En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Vad spännande AmandaS! Är tanken att du ska sova och vara hemma tills det inte funkar längre pga. värkarna?
Vad spännande AmandaS! Är tanken att du ska sova och vara hemma tills det inte funkar längre pga. värkarna?
Har fem veckor till bf och min man vill gå ut o dricka öl, jag sa nej. Han får går ut men skippa öl ifall något sker. Vad tycker ni? Nu är han sur.
Frågade min sambo däremot och han tyckte inte att det skulle vara en bra idé att gå ut och dricka 5 veckor före BF så det kanske är därför jag inte är så bekymrad själv ;)
i början av graviditeten fick sexlivet snarare en liten skjuts men nu när magen är stor och bebisen sparkar för fullt så blir det ju inte alls lika ofta längre. Två-tre gånger i veckan max. och säkert betydligt mindre ändå framöver ;)
Jag jobbar till 14 dagar innan BF (enbart av det skälet att jag kan jobba hemifrån, annars hade jag aldrig orkat så länge!) och jag har tvärtom fått höra kommentarer sen lång tid tillbaka om att jag väl borde sluta jobba snart. Även BM skakade på huvudet och tyckte det var lite väl länge jag tänkt arbeta - så inte är tre veckor för mycket! Man får ju sysselsätta sig med annat trevligt för att få dagarna att gå :)
Jag var hos BM igår och hade då 34 cm i SF-mått (vecka 35+4) så mitt mellan medel och övre medelsnittet. På ultraljud i lördags sa BM att det fanns gott om fostervatten där inne så jag hoppas det betyder att bebisen ligger på medelkurvan i vikt :)
För övrigt var bebisen fixerad och väldigt lååååångt ned i bäckenet enligt BM. Hon sa att hon nog skulle känna hans huvud om hon kände "där nere" :P
Har ni bestämt namn ännu helt eller delvis? Jag trodde vi var överens här hemma över två namn som vi skulle välja mellan när vår pojke väl har blivit född, men nu har min sambo plötsligt fått kalla fötter (igen! Han har varit velig med namn hela graviditeten) och börjat om på nytt med förslag, vilket gör mig tokig! Namnen han kommer med är dessutom sådana som vi redan diskuterat och strukit tidigare.
Känns som det här med namnet kommer bli en jobbig historia för vår del :(
Är det någon mer som upplever att de känner att det bubblar från bebisens mun (?). Jag vet ju nämligen att bebisen ligger med huvudet nedåt sedan länge och då och då känner jag verkligen som ett bubblande. Tänkte om det är så att man faktiskt kan känna när de tränar på att andas och pressar ut vatten ur lungorna? Eller är det långsökt?? :)
Jag är så himla less på mig själv just nu. Igår fick vi åka in till förlossningen igen för tredje gången på tre veckor eftersom jag hade regelbundna sammandragningar. Tydligen var det bara förvärkar men de kom med en-tre minuters mellanrum, pågick i ca 60 sek per gång och höll i sig konstant i över sju timmar. Däremot gjorde de ju inte direkt ont tyckte jag men när jag väl ringde fl var det för att de ändrade karaktär och började trycka på som bara den nedåt...
Men falskt alarm alltså och väl hemma igen på kvällen så avtog sammandragningarna tillsist helt och plötsligt fick jag istället en brun flytning i trosan. Inatt har jag sedan vaknat med kraftiga sammandragningar vid ett par tillfällen men i allmänhet har det varit lugnt. Flytningen kvarstår dock men i liten mängd.
Hoppas det kommer igång på riktigt snart för jag blir ju tokig av att behöva oroa mig för en massa konstigheter som inte går att googla upp som normalt (förvärkar med en-tre minuters mellanrum verkar tex inte standard). Samtidigt är väl "allt normalt" när man är gravid :/ så tröttsamt!!!
En massa sammandragningar, molvärk och ont! Skulle det inte vara för att min kropp redan har lurats så många gånger den här veckan så hade jag nästan börjat bli lite pirrig men nu väntar jag snarare på att det ska avta när som helst... Vågar inte ens "gnälla" för sambon eftersom det känns elakt. Vad jag önskar att jag hade varit en av dem som märker av att nåt händer i kroppen först när det är på riktigt :P