amandanS skrev 2015-05-28 13:07:29 följande:
Jag tränade mycket innan graviditen, landsvägscykling, simning, styrka bla. Och jag har kört 2 pass ute på cykeln och 2 inne på en trainer, första efter 6 veckor... Senast idag gått promenad i skogen, jobbig terräng samt senaste två gångerna där testat springa lite.. Har inte heller några problem med urinläckage och hade inte i slutet av graviditeten heller.. Jag känner mig läkt, och det enda jag märker av nu är hur otroligt svag jag är i bålen! Men jag börjar så smått att försöka komma igång igen nu, imorgon är det 10 veckor sedan förlossningen för min del... :)
Det sjukgymnasten sa till mig var att ta det lite lugnt eftersom jag ammar och hormonerna påverkar lederna osv och gör oss lite överrörliga..
jo de är just svag i bålen jag också känner av, men känner också att jag aldrig kommer kunna stärka upp den om jag inte får börja träna! Tänker inte ställa mig och göra det jag gjorde innan jag blev gravid, men börja lite smått! Tänkte börja med cykling eventuellt iom att de inte blir samma stötar nedåt, och sedan får jag ta det därifrån...
mandalii skrev 2015-05-29 21:02:01 följande:
Åh vilken dröm! Min sons pappa vill inget hellre än att vara med honom, han kämpar så in i Norden, men det är BARA jag (tutten) som gäller, får min bebis inte ligga vid tutten blir han skogstokig. Han kan inte sova själv heller, måste ligga nära, nära tutten så att han kan snutta när han känner för det. Så synd att inte värme och närhet från pappan duger, eller farmorns, farfarns osv, osv. För vi har så många som vill hjälpa till och ställer upp.
Pappan tar också dottern vid tillfällen för att jag ska få lite egentid, om så bara för 30min! Lika så får han också möjlighet att komma iväg och träna osv även när han inte jobbar...
men jo det är svårt när barnet inte vill vara någon annan stans, jag ammar ju inte vilket kanske gör det lite lättare på ett sätt...