En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Har idag varit på sjukhuset gör TUL och koll av tappen. Allt såg jättebra ut. De bedömde att hon väger 1700 gr, vilket är precis enligt kurvan. Tappen var tack o lov opåverkad, av förvärkar och sd. Vecka 32 idag
Har idag varit på sjukhuset gör TUL och koll av tappen. Allt såg jättebra ut. De bedömde att hon väger 1700 gr, vilket är precis enligt kurvan. Tappen var tack o lov opåverkad, av förvärkar och sd. Vecka 32 idag
60 dagar till BF idag. Det närmar sig Tror att jag kommer gå över tiden, då det blev så med sonen.
Tänker på er med tidigt bf i april, det är inte långt kvar! Vilka av er har bf i början av april?
I natt hade jag jättesvårt att sova. Bebis har hållt på hela natten att stöka runt. Det har ilat och stuckit så jag nästan trodde hon höll på att trycka sig ut. Dessa ilningar var väldigt obehagliga. Tycker det är lite tidigt om hon skulle fixera sig redan. Hon ligger sedan några veckor med huvudet nedåt. Förmodligen börjar det väl bli trångt och när hon rör sig så trycker hon undan det som ligger i vägen. Märker ibland att helt plötsligt blir jag superkissnödig, bara för att en liten stund senare så går det över när hon slutat trycka på blåsan. Tror hon använder mina organ som boxningssäck eller fotboll
Har inte packat någon väska ännu, men har börjat skriva ner vad jag vill ha med. Något jag verkligen saknade förra gången var läppbalsam. Jag använde lustgasen och det torkar ut läpparna nåt infernaliskt. Hade gjort vad som helst för lite cerat då.
När jag födde sonen 2011, så fick vi in lite mackor och saft under dagen på FL. Men jag kommer ihåg att jag inte hade minsta lust att äta något. Drack bara lite vatten på hela tiden (vi var där i 12 timmar). Däremot efteråt så kände jag av hungern och länsade brickan på allt ätbart. Då hade jag inte ätit något på över 24 timmar.
Precis varit på besök hos bm. Har gått upp 6 kg än så länge. SF måttet var 30. Är i vecka 32+4 idag. Huvudet är nedåt.
Köper också stl 1, kommer räcka ett tag. För jag tror bebis kommer väga runt 3300 gr när hon föds. Men man kan ju köpa ett av varje. Och sen köpa mer när man vet säkert.
51 dagar kvar till BF. Börjar mer och mer tänka på kommande förlossning. Och komma underfund lite med hur jag vill ha det. Men försöka att inte planera, då det garanterat inte kommer bli som förväntat.
Ibland kan jag få panik och funderar på vad jag gett mig in på. Just när sonen är stor nog (4 år) att klara mycket själv ska man börja om med en liten. Men samtidigt längtar jag enormt mycket efter vår lilla skrutt nu.