Inlägg från: alhi |Visa alla inlägg
  • alhi

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2014-10-04 10:29:07 följande:
    Har du gått ner 40 kg på 3 månader???
    och så här såg jag och kurvan ut 

såkandetgå
  • alhi
    jenny7906 skrev 2014-10-04 10:54:43 följande:
    Snyggt jobbat! Jag gick upp 20kg med första, gick ner 10kg i samband med förlossningen typ och sen när jag tog tag i första riktiga försöket för att gå ner resten så rasade jag ytterligare 14kg (tack vare 5:2) nu när jag vet hur enkelt det var för mig att gå ner i vikt (t o m dem där extrakilona jag hade velat bli av med i flera år) så är jag så sjukt ostressad över viktuppgången även denna gång.

Men man vet ju aldrig, det skulle ju kunna bli jättesvårt nästa gång...
    Tack
    Visst är det skönt att inte noja!?
    Och nej det blir inte svårare. Det här är min 4:e graviditet och alla de andra har kilona rasat av. Man ska njuta av att vara gravid! Juice är min grej, en liter om dagen glider ner.
    såkandetgå
  • alhi

Är ni också inne i en sån där läskig period nu? Jag känner mig inte längre gravid. Svullnaden är borta och en minimal kula har uppenbarat sig. Jag mår strålande igen.

Tur att jag har UL idag. Behöver se lilla hen så att jag kan slappna av lite. Går in i v 15 idag. 

Vi ska köpa en mountain terrain eftersom vi vill ha en vagn för löpning. Vi har en bugaboo bee som vi kan ha mjuklift i när vi leker latteföräldrar. Bugaboomodellerna går inte att springa med ordentligt, har försökt.

såkandetgå
  • alhi

Tillbaka från sista UL innan rutinultraljudet som blir i 19+2.

Allt bra med bebis och min lilla son fick följa med in. Stolt 6 åring såg bebisen vinka glatt. Nu skiner han som en sol.

såkandetgå
  • alhi
    JhjärtaK skrev 2014-10-08 15:40:50 följande:

Åh då härligt!

Hade tvillingen tillbakabildats och absorberats av kroppen helt nu? (antar att det var pga att din graviditet började som en tvillinggraviditet som du gick på extra UL?)

Den var redan borta v 9 ????

Jag går på spec pga att jag förlorat ett barn vid förlossning.
    såkandetgå
  • alhi

Hmmmm, gjorde inte frågetecken. De hamnade där.

såkandetgå
  • alhi
    Phosie skrev 2014-10-10 21:36:04 följande:

På tal om kön.. Är det någon som testat bikarbonat-testet? =)

pojke här
    såkandetgå
  • alhi
    Sommarsnö skrev 2014-10-10 20:43:55 följande:

Ni som fått barn innan; har er magkänsla alltid stämt? Lite nyfiken på hur mycket man ska lita på den

nope, trodde att dottern var en kille vilket bekräftades av UL i v 18, ut kom en flicka.

Trodde att H var en flicka, blev en pojke

Nu tror jag ingenting, känns säkrast så.
    såkandetgå
  • alhi
    Madelen b skrev 2014-10-10 13:35:03 följande:

Svarar på här;)

Ligamenten känner jag med av nästan som sendrag i magen ibland, gör ont!

Maten ja som jag skrev har jag såå problem med min nota mage och blir proppmätt snabbt och sedan hungrig efter 1h så mycket småätande här med!

Namn jag gillar är, Frans, Beppe, Ebbe, Hedda, Tuva-lee, vi är lite bohem av oss;P

Fina namn! Min son heter Hilding, så roligt att han alltid är ensam om det.

Jag gillar också Folke, Stellan, Svante.
    såkandetgå
  • alhi
    amandanS skrev 2014-10-10 13:05:46 följande:

V15 (14+3) och nu är rul med bokat, 10 november :) exakt 1 månad, 4 veckor som gärna får gå fort!.. Har även gjort graviditeten offentlig nu :)

Rejäl kula, explosion senaste veckan.. :)

Längtar efter att få se liten, hoppas få reda på kön med då :D

Vi ligger lika du och jag! 14+4 idag och UL den 10:e Glad
    såkandetgå
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)