Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2015-02-12 10:15:33 följande:

Har sammanlagt gått upp 8 kg i vikt i graviditeten (är i vecka 32 nu). Men de sista veckorna har jag ökat med 1 kg i veckan. Undrar om det är normalt eller om man ska vara orolig för havandeskapsförgiftning - att jag lägger på mig mkt vatten? Äter ju som förut. 

När har du nästa besök hos barnmorskan? Om du är orolig för havandeskapsförgiftning kan du ju ringa barnmorskan och få komma in och ta ett blodtryck. Jag skulle nog ringt och pratat med henne i alla fall. 
    Min vikt har stått helt stilla nu i två veckor och det har oroat mig lite grann. Nu visade ju tul att han går upp i vikt som han ska och jag är lite lugnare.Jag har gått upp 12 kg totalt och går in i v 34 i morgon.
  • Bell13

V 34 imorgon och "bara" 49 dagar kvar nu. Är det någon som skrivit förlossningsbrev ännu? Har tänkt att göra det i v 36 och packa väskan då också. Kommer inte ihåg att jag skrev brev med mina flickor.

• Bell13
    BigMami skrev 2015-02-12 12:32:25 följande:

Har varit på BM besök och precis som jag misstänkte så har sf måttet skjutit ut över kurvan så nu väntas ett TUL. Hon babblade också om grav.diabetes men alla snabbsockerprover har legat bra. Så jag vet inte! Har inga symptom just på diabetes heller men men..

Sedan hade lilleman snurrat runt så nu låg han inte kvar med huvudet nedåt längre. Kanske skulle smygkolla med ul nästa besök om 2 veckor...

Spännande det här! En redan så busig bebis smile5.gif

Har han snurrat upp igen med huvudet kanske det är därför ditt mått ökat?

Mitt minskade ju nästan när han la sig med huvudet neråt.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-02-12 15:21:07 följande:
    Det har ökat för varje gång. Sist låg han med huvudet nedåt och det hade ökat i alla fall med ett par cm... Men vi får se vad de säger på tul..
    Då får man anta att han är en väldigt hungrig krabat

Bättre som du säger att vänta och se vad tul säger.
  • Bell13
    linnis83 skrev 2015-02-12 16:28:18 följande:
    Jag har haft så senaste veckorna. Ibland ilar/svider det till i underlivet så jag måste grimasera lite... = ) Samtidigt trycker det till lite på blåsan. Misstänker att det är bebis som trycker mot nåt med huvudet.
    Jag känner så ibland och misstänker att det är bebis som trycker ner huvudet. Tänkte fråga min bm nästa besök om det beror på det.
  • Bell13
    Freje skrev 2015-02-12 17:06:51 följande:
    Går in i vecka 31 imorgon. Har också funderat på förlossningsbrev. Men jag vet verkligen inte vad jag ska skriva i brevet. Har ingen riktig uppfattning om hur jag vill ha det, annat än lagom snabbt och smärtfritt smile5.gif . Förra gången tog fl 21 timmar, hoppas på lite snabbare förlopp denna gång.
    Vilken pärs med 21 h. Jag hade 9 h första gången och det var fullt tillräckligt tyckte jag.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-02-13 09:46:41 följande:
    Tunna vantar kan vara bra. Jacka blir nog knöligt. Lättare med en fleeceoverall eller så smile1.gif
    Jag köpte en fleeceoverall till honom tyckte den var perfekt med hel fot och typ inbyggda vantar. Han är beräknad till den 2 april på påsken och vi i Sverige är ju vana med "aprilväder" och det kan ju vara strålande sol ena dan och 15 grader varmt för att nästa dag växla till snöstorm med minusgrader. Ändå svårt att veta vad man ska ta på dem.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2015-02-13 10:38:25 följande:

Är eran erfarenhet att man behöver skötväska eller är det mest ytterligare en sak som affärerna försöker pracka på en att man behöver? Så svårt att veta när man är förstagångsförälder smile1.gif

Tycker det är bra med skötväska som hänger rätt högt så du slipper slå i knäna i den. Jag har tänkt att köpa en svart quiltad från oioi. Men det går ju bra med vilken väska som helst egentligen.
  • Bell13
    Freje skrev 2015-02-13 21:55:53 följande:

Nån som testat TENS? Funderade på att testa som smärtlindring i öppningsfasen innan det är dags att åka till fl. Sist körde jag på andning o varm vetekudde. Blev dryga timmar. Så jag är nyfiken om nån har erfarenhet att dela med sig?

Jag har testat och det hjälpte lite grann i början. Tycker att det var mer effektivt att stå i duschen och rikta strålen mot stället där det gör som ondast. Har tänkt att hyra en tens den här gången för att prova igen. Har haft två snabba förlossningar så jag tror att den här kommer gå rätt snabbt den också.
  • Bell13
    MorCaa skrev 2015-02-16 08:42:17 följande:

Vi passade på att bli man och hustru på alla hjärtans dag! <3

grattis
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)