossningen var smidig är de generösare med igångsättning igen!

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)