Inlägg från: hisingenftw |Visa alla inlägg
  • hisingenftw

Blir väldigt trött på kvällarna. . . Men tycker det var värre med första barnet. Då mådde jag illa tidigare också. Hoppas slippa det nu, men det lär väl inte hända

Är också på galet humör. Min man får ta My skit nu

• hisingenftw
    Lilla räven skrev 2014-09-04 09:07:19 följande:

Oh vad kul att ni hittade hit! 

Vad har ni för symptom än så länge då? 

Jag är extremt trött och har gått från att vara en kvällsmänniska till att nästan somna i soffan när klockan närmar sig 20.
    Mina bröst är ömma och har vuxit så pass att jag funderar på att köpa en större bh. Men det känns ju galet att redan behöva tänka på det...
    Mitt mitt Bf är 4 Maj :) 

Jag köpte ny bh i v 6 förra gången. Rätt vanligt tror jag :)
  • hisingenftw
    Anonym (MammaMu) skrev 2014-09-04 13:54:54 följande:

illamåendet slapp jag förra gången men nu går jag mest runt och är "rapig" känns de som.. Hoppas de stannar vid det. Men jag hade en rätt smidig graviditet förra gången med endast öm rygg som "problem". Så det är väl nu allt kommer komma ;)

Hur gammal är din äldsta?

Har en tjej som är född 2012 så det blir ungefär 2,5 år mellan om allt går vägen

Mådde rätt illa även om jag aldrig kräktes. Var dödstrött och sen blev jag väldigt dålig i slutet av min grav...

När är din/dina födda?
  • hisingenftw
    Anonym (MammaMu) skrev 2014-09-04 15:02:15 följande:

Är det någon här som kontaktat MVC ännu?

I vilken vecka fick ni isf inskrivningstid?

Kommer inte ihåg när man gjorde det förra graviditeten men enl. FLs sida står det att man bör göra det i v6 som jag är i nu.. Hur tänker ni andra?

Jag har inskrivning den 18/9!

På barnmorskegruppen i Göteborg. Gick där förra gången och ska ha samma bm nu!

De har begränsat antal platser men jag tror de flesta brukar få en plats
  • hisingenftw
    nathalieg91 skrev 2014-09-04 15:32:21 följande:
    Har gått privat på barnmorskegruppen, ringt i stort sett när jag plussat och fått tid för inskrivning & tidigt ultraljud runt vecka 8-10! kan jag rekommendera varmt!
    Ska du gå på barnmorskegruppen denna gången också ?
  • hisingenftw
    Lilla räven skrev 2014-09-04 17:54:15 följande:

Min fick en försmak av vad som väntar honom...
    Jag drömde en mardröm i natt att något hemskt hände min sambo och vaknade så ledsen och upprörd att jag grät...Stackarn förstod nog inte så mycket när jag hängde runt halsen på honom och snörvlade.
    Sedan somnade jag om och vaknade av att han hade gått till jobbet. Då ringde jag och grät i luren...

Var det någon som sa något om hormoner? ;)

Ja man blir lite lätt sjuk i huvudet haha! Jag blev arg på min man för att jag inte visste vad jag skulle ta på mig. Är ju inte hans fel

Jag ska göra tidigt UL vid inskrivning. . . Så får vi hoppas att allt ser bra ut. Hade ett mf i april ...
  • hisingenftw

Våra närmsta vänner vet redan. Vi delar det mesta så går det snett skulle jag även berätta det ...

På jobbet berättar jag efter 12 fulla veckor. Vi ska på konferens när jag är i typ 13 så tänker att det blir passande att berätta då!

• hisingenftw
    kathen skrev 2014-09-06 08:23:13 följande:

Går in i vecka 7 (6+0) idag och längtar efter att känna mig riktigt illamående.... vill inget hellre än att börja kräkas trots att jag vet att jag kommer att ångra min önskan så fort den slår in :)

Igår när jag skulle äta lunch blev jag så yr att jag blev tvungen att lägga mig raklång på golvet men idag verkar jag må bra igen...

Ni som har barn, när började ni känna av illamåendet?

Jag började må illa i slutet runt 5+0 med mitt första barn och sedan höll det väl i sig till typ 9+0 då det började avta. Samma med den extrema tröttheten...

Inte alls illamående än... Dock är jag väldigt osugen på all mat tills jag väl åter. Vilket är ovanligt för att vara jag
  • hisingenftw
    Ciconiidae skrev 2014-09-06 12:14:19 följande:

Mamma vände väldigt fort. Hon är fortfarande orolig över vad andra ska säga. Men idag har hon berättat om sina graviditeter och förlossningar och börjat planera att hon ska ta mammadagar och vab-dagar, iaf när hon blir pensionär. Frågat vilket kön jag tror det är, och varit lite intresserad. Så det är kul!

Ringde mvc igår, fick tid 22:a Sep, då kommer jag vara i sjunde veckan. Har ni andra ringt och bokat?

Skönt att hon vänt

Japp, bokade tid förra veckan. Vi Ska till bm den 18/9
  • hisingenftw
    Ciconiidae skrev 2014-09-06 13:13:32 följande:

Jag skulle inte varit anonym.

Det är nog lite olika vilka som gör tidiga ul/vul i Gbg. Har vänner som gått på vanliga offentliga ställen och gjort tidiga ul.

Själv går jag på barnmorskegruppen och där får man göra om man vill ...
  • hisingenftw
    Anonym skrev 2014-09-06 17:04:59 följande:

Aha, jag har en arbetskamrat som är i tredje månaden så jag har egentligen bara gått efter hennes info. Hon fick dock vul, men det var för att hon inte visste vilken vecka hon var i och hon ville göra KUB. Det hade varit skönt om man fick höra hjärtljuden.

Det är ju oftast så att ens vänners upplevelser blir "sanning"

Men på barnmorskegruppen får du helt garanterat göra ett iaf om du vill
  • hisingenftw
    eatingdisorder93 skrev 2014-09-07 14:22:57 följande:

Hej hej!

Rebecca heter jag, imorse tog jag ett grav test (bara för att) o de visade ett svagt svagt plus, men är knappt så jag tror de för jag hade mens den 23 augusti och är alltså nu i vecka 2+1 vilket känns helt galet tidigt, får vänta o se några veckor om det stämmer eller inte phpwWdyYS50271.jpg

Kanske jag som inte kan räkna men är inte 2+1 typ dagen efter Äl?! Då finns väl inga hormoner ?

Du kanske har fått mens fast du var gravid? grattis hur som helst!:)
Svar på tråden Bf Maj 2015