• frida-li

Bf Maj 2015

hejj tjejer! får jag haka på ert gäng här, jag plussade igår och har räknat ut att jag har BF 27 maj. känns helt otroligt och jag vill berätta för hela världen att jag äntligen fått ett positivt gravtest. ska inte oroa mig nu bestämmer jag mig för. detta ska gå himla bra! 

• frida-li

Kanske skulle skrivit att jag e 33 år bor i Stockholm och detta är mitt första barn.

• frida-li
    Bebben84 skrev 2014-11-25 19:54:18 följande:

Tycker alla verkar känna sin bebis sparka här inne utom jag :). Är mitt andra barn men har moderkakan i framvägg vilket självklart dämpar.

V15 (14+4)

Jag är i vecka 15 (14+2) nu och har moderkakan i framvägg och känner absolut ingenting jag heller. Men jag har köpt en sån clear blue doppler för 249 spänn som ska funka från vecka 16 men vi testade den redan igårkväll och då kunde vi höra bebisens hjärtljud. såå mysit och skönt o få lite livstecken innan sparkarna börjar.
  • frida-li
    Bebben84 skrev 2014-11-30 16:54:40 följande:
    Denna har jag. Är väl inte megaorolig eftersom jag har moderkakan i framvägg vilket försvårar allt. Får försöka fler ggr helt enkelt.
    Jag har livmodern i framvägg men hör ändå, jag har en doppler från clearblue och ibland kan det ta en liten stund att hitta. Man får trycka in den lite i magen och inte bara stryka lätt över huden. Jag hittar hjärtljuden väldigt långt ner på vänster sida, under troskanten liksom där man har behåring. Och inte använda för lite sån gel.
  • frida-li
    Bebben84 skrev 2014-11-30 16:54:40 följande:
    Denna har jag. Är väl inte megaorolig eftersom jag har moderkakan i framvägg vilket försvårar allt. Får försöka fler ggr helt enkelt.
    Hahaha jag mena att jag har moderkakan i framvägg precis som du, inte livmodern.
  • frida-li
    Hihi nu adderade jag också min flicka här :)

Menlotta BF 15 april, flicka

Morcaa BF 2 maj Pojke

8 barnsmamman BF 2:a maj flicka

Kissemiss BF 10 maj Pojke

Starshaped BF 10 Maj Pojke

Livetiettnotskal BF 11 Maj Flicka

Zorro BF 11 maj Flicka

Cherryay BF 13 Maj Flicka

Pco BF 13 Maj Flicka

Sofia86 BF 15 Maj Flicka

MammaMia91 BF 16 maj Flicka

Nea12 BF 16 maj Flicka

Ellaa23 BF 18 maj Pojke

Dita BF 19 Maj Flicka

Bebben84 BF 21 maj Flicka

Frida-Li 25 maj Flicka

Blicka BF 27 maj flicka

Miwe BF 27 maj flicka

Kaninen BF 31 maj flicka

Pusselbiten86 BF 2 juni Flicka
  • frida-li

Hur har ni det med sammandragningar? Jag har BF 25 maj så är i v28 nu.
    Måste haft minst tio sammandragningar ikväll när jag bara legat ner och vilat i sängen. Ska livmodern öva sig så ofta redan? Borde jag kolla UVI? Eller vad säger ni som har lite erfarenhet?

• frida-li

BF -7 här nu. Har galen halsbränna som gör att jag nästan måste sova sittandes för att det blir värre i liggläge. Har börjat få som sendrag också i rumpa och lår på kvällarna och jag känner hur bebisens huvud trycker på neråt.

Fick en plötslig smärta igårkväll i underlivet av vad det kändes som att det typ öppnade sig inuti. Började gråta av smärtan för att det gjorde så ont men det gick över fort iaf. Kände en superoro då inför hur jag ska klara förlossningen om jag grät för den korta smärtintervallen, Sa till min kille att de lär måsta söva mig om jag e så vek. Gick o la mig och hann sova i nån timme och sen vaknade jag av en tvålaktig smak i munnen och fick rusa till toaletten för att kaskadkräkas.

