En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Jag är för övrigt nästan i samma "skede" som "Blondinbella", någon som sett hennes magbilder på bloggen idag? Den är ju helt gigantisk, blir lite smått avundsjuk : (
Jag är för övrigt nästan i samma "skede" som "Blondinbella", någon som sett hennes magbilder på bloggen idag? Den är ju helt gigantisk, blir lite smått avundsjuk : (
Så här ser min mage ut i vecka 15! Tycker den är stor överallt speciellt efter lunch och fika som på bilden.
Var ute på en promenad och då blev min värk i ryggslutet värre igen. Det känns vid svanskotan vid vänster skinka och när jag t ex reser mig upp eller byter tyngdpunkt från ena benet till det andra så är det som en kniv som sätts in där. Jag har tre teorier; antingen är det foglossning eller också är det ischias alternativt falsk ischias. Någon av er som haft något av detta som känner igen det? Jag har inte ont framtill långt ned utan endast på denna punkt. Gör ont t ex när jag tar långa kliv också.
Tack så mycket för tipsen! Verkar finnas babyproffsen här i Eskilstuna så får kila förbi där ^^
Jag vet inte ens vad jag hade för märke på dotterns barnvagn! Var nån schysst med rutigt mönster och sköna däck haha :D
Hej vecka 16!
Angående ligamentsmärtor vid plötsliga rörelser så har jag också det, hade lika dant sist och det var som värst mot slutet.
Min mage är också konstig. Tarmarna påverkas av hormonerna så det är inget konstigt. Många blir tröga men jag får som ibs.
Vi har kvar pojknamnet sedan förra grav vilket är Sixten, en annan favorit är Love.
Flicknamn som vi båda gillar nu är Edith.
Någon som har använt hms gravid jeans med stretch? Är sugen på att köpa men är rädd att de ska vara sånna som åker ner så fort man rör på sig så man måste gå och dra upp dom hela tiden. Har aldrig haft på mig ett par gravidbyxor (väntar första barnet) så tänkte höra om ni vet :)
Fick mail av min barnmorska att jag ska börja äta järntabletter från v 20...
Åt inga med de två sista barnen.
Men nu är jag allt som oftast väldigt yr, blir lätt svag och darrig. Matt liksom.
Kan det vara pga att lågt järnvärde?
Och kan jag isf börja med järntabletter redan nu? V 16...
Här är både mage och bröst borta, magen kommer väl snart ikapp igen med sin riktiga bebisform, dock lite besviken över brösten haha. Hade jag inte sett den lilla för en vecka sen hade jag troligtvis blivit orolig men nu känner jag mig ganska lugn på de flesta planen, äntligen.
Känner igen era symptom ang järn där, kanske är det man skulle behöva? Kan järnbrist uppkomma senare, jag tänker eftersom bm inte sa något om det vid provtagning? Om det nu skulle vara så
Jag är i vecka 17 med BF 1 April enligt NUPP-UL. Andra barnet. Jag känner livmodern en bit under naveln och magen börjar bli till en riktig bebismage nu. Tror jag känner lite rörelse men har svårt att veta om det verkligen är bebisen eller tarmarna. Utanpå är det inte en chans att känna än, det är liksom en liten bilring i vägen ;)
Den här Facebookgruppen, är den hemlig? Vill inte att det ska synas någonstans att jag är med, förutom i gruppen då.
Var det ingen här som gjort 3D UL?
Jo såklart att jag isf skulle plugga om jag har henne på dagis. Tänkte mest att det kanske är svårt att plugga just de tre timmar hon har rätt att vara där, bebisen kanske inte alls vill att jag ska plugga då:-/
Tänkte ju så att man liksom 'står som' föräldraledig i pappren eller hur jag ska förklara? Och därmed inte har rätt till mer än 15 timmar?
Svårt att förklara