• mylady

Bf Maj 2015

Hoppar gärna in här.

Var på vul idag och fick se ett hjärta slå

Vilken lättnad o lycka

V 8 (7+2) ca

Så BF borde va ca 5 maj

Är 31 år o maken 28

Bor i Västerbotten

Har försökt länge över 2,5 år. O ätit pergotime även om detta blev en spontan graviditet. Chockartat nog.

Har haft två MA i år. Så vi är nervösa...men glada

• mylady
    Anonym (fbberoende) skrev 2014-09-20 12:05:24 följande:
    Är fbsidan fortfarande aktiv, är mer på fb än fl och tycker fb är lättare att hålla på med :)
    Jag vill också vara med isf :)
  • mylady
    sophiejennifer skrev 2014-09-24 10:04:33 följande:

Hej,

Vi var på VUL i måndags igen (7+4) och då hittade BM inget tickande hjärta. Det kändes bra att ha fått en tredje åsikt eftersom de två första inte berättade varför de rekommenderade abort. Sitter på KK nu och gör en medicinsk abort då kroppen inte verkade stöta ut det själv, och det känns faktiskt bra. Det fanns inget mer vi kunde göra och det var olyckligt att vi lyckades med att bli gravida trots p-piller. Det var med stor sannolikhet pillren som gjorde att det blev såhär. 

Jag önskar er alla lycka till med era graviditeter och hoppas att ni får sova lite sen när bebisarna tittat ut! Hjärta

Massor med styrkekramar
  • mylady
    snuttan87 skrev 2014-09-25 12:18:03 följande:

Hej! Hur mycket sväller er mage under dagen? Min sväller jättemkt och ibland har jag redan problem med att ha jobbebyxorna! :-/ men sen försvinner nästan den mesta svullnaden på natten. smile1.gif jag är bara i v 7 ( 6+3)

Känner mig väldigt svullen mot eftermiddag kväll. Kjollinning o leggingsen trycker som på o är obekvämt...

Är i v9
  • mylady
    thjafj skrev 2014-09-30 06:18:26 följande:
    Känner du någon på kliniken? Jag förstod nog inte de du sa!

Jag har heller inte ringt bm än.. Är i vecka sju, känner ingen brottska! Ska nog vänta till vecka 10.. Ska begära UL i v 14 pga hjärtfel i familjen men känner ändå ingen brottska!
    Fördelen med att ringa tidigt är att det finns fler tider att välja bland. Blir förvånansvärt fort uppbokat här iaf
  • mylady
    Bullen11 skrev 2014-10-03 10:50:51 följande:

Var på VUL idag, 7+4 men läkaren kunde inte hitta något foster... allt annat stämde men nu väntar jag mf :( känns ok eftersom vi har en son och vet att vi kan, men känner mig bara så lurad av min kropp! :(

Usch så tråkigt :/
  • mylady
    thesnellis skrev 2014-10-05 12:21:43 följande:

För oss slutade det tokig, mina bruna flytningar jag skrev om tidigare, blev allt tydligare och i början av veckan kom värkarna och ett missfall :(

På det kom hög feber, ögoninflammation och en rejäl förkylning.. så vår oktober månad började inte så väldans kul...

Men nej så tråkigt!!

Styrkekramar så ni orkar resten av oktober
  • mylady
    Elsa83 skrev 2014-10-20 06:57:54 följande:
    Hej har tidigare länkat en studie som gjorts och som visar att har man väl sett ett hjärta slå minskar risken för missfall till 1,6%. Även om man ser det i tex vecka 6. Har man som du sett det i vecka 10 behöver du nog inte oroa dig alls. ;)

Detta lugnade mig enormt mycket och jag tänker knappt alls på missfallsrisken :) vilket är skönt ju.

Rekommenderar verkligen alla att göra ett tidigt vul så man kan slappna av. Även stress påverkar ju fostrets miljö negativt, tydligen kan stresshormonerna ändra miljön i just livmodern.
    Vill du länka den studien igen? Skulle gärna läsa den :)
  • mylady

Var på vul idag. 12+1 för att kolla att bebis fortfarande levde efter största missfallsrisken. Haft två ma sen januari i år.

Vi fick se hjärtat slå o en bebis som mådde hur bra som helst o spelade fotboll o gjorde kullerbyttor. Helt magiskt!! Aldrig varit så lättad. Tårar av glädje :) det var verkligen fantastiskt att se mer än en liten böna. Utan nåt som se ut som ett litet barn.

Han sa att jag var i v 12 och en halv nånting. Så stämmer ganska bra med första vul. Nånstans mellan 12-13. Tänker nog samma BF till RUL nån gång o dec.

• mylady
    MorCaa skrev 2014-10-23 16:26:22 följande:
    Visst är det underbart!! Nu njuter vi tycker jag.. ;)
    Ja det ska jag försöka!!
Svar på tråden Bf Maj 2015