En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Jag är så sjukt sugen på att börja köpa saker till bebisen hit hem, haha någon mer än bara jag?
Jag är så sjukt sugen på att börja köpa saker till bebisen hit hem, haha någon mer än bara jag?
Agirlnamedbill: detta är min första graviditet någonsin. Och inte blev shoppingsuget mindre för att jag fick kolla på bebiskläderna jag hade när jag var liten. Shit vad mycket min mamma sparat. Både massa skor, kläder och sängkläder. Längtar tills jag kan ta hem allting. ÅÅÅH detta förbaskade sug alltså!! Hur lättar man på det?
Agirlnamedbill: min sambo säger samma sak. Men jag förstår honom varför han inte vill. (Han hade 4st MF med sitt ex) så ja jag får väl hålla mig i iaf 20veckor till. Men Gud vad svårt det är att låta bli! Gud vad spännande att ni ska flytta. Jag hade gärna också flyttat. Känns som att vi bor för litet men vi bor i en 3:a på 83kvm. Så vi borde klara oss. Hyr bor ni nu och vad ska ni flytta till?
Hej alla
Är ett tag sedan jag var här inne. Gick in i vecka 10 iförrgår, och började blöda samma kväll. Inte jättemycket, men obehagligt och höll på hela natten .
Åkte till akuten igår förmiddags (hade slutat blöda) med väldigt pessimistiska tankar, varför skulle allt gå bra för mig för en gångs skull?(ivf-graviditet efter många års försök och aldrig ett plus)
Fick en smärre chock när jag låg där med benen i vädret. Först konstaterades svamp(blärk) och troligtvis anledningen att jag blött men det lugnade inte mig direkt.
Ett ultraljud visade en frisk bebis som boxades med händerna, helt fantastiskt. Vid ett tidigt UL konstaterades ETT foster(v 6+6) då vi satte in två ägg men igår hittades tvillingen, när läkaren bara skulle kika på "andra" sidan. Ytterliggare en pigg liten krabat, något mindre än tvåan och kanske kan förklara att den missades vid första vulet. helt otroligt häftigt och omtumlande.
Gick som på moln hela dagen igår, lite i chock. Kram på er!
ÄNTLIGEN! Min energi är tillbaka! Efter två månader i koma känns det underbart att vakna kl 7 och åka till stallet och rida hästarna innan utsläpp. Har efter det städat hela huset, stekt pannkakor och gått långpromenad med hundarna.
Går in i vecka 9 idag 8+0!
Mitt morgonillamående verkar ha avtagit på senaste vilket känns jätteskönt, och är till och med frivilligt vaken så här dags så verkar inte vara så trött längre heller! Men nu kommer perioden då jag spyr av nästan allt.. Förra graviditeten spydde jag för jag såg ett hårstrå i smörpaketet eller för att skinkan hade en sena. Idag höll jag på att spy för jag lyfte upp en gammal brödbit/smula från golvet och det var en dammtuss på! Spydde inte för jag hade inget i magen att spy upp då än haha.