Inlägg från: Anonym (SJLN) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SJLN)

Bf Maj 2015

Anonym (MammaMu) skrev 2014-09-12 08:47:17 följande:

De med stora svängbara är Super Nitro, Super Viking och Egde/Mondial vagnarna med Duo S chassi.

Chassit på dessa vagnar är densamma, olika kombinationer bara.

Edge/Mondial har den lite större korgen, (4cm på längden invändigt) så den blir störst som liggvagn.

De andra två kan ha samma liggdelar, City Korg som är snäppet större än Viking korgen. Så de kan få lika stor/liten som liggvagn.

Sittdelen till Edge/mondial och Super Nitro är densamma så där blir de lika stora som sittvagn.

Minst som sittvagn blir Super Viking då den har en mindre, ergonomisk sittdel.

Så minst vagn av dessa tre är Super Viking med Viking Liggdel.

Att tänka på är att alla liggdelar/sittdelar har samma bredd i fästen på chassit och att chassit är sammalika. Så där är de lika stora.

Den ergonomiska sittdelen är minst, men så också den större barn snabbare växer ur :)

Nackdelen med Super Nitron är att du inte kan välja mellan punkteringsfria eller lufthjul, de kan du på de andra två.

Hoppas du hänger med, hojta bara till om du funderar på något mer.

Tack så mycket för hjälpen mammamu!
  • Anonym (SJLN)
    Kissemiss skrev 2014-09-14 18:50:25 följande:

Brukar också fundera på det.. Men är så nyfiken hur det går för alla att jag hamnar här varje kväll i alla fall hihi.

Lite samma här, men jag försöker hoppa över att läsa alla MF/MA inlägg :)
  • Anonym (SJLN)
    Lilla räven skrev 2014-09-14 22:51:35 följande:

Är det någon mer som är så trötta att dom knappt vet vad dom heter längre?

Jag är så energilös och illamående att jag knappt håller mig flytande...

Ja jag känner igen mig till fullo! Alla andra symptom har försvunnit, riktigt skönt att slippa illamående och halsbränna, men tröttheten tog istället över. Så jag går runt som i en dimma, somnar på soffan efter jobbet och sover igen för natten nån timme senare.

Trots detta har jag vaknat klockan 5 på morgon i två veckor nu. Riktigt dumt av kroppen att göra så eftersom jag är så trött.
  • Anonym (SJLN)
    MorCaa skrev 2014-09-15 12:04:36 följande:

Tröttheten är inte så farlig men illamåendet tar knäcken på mig.. Har varit sängliggandes i två veckor nu, knappt kunna äta och spyr som en räv.. Ingenting hjälper! Nån som har tips på nåt jag INTE provat..

Tror tyvärr inte jag har nå tips som kan hjälpa dig då du säkert redan provat allt. Men mitt illamående försvann när jag slutade dricka kaffe hel och tog bort all fet mat. Men det kan ha varit ett sammanträffande också, att jag slutade med kaffet samma dag som jag slutade må illa typ..
Svar på tråden Bf Maj 2015