Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Mars12 skrev 2015-01-21 08:39:17 följande:

Bjuder med på en bild.. Här i v28 phpR9MJfB60260.jpg

Rund och fin mage
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-01-21 23:19:14 följande:

Nu i tredje trimestern så brukar det ju stå att man ska äta två mellanmål extra. Undrar då hur mkt de räknar med att man äter normalt? Hur många mål äter ni nu per dag? Jag har haft lätt för att svimma de sista dagarna och undrar om jag äter för lite (förutom att jag också dricker för lite säkert)? Jag äter till frukost fil med bär och müsli och en smörgås och te. Sedan lunch och på em mellanmål. Kvällsmat och ett mellanmål innan jag går och lägger mig. Är det för lite?

Ät när du är hungrig och till du blir mätt är mitt råd.

Jag har under min graviditet varit mer hungrig i perioder och har då tänkt att kroppen reglerar det där själv.
  • Bell13

Besöket hos bm gick bra. 29 på magmåttet så precis på kurvan. 136 i hb

• Bell13
    mandalii skrev 2015-01-23 18:35:31 följande:
    Åh vad skönt! Jäklar vilket bra järnvärde, hur bär du dig åt??
    Har ätit järntabletter sen v 20 och äter rätt mycket spenat

Det är bättre nu än vid inskrivning.
  • Bell13
    naughtyn skrev 2015-01-24 16:41:13 följande:

Jag har inte hört något om glukosbelastning ännu och det trots att jag har uppgett att vi har diabetes i släkten och att min mamma hade tendenser till graviditetsdiabetes under sina graviditeter. Har dock legat på 4,2 - 4,4 - 5,8 en timma efter frukost på mina besök hittills så de kanske inte ser något skäl till göra det testet än så länge iaf.

Jag hade 7.2 i onsdags hos min bm och hon sa att de bara gör det vid värden över 9
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-01-25 18:57:29 följande:

Någon som har tänkt köpa en TENS-apparat? Funderade på att hyra men om man hyr några månader är det lika bra att köpa känns det som - man kan ju ha användning för den för alla möjliga krämpor sedan tänker jag. Men det finns ju en massa varianter och jag vet inte om alla är godkända för gravida och om man ska ha någon special just för graviditet och förlossning. Någon som vet?

Har tänkt att hyra en om det fortfarande går att göra det. Tycker att tens funkar bra precis i början.

Vad kostar det att köpa en?
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-01-28 07:40:10 följande:

Då var nästa barnmorskekollen avklarad. Allt såg bra ut 30 hela veckor och sf mått på 33. Ganska stort så ökar det mer blir det ett t.ul. På 2 veckor har måttet ökat 3-4 cm..

Känns skönt att han ligger vänd åt rätt håll nu i alla fall, vilket jag misstänkt länge då han sparkar bara uppåt och det är tyngre/ilningar nedåt

Jag hade 29 cm vid 30+0. Har nästa besök vid 31+3, ska bli intressant att se om magen växt någonting.
  • Bell13
    Fr1da skrev 2015-01-28 11:49:19 följande:

Jag hade också SF 29 cm på senaste besöket, i måndags v 30+4. Och lilla Mini har fixerat sig

Om ett par veckor ska vi på ett till UL. Ska kolla så att moderkakan flyttat på sig, då den låg ganska långt ner på rul, och liksom blockerade utgången På fredag blir det weekend till Berlin, får passa på en sista gång innan vi blir tre

Fixerat sig redan, det var tidigt. Jag tycker att jag känner när lillen lägger sig neråt med huvudet, känns som en melon mellan benen och "trycket" lättar när han lägger sig åt sidan igen
  • Bell13

Har varit på infoträff på bb Sophia nu ikväll. Väldigt värdefullt speciellt för min sambo som inte har barn sedan tidigare.

Fick en bok att föda av Gudrun Abascal

Var har ni andra listat er?

• Bell13
    mandalii skrev 2015-01-28 20:46:33 följande:
    Jag vägde mellan BB Sophia och BB Stockholm, men det fick bli BB Stockholm eftersom det känns tryggt att det ligger i anslutning till Danderyds Sjukhus. Som jag förstår finns ingen riktig "akut" vård hos BB Sophia om det skulle hända något oväntat? Eller har jag fel?

Bokade du träffen på egen hand? Och fick du gå runt inne i förlossningsrummet osv?
    Det var i en aula och säkert 60 gravida par som valt att föda där. De berättade att de inte nekat en enda som listat att de vill föda där, det känns tryggt och jag fick ett jättebra intryck.

De har ingen intensivvårdsavdelning men neanotal finns. Vad jag fastnade för där är att narkosläkare och barnläkare bara är på bb Sophia, på de andra förlossningarna får man dela med akutmottagning osv.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)