Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Freje skrev 2016-04-02 12:04:51 följande:
    Så tråkigt att höra. Men håller tummarna för ett plus snart igen.
    Vi försöker igen
  • Bell13
    Raggsockan skrev 2016-04-02 09:32:11 följande:
    Nej, usch vad tråkigt för er! :(
    Vi försöker igen
  • Bell13
    BigMami skrev 2016-05-27 07:42:16 följande:

Härligt att läsa om Er alla Mysigt med alla nya graviditeter.

Idag ska vi i med en extra koll på bvc med Vidar då han hade gått ner i vikt sist för att utesluta någon allergi. Men han är ju aldrig still! Han är mer högt än lågt.. springer iväg så fort han får chansen när man är ute. Upp i alla klätterställningar & rutschkanor, bänkar, bord. Stoppar stenar i munnen bara för att han vet att han inte får.. Inne är han upp på varenda stol sedan upp på köksbordet Sängarna, soffan.. Lycka är om någon har glömt att stänga toan då brukar han roa sig med toan borsten och klättra upp på toan för att sätta på vattnet i handfatet . allt man kan hitta på! Så det är fullt upp här om dagarna.. Men han är inte bara en buse heller. Världens lilla mysgubbe är han också. Älskar att pussas och skrattar för det mesta

Douglas går inte riktigt än. När jag läser om ditt busfrö så njuter jag av lugnet lite till
  • Bell13
    BigMami skrev 2016-05-27 20:37:30 följande:
    Ja NJUT! hahah.. Vissa dar är han helt hopplös! När han sedan är lugn ja då kör storasyster igång med sin härliga trots..

Han hade ökat fint i vikt. 11.6 kg och nästan 80 cm. Märkligt ändå att han ökar när han rör sig så mycket. Inte ens still när han sover..
    Douglas var 81 cm lång och 10.5 kg på ettårskollen. Han hade ökat 500 g på två månader och det var tydligen bra.
    Han är verkligen härlig och det är högt och lågt. En riktig dramaqueen ibland. Det har gått så fort och jag fasar inför hösten när det blir dagis och jobb för mig.
  • Bell13
    Freje skrev 2016-07-18 09:12:01 följande:

Hur mycket pratar era små?
    Här pratas det mycket sparsamt, det är bara mamma, pappa, napp och katt i stort sett. Däremot "nä" används mest hela tiden Hua, känner på mig att det kommer bli många kamper för hon är redan en väldigt bestämd liten tjej.

Min Douglas 15 mån säger inte mycket mer än nej och hej tror det kommer igång i och med dagis.
  • Bell13
    Freje skrev 2016-07-18 10:17:51 följande:
    Det är nog så. De blir väl så illa tvungna att försöka prata mer, då personalen inte har tid att tolka ett pekande finger och "äh" eller "däh" .

Börjar Douglas också förskolan i augusti?
    Vi har inskolning den 22:a. Jag jobbar ju nu så maken får ta inskolningen, men det kommer säkert att gå jättebra. Dottern är mycket mer framåt och försigkommen än vad sonen var.
    Har inte fått besked om plats ännu. Här får man det 4 veckor innan, riktigt dåligt. Väntar besked den här veckan.
  • Bell13
    Raggsockan skrev 2016-08-20 15:46:19 följande:

Så stora alla börjar bli,förskola och allt! Nu börjar dottern troligen inte för än till årsskiftet, men i onsdags tittade lillebror ut, så nu inser man att hon verkligen är allt annat än en bebis hahaha...

Stort grattis till lillebror
  • Bell13
    amandanS skrev 2016-08-19 14:23:21 följande:

Nu är William inskolad och det va klart på typ 1 timme, nä men han brydde sig inte om mig alls. Dag 1 hälsade vi på 1 timme bara, jag satt vid sidan av bara. Dag 2 satt jag i personalrummet från 9.30-14. William va med i verksamheten, åt och sov osv utan några som helst problem. Dag 3 lämnade jag kl 9,30, vinkade och gick hem, och hämtade kl 14.... Så va de klart! :D

Vi började skola in i måndags och det har gått ok, han vill inte äta eller sova på förskolan. På vilan så gråter han bara och vi går hem efter 10 minuter. Nu har han blivit genomförkyld och blir nog hemma ett par dagar men sedan tar vi vid igen
    Skönt att det gick så bra för er.
  • Bell13
    Freje skrev 2016-08-25 10:51:03 följande:
    Vi har haft liknande scenario de första två dagarna. Hon ville inte äta eller sova på förskolan, fast hon skulle bara leka. Sov i vagnen bägge dagarna. Däremot mellis gick bra att äta. Men hon har i alla fall varit glad hela tiden, har inte varit ledsen. Har inte brytt sig om pappan ett dugg under tiden utan lekt och tytt sig till pedagogerna.

Dag 3 gick allt superbra och hon både åt och gick självmant och lade sig till vilan. Maken lämnade vid 09:30 och hämtade strax efter kl 13. Idag är första dagen heldag (9-15). Ska bli spännande att se hur det gått
    Den här veckan har han varit själv på förskolan 9.00 till 13.30. Har inte ätit så mycket men suttit still vid bordet. Han har också sovit mellan 12 till 13.30 så absolut framsteg.
    Nästa vecka är det ordinarie tid som gäller 9 till 14.30 har gått mycket bättre än jag trodde.
  • Bell13
    Freje skrev 2016-08-31 10:52:57 följande:
    Va skönt att det börjar falla på plats

Här blir det vabb idag. Men visste att det skulle komma förr eller senare
    Så blir det ju alltid tyvärr. Hoppas det blir förskola för er snart igen.
  • Bell13

Hur har det gått för er som väntat syskon? Här är jag gravid igen, v 10 på lördag och Bf början av juli. Underbart att det gick för oss med.

• Bell13
    linnis83 skrev 2016-11-25 22:39:45 följande:

Grattis Bell! Vi har precis påbörjat syskonförsök, hoppas det går snabbare än sist. :)

Tack och stort lycka till
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)