-
Ja usch, jag är i vecka 18 nu och magen känns bara mindre och mindra snarare än större. Mår dessuotm väldigt bra. Kan inte fatta att det är en bebis på ca 20 cm där inne. Ni som är gravida första gången och i ungefär samma vecka, hur ser era magar ut?BigMami skrev 2014-11-10 06:50:36 följande:Visst är de läskiga! Men ändå så finns ju en liten bebis där Men det är svårt att inte oroa sig ändå! Man känner sig ju precis som vanligt. . Magen kan till och med "försvinna"!`
-
Exakt samma för mig, är så sjukt nojig. Ska på rul nästa onsdag och har redan gjort fyra ultraljud där allt sett bra ut, men ändå så går jag och oroar mig för att något ska ha hänt sedan senaste ultraljudet (KUB i vecka 14). Första graviditeten för mig också.Chicky79 skrev 2014-11-10 11:14:45 följande:
Äntligen närmar det sig för RUL! På torsdag är det dags,
och som man har väntat!!
Jag har haft världens jobbigaste spökveckor, och då moderkaka är i framvägg och det är första graviditeten så har jag inte känt sparkar och dylikt än.
Blev alldeles nojig för ca 2 veckor sedan, och gick då till min BM som lyssnade på helt normala hjärt-och fosterljud, så då kunde man hålla sig lugn i ngn vecka till.
Är det bara jag som går omkring och har en liten nervös oro inför ultraljudet?
De flesta bebisar föds ju alldeles friska och utan problem, men tycker bara att det är lite svårt att trycka undan den där oron om att något inte skulle vara som ska...
Nu har jag gjort 4 UL sen innan, och alla har sett normala ut, så förhoppningsvis är ju allt normalt, men jag blir galen på mig själv att man inte kan sluta oroa sig!!
(V 19+0 idag, upp 4.5kg på vågen)
Är dock säker på att allt kommer att gå bra för dig på torsdag, det talar ju statistiken för! -
Skönt att se en mage som ser ut ungefär som min ; )S1528 skrev 2014-11-10 10:29:58 följande:Nu blev detta typ världens sämsta bild, men jag går in i v.17 imorgon och har bara en pytteliten aning till mage som dykt upp under den senaste veckan. Men jag känner livmoderkanten väldigt tydligt några cm nedanför naveln, och jag känner väldigt tydligt att det är någonting där eftersom det tar emot när jag böjer mig. Börjar redan bli sjukt osmidig på jobbet :D
-
Jisses vilken fin mage, i vilken vecka är du?Malinpetronella skrev 2014-11-10 13:42:09 följande:Min mage växer så det knakar = )
-
Ojojoj, vilken enorm skillnad mot min lilla pytteplutt mage : ) Blir inte liiiite avis nu.Phosie skrev 2014-11-10 10:09:20 följande:Första barnet för mig, vecka 18 och denna "lilla" mage!
-
Här min lilla pyttemage, vecka 17+3 idag.
-
Nu har vi exakt en vecka kvar till RUL, ska bli så spännande! Tiden går fruktansvärt långsamt just nu må ni tro.
Hur tänker ni angående ekologiska kläder föresten, ni pratar om Zaras babykollektion, har de ekologiska kläder? Jag kommer bara att köpa ekologiska kläder i alla fall till en början när bebisen är nyfödd och extra känslig. Är ju så fruktansvärt mycket gifter i just kläder.
-
Jag och min sambo har precis varit på vårt efterlängtade RUL och allt såh finfint ut. Det är en liten pojke som bor i min mage fick vi veta : )
Så lycklig över att allt såg bra ut, nu kan man slappna av lite : ) -
VI fick som sagt reda på att vi ska få en liten pojke på vårt RUL. Oj vad jag längtar efter honom, han var den finaste jag sett!
Ni som ska få pojkar, vad har ni för namnförslag? Tycker det är så svårt med namn till pojke, lättare till flicka.
-
Gravidyoga eller vanlig yoga hur tänker ni som funderat över att börja med yoga? Vad är egentligen skillnaden? Jag har ju kort på SATS och har egentligen ingen större lust att betala 2 000 kr för en gravidyoga kurs på fem veckor när jag kan träna på mitt befintliga SATS-kort utan extra kostnad, alltså vanlig yoga.
Och hur gör ni med influenas-vaccin?