Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Mars12 skrev 2015-02-24 19:02:39 följande:

Har ni hämtat ut alla gratisboxar? :)

Var gör man det och vad är det för boxar?
  • Bell13

Från en dag till en annan blev det kaos. Har ont i ryggen dygnet runt så kan knappt sitta, stå eller ligga. Det gör så ont så jag är gråtfärdig hela tiden.

Har fått tillbaka foglossningen som också gör ont precis hela tiden så att gå är det mest smärtsamma just nu.

Jag kan inte vara glad utan är antingen ledsen eller arg. Magen är stenhård hela tiden och går jag t ex och handlar så måste jag vila flera timmar efteråt.

Kommer absolut inte att fixa att gå så här i 5 v till, känns inte som jag fixar det här i 1 dag

Vad är kriterierna för att bli igångsatt? Kan man få bli det i v 37+0?

• Bell13
    amandanS skrev 2015-02-25 10:35:52 följande:
    Sådan där dagar har jag med, senast igår! Ont konstant mer eller mindre, igår i större delen av kroppen (ryggen, skuldror, sidorna på magen och händerna/underarmen).. Sambon väckte mig och jag totalt bröt ihop innan jag ens vaknat riktigt för att kroppen värkte och kändes helt förstörd :( Ska idag till sjukgymnasten, bäckenet hade låst sig och förskjutits 1.5cm sist han kollade, höger fog bak.. Får se hur det ser ut idag, konstant ont i vilket fall så får ta hjälp för att få på mig strumpor och ibland även byxor..

Känner som du och vill såå gärna att han snart väljer att komma, känns lite dumt att hoppas på för tidig födsel, men det är flera dagar då jag känner att jag inte orkar mer! Så förstår dig helt!

Har han inte kommit på bf-dagen så känns det som att jag bryter ihop och tvingar dom plocka ut honom!
    Är verkligen helt knäckt. Jag blir så trött på mig själv och tycker så synd om mina barn nu när jag inte orkar göra roliga saker med dem på sportlovet. Idag ska vi till badhuset för då kan jag sitta ner hela tiden.

Känner mig sååå dålig när kroppen inte hänger med.
  • Bell13
    Malinpetronella skrev 2015-02-25 15:48:20 följande:
    i vecka 37 ska du kunna få en hinnsvepning om du mår dåligt och inte orkar mer.

Det känns en del men kan sätta igång förlossningen =)
    Är det sant hur går en sådan till?
  • Bell13
    amandanS skrev 2015-02-25 11:15:55 följande:
    Jag väntar första så ligger i sängen mest hela dagarna och kollar på tv, på sätt och vis skönt. Även om jag känner mig otroligt lat de dagar då sambon får både jobba, handla, laga mat osv och jag har knappt fått på mig kläder på hela dagen.... Är på så sätt glad att jag inte har barn hemma att roa och ta hand om, vissa dagar går ju knappt ta hand och orka med sig själv! Känner sig otroligt svag och skör de dagarna :/ minsta motgång och tårarna kommer direkt! Känns lite hopplöst...

Nyss klar hos sjukgymnasten, nu båda fogarna som gått ur led och låst sig. Tillbakadraget.. och samma procedur imorgon eftersom det var så snett nu :( inte konstigt senaste dygnen varit jobbiga!!
    Mina barn är 13 och 9 år så inga treåringar men har ändå dåligt samvete.

Känns lite bättre nu för vi var i simhallen och badade några timmar. Det sämsta är nog att försöka vara alla till lags alltid men vill att de ska vara nöjda med sitt lov.
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-02-25 11:08:03 följande:
    Usch lider med dig :-/

Tyvärr tror jag att det är väldigt svårt att få igenom en igångsättning "bara sådär"..

Själv så sover jag knappt på nätterna då det värker i bäckenet, fogar & höfter..
    Nätterna är hemska speciellt när det är dags att vända sig.

Ska fråga min bm om igångsättning, anser inte att det är humant att gå så här och inte kunna röra mig. Hade jag haft ett utslitet knä hade jag fått operation direkt men nu handlar det ju om barnafödande dessvärre
  • Bell13
    Anonym (xoxo) skrev 2015-02-25 19:58:31 följande:
    Du hade knappast fått hjälp med en knäoperation inom 5 veckor. Så nog går det snabbare att vänta på bebisen och slippa fogsmärtan. Hoppas att det känns lite bättre imorgon och att du får sova ok i natt!
    Nej Gud i Sverige ska man ju lida riktigt ordentligt. Bara i Sverige det är så och speciellt när det handlar om barnafödande. Jag hade nog passat bättre i USA där är det på ett annat sätt.
  • Bell13
    amandanS skrev 2015-02-26 07:31:32 följande:

V 35 idag, 41 dagar kvar till BF.. Låt tiden gå fort nu!..

Fått sova hyfsat i natt, det var ju ett tag sedan nu! :) Vaknat två gånger av sammandragningar som gjort ont, varit upp en gång på toaletten som vanligt men upptäckte till min stora förvåning att ena bröstet läckte :P

Är såå sugen på att få bädda spjälsängen och börja pyssla på riktigt med det där sista :)

Någon utav er som börjat packa någon BB-väska?

Jag har packat väskan. Är i v 34+6 idag så v 36 imorgon. 1 månad kvar nu
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-02-26 08:46:19 följande:

Oj! Jag har inte ens börjat fundera på någon väska än. Det känns som om det är gott om tid kvar. Är i v 35 Rafsar nog ihop nåt (som vanligt) in i det sista. Men denna gång ska jag ha något ätbart med mig! Sist hade jag endast ätit en Billys pan pizza och jag blev superhungrig på natten! Gubben smaskade snällt i sig mina grattissmörgåsar stackarn..

Han börjar nog bli nervös nu då han redan planerar småmynt till parkeringen och färdväg Annars är det samma lika som de övriga 3 gångerna. Gulligt!

Min sambo frågade igår om det går bra om vi åker taxi till förlossningen (planerar att föda på bb sophia) då han nog kommer att vara så stressad när det är dags. Det är ju rätt svårt med parkering där också. Tänkte att han åker hem och hämtar vår bil och babyskyddet när det är dags för hemfärd.
  • Bell13
    amandanS skrev 2015-02-26 08:57:02 följande:

Jag har packat jag med, tror jag fått med det jag anser behöva.. Första barnet för min del, ni som gått igenom detta innan, vad och hur mycket har ni med er? Något ni insett från första gången att ni absolut inte behövde/saknade?

Går allt klockrent och de skickar ut oss väldigt fort (6 timmar) så känner jag just nu att jag vill ha något dygn på vårdhotellet innan vi beger oss hem. Så vill nog planera för kanske 2 dygn åtminstone..

Jag har packat för två dagar jag också alltså att vi sover en natt och sedan åker vi hem. Skulle något saknas får min sambo åka hem och hämta, bor 10 minuters bilresa från förlossningen. Jag har skippat morgonrock den här gången, tar bara plats och användes inte förra gången. 

Jag har en duschtvål jag älskar och mitt schampo från redken, dessa är viktiga att jag får med mig. Har tagit myskläder till mig och till min sambo och lite babykläder och en filt jag vill ha till honom, vårt egna babynest och nyponsoppa och godis.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)