Inlägg från: ullin |Visa alla inlägg
  • ullin

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Madelen b skrev 2015-01-14 13:47:41 följande:

Var på kontroll idag v 26 sf mått 25 och allt var bra, men ska börja med järntabletter då de låg 114!

Är de inte konstigt att jag fick be henne kolla järnvärdet pga av min trötthet o huvudvärk! Borde ju vara rutin! Jaja!

Bebis mådde bra iaf:)

Vad skumt att det inte är rutin. Här kollas urinprov och järnvärdet varje besök. Samt blodtryck och vikt.
  • ullin

Vi har inte tagit reda på könet på bebisen. Idag på besöket hos bm var det andra besöket som hon refererade bebisen som han.

Tror ni hon kan veta på något sätt eller har det som vana? Eftersom jag inte vill veta "törs" jag som inte fråga henne rakt ut vilket är rätt knasigt.

Hon är väl den enda som VET men vad tror ni?

• ullin
    Humledumle skrev 2015-01-15 14:31:34 följande:

Precis hemkommen från BM , med blodvärde på 111 ska jag nu börja med niferax varannan dag. Sf mått 29, hjärtljud 149. Är i v29 :)

Var också till bm idag. V 26. Har fortsatt bra värden så behöver inget extra järn än och hjärtljuden var 149 här också. :)
  • ullin
    Sommarsnö skrev 2015-01-15 16:09:53 följande:
    Är det hon som gjort ultraljudet? Annars kan hon väl inte veta (finns väl inget annat tillförlitligt sätt vad jag vet iaf)?
    Nää hon var inte med på ul men tänk om nån bild från ul som visade könet ligger i journalen på nåt sätt? Ska fråga nästa gång vi är dit.
  • ullin
    LaMoi skrev 2015-01-15 17:00:25 följande:

Var hos barnmorska idag, går in i vecka 30 på lördag. Mitt sfmått låg på 28. Hur stora är era magar? :)

Sf 25 i v 26. Precis över medellinjen.
  • ullin
    S1528 skrev 2015-01-15 17:55:07 följande:
    Det sparas väl inga bilder i journaler? Eller har jag missat något?
    Nä jag har ingen fakta, bara spekulationer. :)
  • ullin
    Emmadee skrev 2015-01-15 18:51:21 följande:

Däremot kan det nog vara så att det görs en notering om kön i journalen. Jag fick nämligen träffa en läkare och diskutera inför förlossningen. Då kom vi in på det här på att vi inte tagit reda på kön på UL. Vi ångrade oss lite efteråt. Hon gick in och läste noteringarna från UL, men i vårt fall stod det inget om könet. Men hon borde ju inte ens kollat om noteringar aldrig görs.

Aha. Ja nog kan det tänkas att det noteras om den som gör ul ser tydligt. Känns himla skumt iaf att bm pratade om pojknamn vid förra besöket och sa han idag igen.

Kommer nog grubbla på det här Inter veckor till nästa besök skulle jag tro.
  • ullin
    Anonym (??) skrev 2015-01-15 19:11:23 följande:
    De jag varit hos, min BM och hon som gjorde ULena säger också han. Fast vi inte tagit reda på könet.

Jag frågade hon som gjorde mina ul varför hon sa han. Fick till svar att de oftast säger han ändå.

Har läst att det är vanligt att de säger han ändå även om människan först var en hon (sägs det). Så jag tror inte de har "avslöjat" något.

Men fråga din BM för säkerhetsskull.
    Åh vad skönt att höra! :)
  • ullin

Är det någon fler som har en morgontrött bebis? Min buse gör sig sällan/aldrig till känna förrän jag varit vaken i flera flera timmar. Sen är det fullt ös sent på kvällen och tidig natt.

• ullin

Vi har haft namn i pipeline sen typ v 10. Just nu är det Saga och Mio/Sam. :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)