En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Jag hoppas att vi alla får en bra upplevelse när vi föder.
Men du föder vaginalt och inte kejsarsnitt?
Vi kör på bb i hbg ser ingen anledning att åka till lund eller liknande, dem skickar oss dit iaf om det skulle behövas, vi bor granne med sjukhuset så sist gick jag in till förlossningen, planerar göra samma denna gång;)
Har alla tecknat barnförsäkring, bör man göra det och varför?
Är det fler än jag som lider av nästäppa? Slemhinnorna är snustorra och jag har stora sår och sårskorpor i näsan och det gör så ont hela tiden. Har använt lite näsolja men det hjälper inte så mycket
V 33 imorn och besök hos bm. Har bytt till en mottagning 5 min promenad från hemmet, den förra var det 15 min med bil. Har rätt jobbigt nu när jag sitter i bilen och har svårt att komma i och ur den pga magen, ichias och foglossning känns som de här veckorna får gå fort nu.
Har precis varit hos barnmorskan. Magen var 30 cm och det är tydligen för litet. Förra gången var det 29 cm. Hon sa att hon kände att barnet är väldigt litet.
Jag har ju fått små barn tidigare och det sa jag och hon sa att hon absolut inte är orolig men att jag ändå ska få göra ett tillväxtultraljud på tisdag nästa vecka.
Känns bra att kolla upp det och kolla så allt ser bra ut och se så att moderkakan fungerar som den ska osv.
Är det någon annan som är i v 33 och som vet sitt magmått?
Bell13: var hos bm i måndags på 32+0 och hade oxå 30 i sf-mått. Bm lät nöjd och jag låg precis mitt på kurvan. Förra gången hade jag 27 så den har ju växt ganska mycket sen dess.
Skönt att du får kolla upp det, men det är säkert ingen fara! Dom du säger då kan dom ju mäta lite olika.