• Menlotta

Bf Maj 2015

Hej!

Hoppar gärna in här om det är ok. Jag är 21 år och är från Örebro. Jag plussade redan den 9 augusti.

Jag fick en tid hos barnmorska för VUL 25 augusti. BM räknade efter senaste mensen och i så fall hade jag gått 8+1. Efter VUL visade det sig att jag bara gått 4+1. Vilket betyder att jag idag har gått 7+2 och BF andra Maj! 

Lite fult dock är att jag nu ska skriva in mig hos en annan BM och dom har inte rätt till samma papper så hon räknar efter senaste mensen. Så på måndag ska jag till en barnmorska som räknar mig som 11+2 (idag) även om jag berättat "riktiga" tiden. 

Rörigt, jag vet. Jag ber om ursäkt. För övrigt har mina värsta symptom redan varit känns det som.. idag är en bra dag!! 

• Menlotta
    E88 skrev 2014-09-16 20:33:16 följande:

Måste fråga, är er sexlust som vanligt? Känner mig ganska off nu.

Jag är också heeelt off. Finns inte en chans att jag skulle släppa till i detta läge :)
  • Menlotta

Jag vet precis hur ni känner med illamåendet! Jag jobbar inom restaurang och det är ett h*lvete att behöva lukta på saker, smaka på allt och se så allt är bra när man redan mår riktigt illa och känner sig spyfärdig. Denna vecka är jag dock hemma med höstblåsor/gravidklåda/eksem. Läkaren vet inte ens vad det är men jag får ligga hemma i alla fall ;)

• Menlotta
    Kissemiss skrev 2014-09-17 19:33:33 följande:

Är det någon annan som nästan bara har ont på ena sidan? Har nästan alltid ont på höger sida en bit till höger..

När jag väl får ont så får jag också bara på höger sida. Någon som vet vad det kan bero på?
  • Menlotta

Jag läser att många skrivit att de inte sett något på VUL men att barnmorska ändå typ ser att ni är gravida.

Jag var på VUL när de trodde jag var i vecka 8+1 men det visade sig att jag var i 4+1 men hon som gjorde ultraljudet (är det en barnmorska?) sa att man såg "något litet där inne" så på mig såg man ju något så tidigt. Är det på mig det syns tydligt eller på andra det synts otydligt eller hur kommer det sig? Vissa har ju varit inne på VUL i v.5-6 och då knappt sett något? 

Eller har jag missuppfattat? Förvånad

• Menlotta

Jag går in i vecka 9 idag. Hittills syns ingenting förutom att jag redan är lite rund sen innan, men jag kommer på mig själv med att ligga på rygg och titta om det hänt något om kvällarna haha.  

Men igår så hade jag en liten bula! Dock pga svullen och uppblåst för det försvann tills imorse men ändå. Jag var överlycklig. Jag kan inte vänta tills jag har en mage som syns!Skrattande

• Menlotta

'Längtan efter ett syskon' 

Va kul med en tredje, grattis!

För mig är det första graviditeten så allt är så nytt. Men när ni säger växtvärk, hur exakt är det ni menar då? Är det de som annars kallas för "molande värk" typ? Dum fråga kanske Obestämd

Jag får allt oftare att hela kroppen börjar typ vibrera och jag känner mig plötsligt alldeles svag.. äter som jag ska och äter järntabletter osv.. 

• Menlotta

'Längtan efter ett syskon'

Tack för svar! Så jag bör inte vara orolig eller så? 

Åh, jag kan tänka mig att det kommer bli samma sak för mig. Jag vill redan berätta för hela världen men i vecka 9 kanske man borde hålla sig lite låg ett tag till. Oskyldig

• Menlotta

Hej! 

Jag har fått en tid för KUB den 22 oktober. Trodde jag skulle få göra det lite tidigare så jag tycker det känns väldigt väldigt långt bort just nu. Jag längtar efter att få bekräftat att jag över huvud taget har ett liv där inne. 

För övrigt känner jag som vissa andra här inne, förstoppad, uppblåst och trött. Jag är hungrig hela tiden och äter jag inte direkt så vill jag kräkas istället. Förut var det illamående på morgnarna och sen försvann det, men nu är det mer.. utspritt. Död mindre kul. 

Hoppas alla mår bra för övrigt! 

• Menlotta
    Titt ut skrev 2014-09-28 12:48:15 följande:

Jag har inte gått ut med graviditet för någon än. Väntar tills efter inskrivningen i vecka 11.

Måste få gnälla av mig, hoppas det är okej.

Jag mår så fruktansvärt dåligt. Känner mig sjuk hela tiden, illamående, svag huvudvärk, svag i kroppen, orkeslös, yr, skakig, dålig i magen, ont i ryggen och extremt trött och detta samtidigt dygnet runt i över 1 vecka nu.

Jag har aldrig mått så här dåligt med mina två andra barn. Jag vet snart inte vad jag ska göra. Tänk om det kommer vara så här i flera veckor framöver. Jag orkar inte ens leka med mina barn efter jobbet knappt läsa en bok på kvällen för dem. Vissa dagar när det är som värst kan jag knappt ta mig igenom en hel dag på jobbet.

Är det fler som mår som jag, hur mår ni andra?

Jag mår PRECIS likadant. Har varit hemma från jobbet i två veckor men chefen förstår inte riktigt varför. Är dock timanställd (men jobbar på schema ändå, en historia för sig) så jag får ju tacka nej till jobb när jag vill, med eko i plånboken som konsekvens. 

Har knappt orkat ta hand om lägenheten, orkar inte laga mat, är nästan som att jag skulle vara i en djup depression. Men jag mår ju bra psykiskt med tanke på att jag vet varför jag mår så dåligt haha.. 

Gick in i vecka 10 igår :)

Svar på tråden Bf Maj 2015