Inlägg från: emmasdag |Visa alla inlägg
  • emmasdag

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2014-10-21 16:06:30 följande:

www.asos.com har jag sett många fina kappor - kolla på de som inte är under mammakläderna också. Det ser ut som om det finns jackor i a-linjeform där som kan passa.

Jag har köpt en jättefin a-linjeformad filtkappa/ jacka som jag räknar med o kunna ha en bit in på vintern o även till våren! Från lager 157 faktiskt :)
  • emmasdag
    Malinpetronella skrev 2014-10-22 21:04:23 följande:

Nån mer som har mycket ssammandragningar ?

Efter jag jobbat och lyft mycket och bökat så får jag jättemycket senare på kkvällen. Igår gjorde de till och med ont=( ska ringa bm imon bitti men har ni med det så?

Jag hade en del sammandragningar för några veckor sedan, men det har lugnat sig igen. Min bm sa att det inte är farligt så länge de inte gör ont.. Så jag hade nog tagit kontakt med bm om jag var som dig..
  • emmasdag
    Jhalie skrev 2014-10-25 11:44:12 följande:

Tycker fortfarande att magen nästan blir mindre. Eller iaf inte större. Kanske lite större på kvällarna.

När jag tittar på mina bilder tycker jag samma. Fast jag tror att det är all svullnad som lagt sig, den som satt högt upp, iaf på mig :) magen är ju mer centrerad nertill nu :)
  • emmasdag
    mandalii skrev 2014-10-27 14:20:49 följande:

Usch jag tror att jag kommit in i de så kallade spökveckorna, hände nästan prick på dagen när jag klev in i vecka 16 och då månad 4. Plötsligt försvann tröttheten, magen kändes ?lättare? och äntligen välfungerande (har haft extremt jobbigt med gasig, uppblåst och förstoppad mage). Var helt fantastiskt och det har hållit i sig sedan i lördags. Tycker att brösten också ömmar mindre. Men värst av allt, magen bara försvann..poff.

Känns så himla trist, då fattar man att det inte var den riktiga bebismagen som syntes, utan bara min svullna mage. Känner mig lite orolig också, kan det ha hänt något? Hur är det för er? Hur har det varit?

Egentligen borde man ju njuta nu, av att må så bra, men kan inte riktigt göra det som sagt?

Samtidigt som det är underbart att må hur bra som helst är det också väldigt läskigt. Jag som varit gravid innan, och mådde skit i princip genom hela graviditeten tycker att det känns lite overkligt. Kan man verkligen må såhär pass bra? Jag hade några dagar där jag nojjade extremt mycke, den uppblåsta magen försvann mm. Nu försöker jag slappna av o njuta av att faktiskt må bra! Det är nog det bästa du med kan göra :) Snart är vi tjocka med krämpor allihop liksom :)
  • emmasdag
    Malinpetronella skrev 2014-10-31 14:40:51 följande:

Idag fick vi se vår lilla älskling för första ggn.

Allt såg perfekt ut och jag blev framflyttad 6 dagar. 9 april kommer hon vår lilla Iiris ?

Grattis!!! :) vilka fina bilder ni fick!
  • emmasdag
    Madelen b skrev 2014-11-03 17:04:54 följande:

Mina värden var bra så tröttheten beror nog på hormoner och livet;)

Fick även höra bebis hjärta som pickade på så himla fint! Mysigt och ett lugn som spred sig!

Vet vi pratat om detta förr men vilka här kommer vaccinera sig på rs virus?

Pratade med min bm och hon tyckte jag skulle det men kunde vänta tills lite senare i grav då största risken är om man föder barnet och man är sjuk med viruset! Jag blir vimmelkantig men litar ju på min BM!

Min svärmor jobbar som distriktssköterska, och jag pratade med henne om vaccination som gravid. Under alla hennes år har hon vaccinerat EN gravid kvinna! Jag rådfrågade henne om vad hon tycker, och hon sa att jag själv får bestämma, men att hon inte gjort det! När jag var gravid med dottern vaccinerade jag inte mig, och kommer inte göra det nu heller :)
  • emmasdag
    Madelen b skrev 2014-11-03 20:07:34 följande:

Oki ja menar ju såklart säsongs influensan! Och de sittar lappar på min bm mottagning att alla efter v 16 bör vaccinera sig!

Det är förväntad influensa, alltså ingen som med säkerhet kommer drabba oss. En tredjedel i vaccinet är emot svininfluensa, vilket är ett vaccin jag aldrig någonsin kommer spruta in i min kropp!
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-11-04 08:04:56 följande:

Jag vaccinerade mig mot svininfluensan 2009 och det var vidrigt. Blev jättedålig och kunde inte lyfta armen på flera dagar. Det kan verkligen inte vara bra. Tror det är skadligt när man blir så dålig. Vill inte utsätta barnet för det.

Fy! Tycker att det är vidrigt som det hetsas fram vaccin mot både det ena och det andra och proppsas på människor till höger och vänster.

Influensaforskare eller inte, ingen eller inget kan få mig att vaccinera mig!
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-11-04 19:53:02 följande:

I morgon har jag rul. Är så förväntansfull över att få veta om det är pojke eller flicka OCH att få se att allt ser bra ut också så klart :)

Åh vad mysigt! Lycka till, spännande o se vad för en som gömmer sig där inne! :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)