En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Jag tog influensavaccin igår. Hur gör ni andra?
Jag tog influensavaccin igår. Hur gör ni andra?
Jag var lite förkyld då jag vaccinerade mig och dagen efter blev det mycket värre.. tror inte de har med vaccinet att göra. Men jag undrar hur det kan påverka att jag hade en förkylning i samband med vaccineringen? Jag visste ju inte att förkylningen skulle bryta ut dagen efter jag tog sprutan.
Efter den här dunderförkylningen som sedan blev en luftrörskatarr så tänker jag definitivt vaccinera mig! Att hosta såhär mycket gör ONT som gravid. Jag måste bara vänta tills kroppen är helt frisk igen då man inte skall vaccinera sig när man är lite halvdålig.
Jag har ammat mina två barn 10 resp 7 månader. Båda gångerna har jag varit tveksam till om jag faktiskt vill amma. Fast det är bekvämt på natten förstås. Får se hur jag väljer att göra den här gången.
Jag har varierat tidpunkten och sättet att ta dom och för det mesta har det funkat ganska så bra.. Jag vet att upptaget är som bäst på tom mage, men då får jag sånt fruktansvärt illamående så att jag rätt och slätt kräks upp allt igen..
Läste någonstans att biverkningarna är dosberoende och det verkar ju kunna stämma. Ska åka till ICA om en stund och passa på att köpa den vedervärdiga blutsaften, kanske att jag kan varva med den och få ett lite bättre upptag även om den innehåller en mycket mindre mängd järn :/
Någon mer som har problem med sovställningar på natten? Jag tycker det blir tungt att andas om jag ligger på rygg och ligger jag på sidan hela tiden får jag ont av det. Lite nästäppa på det så är sömnproblemen ett faktum. Men jag sover ju iaf så jag ska väl inte klaga. Ha en fin dag allihopa!
Vi ska köpa en citycross från emmaljunga.
Har två funderingar:
- Lufthjul eller ecco punkteringsfria hjul?
- En quadrolift eller en citykorg (eller en hårdlift)?
Jag bor i norra norrland och vi har myyycket snö, och snö stora delar av året.
Barnet kommer att födas i slutet av april.
Dagens pyssel till den lille! :) Var inte alls så svårt som jag först hade trott att det skulle vara att sy ett babynest!.. Om någon mer funderar på att sy ett :)
Kantband var väldigt tålamodsprövande kan jag ju bara meddela, men att sätta de runt hela var en egen påhittad idé så får väl skylla mig själv ;)