Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

NnAAed skrev 2015-03-26 10:34:08 följande:

Åh ingen aning om bebis måste ha fixerat sig för att göra en hinnnsvepning, men håller verkligen tummarna att de gör en och att det drar igång förlossningen!! Skulle själv vilja ha en om baby inte tittat ut på BF, så hon hinner komma ut innan mina päron åker igen, ha ha. Man är lite upptagen av att planera för barn nr ett så här andra vändan. Vill mest på FL överstökad på nåt sätt smile5.gif

Känner likadant. Mina stora tjejer åker till Åre imorgon kväll för skidåkning och kommer hem på långfredagen.

Skulle vilja ha allt avklarat till senast påskdagen för sedan vill jag ha dem här igen

Det blir ju mer att planera för syskonen även om de är stora, jag har mina stora barn varannan vecka så vill inte missa för mycket tid med dem.
  • Bell13
    NnaaEed skrev 2015-03-26 13:47:33 följande:

Bell, ja men det blir väl en perfekt plan, hoppas bebis fixerat sig så hinner du hem några dagar före långfredag ????. He he. Allt är helt klart lite annorlunda än med första barnet. Men på ett bra sätt med tycker jag. Var rätt skönt första 30v tyckte jag att det mer rullade på och att jag inte hade tid att tänka så mkt på pyret. Men sen blev det tvärtom jobbigt att inte hinna med i svängarna. Men jag har känt mkt starkare anknytning till bebis redan i magen denna gång, kanske därför oron är större också. Det är mer verkligt och mindre abstrakt den här gången. Även om själva "det bor en levAnde bebis i min mage" grejen nog alltid är mer eller mindre svårgreppbar...

Jag håller med dig om det du skriver med anknytningen, har liksom känt mera jobbiga känslor den här graviditeten. Med mina döttrar tänkte jag aldrig att det inte skulle gå bra, på missfall eller annat som kan gå fel. Den här gången har jag varit nervös inför varje undersökning innan jag började känna honom i magen. 

Det tog mig 2 år att bli gravid den här gången så det kan vara det, att det inte var så lätt som jag trodde och att jag innan den här graviditeten hade två missfall som tog mig väldigt hårt. 

Jag har haft mycket illamående och foglossning den här graviditeten och känner att jag bara vill föda honom nu, är liksom mer redo än någonsin. Är också hellre vaken för att mata en bebis på natten än att jag vaknar vid varje rörelse och att jag har ont i magen och ont i ryggen och knappt kommer ur sängen utan hjälp. 

Det är 7 dagar till bf och det kommer förmodligen bli de längsta 7 dagarna i mitt liv. 
  • Bell13
    Cuchulainn skrev 2015-03-27 08:31:27 följande:
    Så har det varit för mig också, har dock ca 3 veckor kvar vilket känns som en evighet. Mådde illa augusti-december, har haft problem att gå öht av vad jag antar är foglossning men ingen har typ sagt det (läkare/bm fast jag pratat om det), kan inte byta håll i sängen utan att vakna, allt är obehagligt, allt gör ont, allt stramar. Trappor är ett helvete och jag är sååå låååångsam. 

så himla himla less.
    Känner igen det du skriver. Hade så där också. Kunde inte vända mig i sängen utan att vakna av smärtan och att gå var liksom inte ens att tänka på. 

Allt det där försvann för 3 veckor sedan och jag hoppas det ska göra det för dig också Hjärta
  • Bell13
    nnAeEEd skrev 2015-03-27 08:55:54 följande:

Håller tummarna för att bebis fixerat sig idag Bell! Och lycka till ni andra med känningar! Vore roligt med fler bebisar i tråden snart . Var på koll för ev fostervattenläckage igår men doktorn (samma såklart som sist) kollade på typ en sekund down under och sa "det läcker inte just nu iaf", så i te blev jag klokare av det vesöket. Fick mest mer ont i ryggen av utflykten. Men men. Nu släpper jag det, får väl ha koll på färgen och att jag inte får feber. Är det vatten så är det. Men ryggen är ett bekymmer, vet inte om det är revben eller muskel men ont gör det, och det verkar inte gå över i en handvändning. Doktorn sa att man tar bort smärtan under FL men kan få mer problem efter pga ansträngningen under FL. Åh hoppas det hinner vända, inte så fysiskt kul att va nyförlöst ändå ju ;-/

Ha trosskydd eller binda på dig, då är det lättare för dig att uppskatta hur mycket det rinner om du skulle behöva åka in igen Hjärta

om 90 minuter är det besök hos bm och då vet jag om han fixerat sig. Har han det så hoppas jag på att få hinnsvepning. 
  • Bell13
    Cuchulainn skrev 2015-03-27 09:09:30 följande:

förresten - hur många besök har ni nu på slutet?
    min BM var borta när jag var där sist för en vecka sen så jag fick en vikarie.
    och vi har alltid tagit urinsticka o stick i fingret, nu lyssnade hon bara o mätte magen, frågade om det var något sen bokade hon en tid tre veckor senare.
    känns som om vart man än läser etc så går man oftare mot slutet? men jag har haft samma intervall sen januari, vet inte om det beror på att det inte var "rätt" BM eller om det är så dom gör på min mottagning?
    hur ofta går ni nu? är i v 36+2 nu.

Sen v 36 har jag gått varje vecka. Urin, järn och socker har hon tagit varannan vecka men magmått och blodtryck varje vecka.
  • Bell13

Efter besök hos bm med genomförd hinnsvepning konstateras det att tappen är 1 cm och det är öppet 2,5 cm hon tror jag föder inom 1 v

• Bell13
    Fr1da skrev 2015-03-28 07:01:49 följande:
    Ja det skadar nog inte att ringa in. Har haft rejält ont (förvärkar tror jag, som rejäl mensvärk främst i ryggen) hela natten också. Och nu tror jag precis att en del av slemproppen lossnade, blodstrimmig. Hoppas verkligen att något är på g nu! smile1.gif
    Min slempropp började lossna igår också och det är nästan som äggvita i konsistensen med lite blodblandat

Har små regelbundna sammandragningar såg jag på ctg igår. Öppen 2 cm och tappen 1 cm.

Denna väntan blir jag galen på men har inte så mycket annat för mig
  • Bell13
    Fr1da skrev 2015-03-28 10:51:19 följande:
    Ja inte konstigt att man säger att man går i väntans tider smile1.gif

Ringde förlossningen men dom trodde inte det var fostervatten, utan snarare vattniga flytningar.

Bara bad du om en hinnsvepning när du var hos bm i veckan, och så fick du det? Eller behöver man något särskilt skäl? Ska till min bm på tisdag och vet att hon ska göra en liten undersökning för att se om det hänt något. Kanske kan be om en hinnsvepning då när hon ändå håller på? :)
    Jag frågade henne bara och hon sa att vi gör en undersökning och känner lite så ser vi om det är lämpligt med svepning och det var det.

Bebis ska väl egentligen vara fixerad och fullgången men hon sa att det går bra ändå.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)