En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Ni som gjort tidiga ultraljud, vad har ni fått betala?
Ni som gjort tidiga ultraljud, vad har ni fått betala?
Jag hade en liten blödning för nån vecka sen, som bara syntes när jag torkade mig och endast vid ett toabesök och har inte hänt något mer så jag antar att det var något annat!
Det här med gravidkläder och sånt, med första barnet kände jag inget obehag av höga byxor, som jag gör nu, och märktes ingenting alls på min mage förrän v 20 typ så det är ju helt individuellt! :)
Vi ska kolla kön! Ja har sådant kontrollbehov så behöver få veta;)
Har en pojke sedan innan o de säger ju att de är 70% chans att andra barnet är av samma kön! Ja tror starkt att de är en till pojke:)
Jag hittade den här sidan
http://www.scb.se/Grupp/valfard/BE0801_2006K01_TI_10_A05ST0601.pdf
Till vänster kan man se sannorlikheten för att få samma eller olika kön på barnen. Själv har jag två pojkar och det skulle vara kul med en dotter nu. Hoppas kan man ju i alla fall.
Har sett dessa siffror innan någon gång, så ville bara dela med mig.
Tänkte bara kommentera att när jag gjorde vul och fick se ett hjärta sa gynläkaren att jag snart var v5 men som jag förstår så kan man inte se hjärta då, enligt egna beräkningar så var jag då 6+4, alltså snart v7. Så tror att gynläkare kan säga fostrets ålder men på mvc säger dom graviditetens ålder.
Jag ligger för övrigt inne på sjukhus på gynavdelningen pga smärtor i övre magen, verkar ju i alla fall inte vara nåt som har med bebisen att göra eftersom smärtan sitter högt.. Kan inte hålla någon mat nere heller så är helt utmattad, men har för ont för att sova :(