Inlägg från: agirlnamedbill |Visa alla inlägg
  • agirlnamedbill

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2014-09-25 07:35:39 följande:

Krya på dig! Låter som om det kan vara nåt magkatarrsliknande? Hoppas de hittar orsaken och att du får komma hem snart!

Aa det var det dom misstänkte först men ingen lugnande medicin hjälpte så blir nog ultraljud på gallblåsan och njurarna idag. Jag hoppas verkligen att jag slipper ligga inne helgen!
  • agirlnamedbill
    madde10 skrev 2014-09-25 20:50:35 följande:
    Min också. Så jag ska göra KUB på tisdag, sen på onsdag åker jag ner till göteborg och tar blodprovet. Eftersom min förra graviditet var kromosomfel och jag fick ta bort, så är jag/min man jättenojiga. Så jag tycker att det är värt det :) 
    Hur fick du veta det då?
  • agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-09-26 08:53:58 följande:

Igår kände jag bebisarna för första gången smile1.gif gick in i vecka 14 igår också enligt UL i onsdags så dubbelt kul smile1.gif

Vad mysigt! Det är nog det jag längtar mest till, för då känns det mer på riktigt och man kan själv hålla koll på vad som händer därinne!
  • agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-09-26 12:35:31 följande:
    Med min första kände jag inte förrän vecka 20-21 så detta känns tidigt. Men helt säker på att det var bebisen kan jag ju inte vara. Kan ju varit tarmarna som sprattlade till också smile2.gif
    Med första kände jag v18 :)
  • agirlnamedbill
    amandanS skrev 2014-09-26 16:04:21 följande:

Själv fick man åka till akuten kl halv 3 natten till fredag, fruktansvärda magsmärtor. Prover och VUL visade ett pigg bebis som sprattlade på ordentligt, skönt att det inte va de som var problemet.. Nu ligger man inlagd på kvinnokliniken med misstanke om blindtarmen så legat med dropp i 10 timmar och smärtlindring och nu börjar infektionsvärde, temp och puls gå neråt så det går åt rätt håll i alla fall och ska få testa att börja äta igen kl 17.30...

Är i v 13 (12+3)

Usch och fy :( Fick komma hem från sjukhuset idag för har inte ont längre och kan hålla mat nere, dom tror att det var att övre magmunnen blivit starkare och nedre svagare i samband med graviditet så fick en spruta som skulle vända på det.. Hoppas att du också har något "enkelt"! Vad händer om det är blindtarmen när man är gravid?
  • agirlnamedbill
    91an skrev 2014-09-26 19:41:08 följande:

Jag är i grunden en väldigt orolig person. Att vara gravid gör mig inte direkt lugnare. Jag är sååååå rädd för att få missfall. Fick en blodblandad förra helgen och veckan som gått har min oro bara stegrat mer och mer. Mår inte heller illa längre. Har inte blödit en droppe mer sen dess och ingen smärta. Har pratat med BM som gjorde ett tappert försök i att försöka lugna mig. Hur gör ni alla för att hantera er oro? Är ni ens oroliga? Hur går tankarna?

Gravid v 11 (10+0)

Jag är rätt orolig jag med.. Om man pratar med gyn så är det inte omöjligt att få till ett vul, det kostar ju som ett doktorsbesök alltså 300kr men det är det värt (jag har dock högkostnadsskydd redan för hade ett utomkveds i våras) jag fick också blodblandat en dag men har ju mina symptom kvar och kan ju vara vad som helst som blöder där inne liksom.
  • agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-09-26 21:42:16 följande:

Hur är gyn hos er? Ja har ringt den en gång denna graviditet pga att min mens var oregelbunden så var osäker på hur långt jag var gången. De kunde inte dem avgöra utan de fick min bm känna!

Med min son har ja SÅÅ dålig erfarenhet av dem så ja vågar inte ringa dem längre. Dem skrek och svor i telefonen att dem hade fan inte tid för frågor mm! Fast de var en sjuksköterska som bett mig ringa dem!

Har ni bra gyn?

Vad dålig stil! Det är nog från person till person och dag till dag.. Får man ju hoppas? Gyn här i eskilstuna är väl helt okej, läkaren är jättetrevlig och bryr sig och erbjöd att jag skulle få komma på ett till vul om jag ville för hon hade inte kollat så noga på mina äggledare utan bara fokuserat och kollat att det är ett litet liv i livmodern. När jag ringde och sa det så sa personalen i receptionen att "nej då det är klart hon kollat ordentligt på dina äggledare!"

Så att.. Aa, väldigt olika beroende på vem man möter här.
  • agirlnamedbill

Jag har inte ens funderat på KUB förrän jag gick med i tråden. Visste inte ens vad det var. Det erbjuds inte här så var inget man fick höra om i förra graviditeten. Kommer ju inte lägga ner extra pengar på det heller för oftast så rensar ju kroppen bort det som är sjukt på naturlig väg så risken att det är något riktigt sjukt där inne är ju liten.

Hade KUB erbjudits till alla här med så hade jag gjort det, men just för att få ett extra ultraljud!

Jag förstår ingenting när folk pratar om barnvagnar! Med dottern så köpte jag en kombivagn från blocket för 500kr, tyckte den hade härligt mönster och var skön att köra så när folk pratar om vagnar som kommer närmre 10.000 får jag lite småpanik! Det är ju i klass med en billig bil..

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)