En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Bjuder med på en bild.. Här i v28
Bjuder med på en bild.. Här i v28
Nu i tredje trimestern så brukar det ju stå att man ska äta två mellanmål extra. Undrar då hur mkt de räknar med att man äter normalt? Hur många mål äter ni nu per dag? Jag har haft lätt för att svimma de sista dagarna och undrar om jag äter för lite (förutom att jag också dricker för lite säkert)? Jag äter till frukost fil med bär och müsli och en smörgås och te. Sedan lunch och på em mellanmål. Kvällsmat och ett mellanmål innan jag går och lägger mig. Är det för lite?
Besöket hos bm gick bra. 29 på magmåttet så precis på kurvan. 136 i hb
Jag har inte hört något om glukosbelastning ännu och det trots att jag har uppgett att vi har diabetes i släkten och att min mamma hade tendenser till graviditetsdiabetes under sina graviditeter. Har dock legat på 4,2 - 4,4 - 5,8 en timma efter frukost på mina besök hittills så de kanske inte ser något skäl till göra det testet än så länge iaf.
Någon som har tänkt köpa en TENS-apparat? Funderade på att hyra men om man hyr några månader är det lika bra att köpa känns det som - man kan ju ha användning för den för alla möjliga krämpor sedan tänker jag. Men det finns ju en massa varianter och jag vet inte om alla är godkända för gravida och om man ska ha någon special just för graviditet och förlossning. Någon som vet?
Då var nästa barnmorskekollen avklarad. Allt såg bra ut 30 hela veckor och sf mått på 33. Ganska stort så ökar det mer blir det ett t.ul. På 2 veckor har måttet ökat 3-4 cm..
Känns skönt att han ligger vänd åt rätt håll nu i alla fall, vilket jag misstänkt länge då han sparkar bara uppåt och det är tyngre/ilningar nedåt
Jag hade också SF 29 cm på senaste besöket, i måndags v 30+4. Och lilla Mini har fixerat sig
Om ett par veckor ska vi på ett till UL. Ska kolla så att moderkakan flyttat på sig, då den låg ganska långt ner på rul, och liksom blockerade utgången På fredag blir det weekend till Berlin, får passa på en sista gång innan vi blir tre
Har varit på infoträff på bb Sophia nu ikväll. Väldigt värdefullt speciellt för min sambo som inte har barn sedan tidigare.
Fick en bok att föda av Gudrun Abascal
Var har ni andra listat er?