Inlägg från: tjej89 |Visa alla inlägg
  • tjej89

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Josephine92 skrev 2014-09-20 16:32:16 följande:

Gått in i vecka 12 idag, enligt appen minskar risken för mf med 90 % efter denna vecka så nu hoppas jag bara att den här veckan ska gå väldigt fort! Hittar ju tusen små tecken eller känslor som man tolkar till att något ska vara fel hela tiden. Läser om alla som redan behöver mammakläder och undrar varför inget sånt börjar hända mig, inget tryck över magen, ingen viktuppgång.. Förstås individuellt men man nojar ju för allt. Har också som en stickande känsla vid äggstockarna som jag undrar över..

Vid min första graviditet började jag använda mammakläder i vecka 25 typ. Syntes ingenting mer än lite svullen.

Men vid en andra graviditet kommer tydligen magen fortare, oftast. Så nu i vecka 11 tycker jag det är vårt att dölja och har faktiskt redan dragit på mig en mammatröja ibland.

Jämför inte med andra. Alla kroppar är så olika. Alla bebisar ligger olika. Helt plötsligt kommer magen explodera och du kommer typ vara lite glad att du slapp "kånka runt" på den sen vecka 10 typ ;)
  • tjej89
    Sommarsnö skrev 2014-09-20 15:07:07 följande:
    Haha, vad roligt smile1.gif Fast lite läskigt att de påverkas så mycket av det man äter.....
    Ja man ska ju vara lite försiktig med koffein som ju också finns i Cola.
  • tjej89

Jag vill inte veta kön. Men min sambo vill.

Vi tog inte reda på det förra gången.

• tjej89
    julii skrev 2014-09-21 19:26:10 följande:

Hej:) jag tänkte hoppa in här om de är okej. Jag är i vecka 9 med vårt första barn. Har försökt i 1,5år varav flera kurer pergotime och för 3 veckor sedan plussade jag :) kan knappt förstå det ännu. Jag är väldigt trött så sover iaf nån timme mitt på dagen, ont i brösten, kissnödig mest hela tiden, får gå upp ca 4-6 gånger på en natt förut har jag aldrig behövt kissa mitt i natten:) sen så har jag väldiga humörsvägninar och jätte känslig. Däremot mår jag inte alls illa, har gjort det kanske 3 gånger om jag inte ätit på länge. Är de fler som inte mår illa? Blir ju så nojig att något ska vara fel :p

Jag mår "bara" lite illa när magen är tom/inte ätit på länge. inte spytt än. Mådde precis lika när jag väntade min son. Spydde två ggr då pga matos/mat lukter.

Njut av att slippa illamående!
  • tjej89
    Elbea skrev 2014-09-22 09:48:16 följande:
    Det stämmer faktiskt inte, iaf inte enligt denna forskning

www.scb.se/Grupp/valfard/BE0801_2006K01_TI_10_A05ST0601.pdf

Intressant läsning tycker jag! Att få "triss i pojkar/flickor" är ganska ovanligt tydligen, jag har två döttrar och har tänkt att det är större chans att få en tjej till men så är det alltså inte om jag läser rätt...
    Har också läst det där. Och när jag kollar i min närhet som har tre barn med två av samma på ettan och tvåan så har nästan alla fått motsatt kön på trean.
  • tjej89
    lillalivet8084 skrev 2014-09-22 17:55:19 följande:

en fundering som slog mig!

jag va på ultraljud i lördags och fosret mätte då 9+6 veckor! jag hade en liten blödning i början på juli på 1 dag! så vi har inte haft nåt datum att gå på för sistamensens första dag då jag inte änns memorerade datum vid den lilla blödning!

idag är fosret 10+0. det sägs ju att man blir igentligen inte gravid föränns 2 veckor efter mensens första dag då ägglossning äger rum!

vad har ul läkare sakt till er när dom mätit! har ni blivit tillbaka flyttade eller räknar man 2 veckor längre fram än fostrets veckor?

jag tog föe givet att jag är i vecka 11 (10+0) idag på min kalender står det att i vecka 11 är fostret 9 veckor!

#förvirrad

Vet inte om jag förstår riktigt, men jag har ju koll på min senaste mens första dag (alltså den dagen man räknar efter) min dag är 13 juli. Alltså är jag i vecka 10+1 idag = början på vecka 11.

Men fostret är egentligen 8+1 ungefär.

Men man säger ändå att jag är i vecka 10+1

Man räknar alltså från senaste mensens första dag. Så egentligen "tjuvar" man på de 4 första veckorna då man alltid är i vecka 4-5 när man först kan se att man är gravid :)
  • tjej89
    lillalivet8084 skrev 2014-09-22 18:55:09 följande:

min mvc tant ringde ikväll haha!

hon sa att läkarna har nog räknat fostrets ålder och inte mina gravid veckor! hon skulle kontakta läkaren för att få exakt svar! fostret va 9+6 veckor gammalt i lördags sa han! han sa inget om vilken Vecka i graviditeten jag va i men får väl klarhet sen!

Ja då får du reda på det. Men tänker också att säger dom "10" så är det de och inte vecka 12.
  • tjej89
    LillaLilja skrev 2014-09-23 11:07:03 följande:

Måste ha lite råd!! Vet att denna tråd skulle va positiv men jag känner mig inte positiv idag..

Fick en rätt så rejäl blödning nyss men ingen smärta.. I fredags var vi på inskrivning och hjärtljud hittades men hördes inte..

Är v. 12+1 (alltså v.13) går inte att komma i kontakt med gyn.. ska ja åka till akuten eller avvakta?

Första barnet 110912 andra beräknas komma 150405
    Jag tycker du ska åka in och få det kollat.

<3
  • tjej89
    LillaLilja skrev 2014-09-23 18:07:43 följande:

Gick inge vidare idag. Fick reda på att det var en ofostrig graviditet. Kom egentligen inte som en chock då jag känt att något varit fel.. Nu tar vi nya tag och hoppas på bebis till höst/vinter 2015 istället :) Kram till er alla och lycka till med era kommande bebisar :)

Första barnet 110912 andra beräknas komma 150405
    Nej! Vad tråkigt. Beklagar. Kramar!
  • tjej89
    Anonym (hejpådig) skrev 2014-09-23 17:15:25 följande:

Vi fick kub-risk på 1:9000. Undrar varför jag inte fick lägre. Vad kan påverka? Jag är bara 27, de sa att spalten var smal och att värdena var bra... Nån som vet?

Alla unga får ju inte jätte låga risker?

Dock är 1:9000 bra då det bästa man kan få är 1:20000. Så du ligger ju ungefär på mitten.

Det är inte bara äldre som får ds barn?

Tycker du ska glädjas åt dina siffror istället.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)