Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

S1528 skrev 2015-01-28 20:47:09 följande:
    Jag kommer att föda på spec-förlossningen på Östra i GBG (på grund av anledningar som jag skrivit om tidigare i tråden). Det kommer att finnas en garanterad plats där för mig när bebisen väl bestämmer sig för att komma, och det känns skönt att slippa risken att få ett "nej det är fullt här, ni får åka någon annanstans" som man läser att andra råkat ut för. Efter vad jag har hört är personalen iallafall jättebra där, så jag känner att jag nog är i trygga händer :)
    Jättetryggt att ha en garanterad plats när det väl är dags.

Jag hoppas att vi alla får en bra upplevelse när vi föder.

Men du föder vaginalt och inte kejsarsnitt?
  • Bell13
    Madelen b skrev 2015-01-28 21:53:06 följande:

Vi kör på bb i hbg ser ingen anledning att åka till lund eller liknande, dem skickar oss dit iaf om det skulle behövas, vi bor granne med sjukhuset så sist gick jag in till förlossningen, planerar göra samma denna gång;)

Vad praktiskt att knalla över gatan bara när det är dags Skrattande
  • Bell13
    Madelen b skrev 2015-01-29 13:30:43 följande:
    Haha ja lite längre än över gatan är det;) min sambo var väldigt stressad sist, men tror den promenaden hjälpte till att få en snabb förlossning!!
    Jag skojade lite Solig min sambo är också stressad över förlossningen, han nojjar över att någonting ska gå fel. Jag tror att vi åker taxi till bb och sedan får han åka hem och hämta bilen med babyskydd i när det är dags att åka hem. Det är ju inte alltid det finns parkering i anslutning till bb heller och att behöva gå en lång bit med värkar kanske var fjärde minut låter inte som en dröm
  • Bell13
    nicopico skrev 2015-01-29 20:21:41 följande:
    Det är verkligen inget trevligt, för mig fungerade det att äta ordentligt runt kl 19. (Går o lägger mig ca 21)

Jag drack ett glas mjölk innan jag la mig, och jag uteslöt salt ur maten och åt inget starkt. Det är riktigt tråkigt att inte kunna äta salt i mat, men mina nattliga uppstötningar var värre.. efter 3 veckor så har jag nästan inga uppstötningar alls :)
    Jag vaknade i natt 2.30 och hade halsbränna. Tog Novalucol och den verkade rätt snabbt men jag somnade inte om förrän vid 05.00 rätt drygt faktiskt.
  • Bell13
    mandalii skrev 2015-02-01 00:15:21 följande:

Har alla tecknat barnförsäkring, bör man göra det och varför?

Jag tecknade gravidförsäkring i v 24 och den gäller för mig och barnet till han blir 6 mån och då tecknar vi om den som en barnförsäkring. Den kostade 1200 kr men det känns tryggt att ha den.
  • Bell13

Är det fler än jag som lider av nästäppa? Slemhinnorna är snustorra och jag har stora sår och sårskorpor i näsan och det gör så ont hela tiden. Har använt lite näsolja men det hjälper inte så mycket

• Bell13

V 33 imorn och besök hos bm. Har bytt till en mottagning 5 min promenad från hemmet, den förra var det 15 min med bil. Har rätt jobbigt nu när jag sitter i bilen och har svårt att komma i och ur den pga magen, ichias och foglossning känns som de här veckorna får gå fort nu.

• Bell13

Har precis varit hos barnmorskan. Magen var 30 cm och det är tydligen för litet. Förra gången var det 29 cm. Hon sa att hon kände att barnet är väldigt litet. 
    Jag har ju fått små barn tidigare och det sa jag och hon sa att hon absolut inte är orolig men att jag ändå ska få göra ett tillväxtultraljud på tisdag nästa vecka. 

Känns bra att kolla upp det och kolla så allt ser bra ut och se så att moderkakan fungerar som den ska osv. 

Är det någon annan som är i v 33 och som vet sitt magmått?

• Bell13
    amandanS skrev 2015-02-06 10:49:40 följande:
    Jag är 6 dagar efter dig, mitt magmått var 30 igår och 28 för ca 2 veckor sedan. Och hon säger alltid att det växer på bra.. Hon kände och klämde lite igår, ruckade på honom och kände på hans huvud etc.. Allt Normalt..
    Allt var annars ok 126 i järnvärde och 4,2 på blodsockret. Har dessutom bytt barnmorska nu och det här var första besöket hos henne och hon sa att alla mäter ju lite olika. 

Det blir bra att kolla upp så allt är bra. Han ligger nedåt med huvudet och det är ruckbart.
  • Bell13
    linnis83 skrev 2015-02-06 13:05:06 följande:

Bell13: var hos bm i måndags på 32+0 och hade oxå 30 i sf-mått. Bm lät nöjd och jag låg precis mitt på kurvan. Förra gången hade jag 27 så den har ju växt ganska mycket sen dess.

Skönt att du får kolla upp det, men det är säkert ingen fara! Dom du säger då kan dom ju mäta lite olika.

Hur länge hade du mellan besöken? Har alltid varit rädd att få ett stort barn men det är nog det sista jag behöver oroa mig över
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)