En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Är det fler som fortfarande har grymt ömma bröst när bh-n tas av på kvällarna? Tycker inte att brösten växt så mkt än men ömma har de gjort sen innan Bim. :)
(V 22 nu)
Är det fler som fortfarande har grymt ömma bröst när bh-n tas av på kvällarna? Tycker inte att brösten växt så mkt än men ömma har de gjort sen innan Bim. :)
(V 22 nu)
Hej! Jag hoppar in här som ny. Vi är beräknade till 24 april! Är överlycklig!
God jul på er!
Det skulle vara kul om alla som bestämt sig för barnvagn ville skriva vilken de valt och varför så kan listan fyllas på, vad säger ni? Vi har så himla svårt att bestämma oss, så svårt.
Är det fler här inne som får dåligt samvete över att sambon/maken/pappan får göra mer grovgöra hemma när ryggen gör ont pga graviditeten? Känner mig så himla onyttig av och till när jag tar det lugnt och pappan åker på soptippen eller dammsuger/bär tungt.
Åh jösses vad jag haft foglissning fram i blygdbenet idag. Hade glömt hur sjukt ont det kan göra. Hoppas verkligen det ska ge ned sig istället för hänga kvar eller bli ännu värre. :/
Har någon fått något bra tips angående lindring av denna smärta?
Är det någon fler som går upp i vikt i alldeles för rasande fart? Själv har jag gått upp 1,7 kilo från julafton till nyårsafton. Märkte att mina fingrar svullnat och att sockarna gett märken efter resåren så mycket är väl vätska men inge kul ändå. :/
Sen nyårs har vikten fortsatt upp med ca 300 g/dag. Jisses om det ska fortsätta så här.
Är nu i vecka 24.
Är det bara jag som tycker det känns knepigt att prata med bebisen i magen? Den hör ju nu och de sägs att man ska prata med den så den känner igen våra röster ännu mer sen när den tittar ut.
Missuppfatta mig inte. Jag älskar att vara gravid och känna min lilla bebis sparka och böka runt, jag älskar min bebis massor redan. Men det känns bara knepigt på nå vis att prata med den. Vad ska man säga liksom?
Brukar ni prata med bebisen i eran mage?
Klart jag säger saker till den och så. Men det känns ändå knepigt..
Magen växer och växer. Vecka 23 och vecka 24. :)
Finns det fler som vaknar på nätterna med bortdomnade händer? Händer mig oftare och oftare nu.
Är i v 24.
Är det någon mer som har som "mensvärk"? Har känt av det i lördags, lite i söndags och nu på em. Tog upp det med BM som trodde det kunde bero på stress eller överansträngning eller möjligtvis urinvägsinfektion.
Det känns inget vidare så om det inte släpper får jag nog ringa bm imorgon.