Inlägg från: Phosie |Visa alla inlägg
  • Phosie

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jhalie skrev 2014-11-05 14:20:37 följande:

Idag var vi på rul. Allt såg fint ut och fick samma bf som innan.

Moderkakan i framvägg vilket jag redan förstått med har kännt en hel del rörelser sista dagarna och förstår varför. Bebisen var helt vild därinne och moderkakan var liksom på sidan så kan känna på andra sidan:)

Vi kunde inte hålla oss och tog redan på kön.

En liten lillasyster blir det här smile1.gif

Grattis grattis =)
  • Phosie

Alla ni som vet hur er moderkaka ligger? Hur har ni fått reda på det innan RUL? Jag har inte aning om vad jag har.....

• Phosie
    Malinpetronella skrev 2014-11-07 15:21:27 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt än så llänge?

Jag är i v 19 och har gått upp 7kg. ....känns mycket men syns bara på magen typ.

Är i vecka 18 imorgon och har gått upp drygt 3 kilo! Resten kommer säkert när man minst anar det =)
  • Phosie
    emmasdag skrev 2014-11-09 12:04:24 följande:

Alltså jag har sån jäkla foglossning nu!!! Med förra satt det mest baktill, nu har jag mest fram, vid blygdbenet! Det gör så förbannat ont när jag ex ska vända mig i sängen på natten, att jag vaknar! Har ett sånt bälte, men de tycker jag inte hjälper alls! Har ni några knep eller tips för o orka? Blir livrädd när det gör såhär ont redan :(

Tränar du något? Jag hade väldigt ont tidigt, redan i vecka 8 men sen har jag börjat simma 1-2 gånger i veckan och börjat på gravidyoga efter att en sjukgymnast tipsat mig om det! Nu känns det faktiskt lite bättre! Har du ett ansträngande jobb också?
  • Phosie
    mandalii skrev 2014-11-10 09:58:49 följande:
    Ja usch, jag är i vecka 18 nu och magen känns bara mindre och mindra snarare än större. Mår dessuotm väldigt bra. Kan inte fatta att det är en bebis på ca 20 cm där inne. Ni som är gravida första gången och i ungefär samma vecka, hur ser era magar ut?

Första barnet för mig, vecka 18 och denna "lilla" mage!
  • Phosie
    Mars12 skrev 2014-11-11 08:07:10 följande:

Så kul med alla fina RUL!

Själv nojjar jag ihjäl mig.. V.19 och känner inte ett smack, andra barnet. RUL om 1vecka...

En litet tips! Du kan köpa en doppler för Max 400 kronor så får du höra att hjärtat slår =) Jag gjorde det för några veckor sedan och använt den två gånger när jag varit lite orolig och det kändes mycket bättre!
  • Phosie

Mår toppen, kalaskulan växer och 5 dagar till RUL! Längtar som en galning! Har dessutom börjar känna bebisen nu varje dag =)

• Phosie
    Sanna890 skrev 2014-11-23 21:01:57 följande:

Imorn ska vi på RUL, blev tbx flyttad 2 veckor när vi va dit sist. Så imorn får vi äntligen se vad det är :D längtar :)

Jag känner rörelser och sparkar varje dag, så underbart. 18+4 idag :))

Ska också på RUL imorgon! Är så himla förväntansfull och pirrig! =) Känns som

Julafton!
  • Phosie
    Fritext skrev 2014-11-24 08:51:05 följande:

Knappt sovit i natt o sambon gick upp kl 7 sen kunde jag ej somna, längtar så till kl 15 o ultraljudet! Men känns ju som en evighet dit! :o

Haha samma här! Vaknade 02.30 och var redo för dagen! Nu pirrar det hej vilt, nervositeten gör mig galen! 14.00 smäller det!
  • Phosie

Kan inte kopiera men någon får gärna lägga till mig! Pojke 20/4 =)

• Phosie
    Anonym (??) skrev 2014-12-15 17:39:26 följande:
    Tack för alla svar. Har ofta en sodastreamflaska med bara vanligt vatten i kylen för att få kallt vatten. Vi bor högt upp i ett hyreshus och får aldrig kallt vatten, oavsett hur mycket det får stå och spola. Blir lite kallare än fingervarmt och det är inte gott.

Men frön och sådär har jag hört att man inte ska äta för mycket av. Stämmer det? Äter alltid en tallrik yoghurt på morgonen innan jag går upp annars mår jag så hemskt illa och kräkningarna kommer igen. Kanske kan lägga i lite frön i de?
    Jag köper katrinplommonpuré som finns bland barnmatsburkarna! Rekommenderar det =)
  • Phosie

Har ni som är vecka 30+ börjat skriva förlossningsbrev och bli lite nervösa? Själv håller jag på att bli lite smått orolig efter att ha tittat på ett antal avsnitt av "en unge i minuten"

• Phosie

Någon annan som har problem med yrsel? Det snurrar så fort jag stänger ögonen.. Är verkligen obehagligt! Aldrig märkt av det förrän nu ikväll..

• Phosie

Någon annan som har tappat all aptit på lagad mat? Det enda jag får ner är juicer, frukostmat, frukt och glass.. Och då är jag inte illamående för fem öre! Bör man vara orolig för att bebisen inte får i sig vad den ska för att kunna växa? Är i vecka 35!

• Phosie

Någon som har druckit hallonbladste i tidigare graviditeter och kan säga om det gett någon effekt? Köpte en påse idag och druckit min första kopp.. Ska bli kul att se om det finns någon sanning i myten =)

• Phosie

Jag har fått höra av min barnmorska att många bebisar rör på sig mindre innan förlossningen för att den samlar kraft! Det ska alltså inte vara något att vara orolig för! Har även vänner där de märkt av mindre bök i magen och någon dag efter har förlossningen dragit igång!

• Phosie

Igår på morgonen kom den här lilla skapelsen till världen! Född 8 dagar innan BF!

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)