Började googla på om kräkningar kunde vara upptakten till förlossningen, men hittade inget tydligt skrivet om det. Bara det man redan vet om att man kräks när bebisen är väldigt långt ned när man är öppen 7 cm typ, men jag har ju förmodligen inte ens börjat öppna mig.

Nu är jag såklart på helspänn. Vill så gärna få den här veckan att bara vila upp mig innan bebis kommer, så hoppas hon håller sig kvar i magen till BF. 

• frida-li

Tack!!!!! Behövde verkligen få höra det. Stickningarna och ilningarna känns superläskiga om de skulle eskalera och hålla sig längre skulle jag svimma.

S1528 skrev 2015-05-17 11:51:56 följande:

Smärtan du kände inuti känner jag precis igen mig i, jag vet inte vad den beror på men jag har läst att den kan bero på att bebisens huvud kommer emot nerver i bäckenbotten..

Jag hoppas att det kanske känns lite bättre när jag säger att förlossningssmärtan inte alls hade samma karaktär..

Jag hade väldigt smärtsamma ilanden i underlivet den sista tiden innan förlossningen och gruvade mig verkligen. Men när det väl var dags så var det helt annorlunda, till att börja med ville jag inte ens ha lustgas, och längre fram ville jag inte höja lustgasen ifrån 50/50 blandningen. Och jag är då absolut inte någon övermänniska när det gäller smärta..

Låt inte smärtan skrämma dig, du är så nära ditt livs häftigaste upplevelse och efteråt kommer du att vara så stolt över vad du klarat av!

• frida-li
    Isabella93 skrev 2015-05-17 14:11:19 följande:

Känner igen den där smärtan, får det väldigt ofta när jag går så jag bara böjer mig framåt och får andas ordentligt. I torsdags började jag även få som ett tryck i mellangården och hela vägen upp mot svanken, det känns som att något pressar mot huden inuti samtidigt som en smärta man får när man slår i svanskotan. Kan knappt röra mig för att det gör så ont.

Idag har jag även enorm mensvärk längst ner i magen och tryck nedåt. Mycket ont nu på slutet, bf är om 4 dagar..hoppas lilla bebisen kommer innan det.

Hajar att du vill att det ska va dags nu när du får så ont mycket. Låter som det är på gång iom mensvärksontet :)

Känner att jag blivit hyffsat skonad från krämpor min sista tid. Bara korta stunder av ont liksom.

Hoppas på mycket egentid och chans till vila den här veckan. De sista dagarna i livet utan barn. Så konstigt att förstå. Väldigt overkligt fortfarande att det kommer finnas en liten bebis i vårt hem snart som jag kommer vara mamma till.
  • frida-li

BF-4 idag och jag har äntligen fått bukt med halsbrännan med hjälp av Omeprazol.
    Istället har jag fått besvär med "restless legs" och blir tokig av krypkänslan i ben och fötter som stör sömnen nu istället. 

Jag har nu när det verkligen närmar sig börjat bli riktigt nervös inför förlossningen och tiden närmast efter den. Orolig för sånt som kan hända både mig och bebisen. Har ju haft en så himla positiv inställning och varit peppad hela våren, men nu när jag varit ledig från jobbet ett par veckor har jag gjort misstaget att läsa om och börjat tänka på katastrofscenarier. Det blir ju aldrig som man tänkt sig så jag måste försöka jobba på att få tillbaka en öppen och accepterande inställning igen.
    Det är en utmaning helt klart. Rädslan gör mig iaf inte lika ivrig över att det ska sätta igång som de flesta så klart önskar såhär nära BF. Men å andra sidan kanske det vore bra för att sätta stopp för just katastroftankarna att få det over and done with.

Äntligen sol i Stockholm idag så tänkte ta mig ut på en promenad nu och distrahera tankarna med podcastlyssning i hörlurar och äta glass!

Svar på tråden Bf Maj 2015